Účtování služeb spojených s nájmem kanceláří

Plné znění otázky

Právnická osoba, plátce DPH, má fakturu na nájem kancelářských prostor v tomto znění:

1. Nájem nebytových prostor:      10.000 Kč + DPH

 2. Nájem parkoviště:                  1.000 Kč + DPH

 3. Ostatní služby spojené s nájmem nebytových prostor:    500 Kč + DPH

Může si ostatní služby spojené s nájmem dát rovnou do nákladů na účet 5.. za každý měsíc? Dříve (u jiného pronajímatele) jsme měly tyto služby nazvané jako záloha na služby a účtovali jsme je na zálohy a až při ročním vyúčtování byla částka přeúčtována do nákladů. Současný pronajímatel nám sice také zasílá vyúčtování jednou ročně fakturou, ale vždy jen napíše, kolik máme doplatit nebo kolik nám vrátí. Je možné dát tyto služby rovnou do nákladů příslušného měsíce a neúčtovat na zálohový účet?

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 7. 1 zákona 563/1991 Sb., o účetnictví