Datum vydání: 18. 4. 2019 Autor: Redakce portálu DAUČ
Generální finanční ředitelství zaznamenalo opakující se dotazy podnikatelské veřejnosti vztahující se k registračnímu řízení k dani z přidané hodnoty, a to zejména v souvislosti s prověřováním výkonu ekonomické činnosti žadatelů o registraci k DPH a délkou registračního řízení. Účelem této informace je proto nejen připomenout obsah vybraných údajů potřebných pro správu daně v přihlášce k registraci k DPH a některé aspekty procesu registračního řízení v rámci stávajících právních předpisů v kontextu existujících rizik v oblasti DPH, ale zejména upozornit na možnost podat souběžně s přihláškou přílohu týkající se doložení výkonu ekonomické činnosti žadatele o registraci, popř. i jiné přílohy prokazující naplnění ostatních zákonných podmínek v případě povinné registrace, nebo přílohy dokládající některé údaje nezbytné pro správu daně uváděné v přihlášce (skutečné sídlo, bankovní účet).
Doložení těchto příloh společně s přihláškou je dobrovolné, nicméně se tím může samotný proces registrace urychlit.
Aktualizovanou Informaci GFŘ naleznete zde.
(Finanční správa ČR, www.financnisprava.cz/, 2019. © shutterstock.com)
Licence Moje OaO umožňuje předplatitelům vybraných produktů Wolters Kluwer položit max. 7 dotazů za rok do poradny Otázky a odpovědi.
Tato licence neopravňuje k plnohodnotnému přístupu na portál DAUC.cz a do poradny Otázky a odpovědi. Nelze také zobrazovat odpovědi na dotazy jiných uživatelů.
Plné využití poradny zajišťuje licence DAUC Otázky a odpovědi a přístup k dalšímu obsahu portálu některá z licencí DAUC (DAUC, EXPERT, UNES).
Vaše zpráva byla úspěšně odeslána.
Nastala chyba, Vaše zpráva nebyla bohužel odeslána.