Evidence tržeb přijatých poplatníky prostřednictvím dopravců

Datum vydání: 20. 2. 2017 Autor: Redakce portálu DAUČ

Finanční správa zveřejnila na stránkách www.etrzby.cz materiál sloužící jako pomůcka pro poplatníky, kteří k expedici zboží zákazníkům využívají externích služeb přepravních společností, kurýrů či poskytovatelů poštovních služeb.

V materiálu jsou uvedena pravidla, za jakých jsou poplatníci povinni evidovat tržby přijaté způsobem uvedeným v § 5 zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb (dále jen „ZoET“), od zákazníků prostřednictvím těchto dopravců. Tato pomůcka neřeší případy, kdy částka přijímaná dopravcem nebo jeho subdodavatelem obsahuje jeho příjem (např. odměnu).

Pro posouzení, zda je poplatník povinen tržby přijaté prostřednictvím dopravce evidovat, resp. kdy nejpozději mu taková povinnost vzniká, je nutné určit, na základě jakého smluvního ujednání dopravce poplatníkovi své služby poskytuje, konkrétně z jakého titulu přijímá dopravce platby od zákazníků.

Pro posouzení vzniku evidenční povinnosti je rozhodující, pod jaký z níže uvedených modelů lze podřadit vztah mezi poplatníkem a dopravcem, přičemž ke vztahům mezi dopravcem a jeho případnými subdodavateli se nepřihlíží. Více se dočtete zde >>

(Zdroj: Finanční správa ČR, www.etrzby.cz, 2017. Foto: ilustrační) 

Aktuálně