Uskutečnění opravy zboží a jeho pohyb - otázka DPH

Prostřední osoba (CZ) prodává kupujícímu (PL) zboží od dodavatele (DE) - třístranným obchodem. Pokud kupující (PL) zboží zasílá např. po 3 letech na opravu, tuto službu objednává opět od prostřední osoby (CZ), jelikož ona je jeho obchodní partner. Prostřední osoba požaduje provedení opravy po původním dodavateli (DE). Dodavatel DE následně fakturuje službu opravy prostřední osobě CZ a prostřední osoba fakturuje zákazníkovi PL. Celá tato služba je spojená zároveň se zasláním vadného kusu tam a zpět. 1. Může PL zaslat zboží přímo do DE k opravě (přestože opravu objednává od nás)? 2. Může DE zaslat zboží přímo do PL a fakturovat CZ firmě servisní fakturu? Předpokládám, že v případu služby je pohyb zboží nedůležitý, tudíž lze zasílat zboží napřímo mezi DE a PL. Prostřední osoba (CZ) vykazuje v přiznání dph přijetí služby z EU na základě fa od DE a poskytnutí služby do EU při fakturaci PL zákazníkovi. Je to v pořádku? 

Odpověď

  • Datum vložení odpovědi: 
    16. 5. 2019
  • Autor: Ing. Martin Svoboda