Zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí na e-mail

Datum vydání: 4. 1. 2017 Autor: Redakce portálu DAUČ

Finanční správa zavádí pro poplatníky novou službu spočívající v zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí na e-mail namísto složenky.

Poplatník přihlášený k této službě obdrží na e-mail kompletní informaci s údaji pro placení daně. Tato informace bude obsahovat obdobné údaje, jaké jsou nyní uvedeny na alonži složenky, tj. informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.

Zájemce o tuto službu odevzdá nejpozději do 15. března 2017 svému správci daně Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem.

Tato služba je určena výhradně pro poplatníky daně, kteří nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby, které nemají zřízenu datovou schránku. Poplatníkům, přihlášeným k zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem, nebude zaslána složenka.

Podrobné informace o službě zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem naleznete na internetových stránkách Finanční správy: www.financnisprava.cz, v sekci Daně a pojistné > Daně > Daň z nemovitých věcí > Informace, stanoviska a sdělení > 2016 >Informace k nové službě zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem.

(Zdroj: Finanční správa ČR, www.financnisprava.cz, 2016. © thinkstockphotos.com)

 

Související informace z portálu DAUC.cz

Pro předplatitele DAUC/DAUC Expert je k dispozici na téma daně z nemovitých věcí například příspěvek Ing. Zdeňka Morávka s názvem Nemovité věci v roce 2016.

Tomuto tématu se také věnujeme ve výkladu daňového systému pod heslem Daň z nemovitých věcí.

V publikaci Zákon o dani z nemovitých věcí. Komentář přinášíme vysvětlení i s konkrétni příklady, se kterými se autoři během své praxe setkali.

Aktuálně