Poškozené zboží od přepravní společnosti, neuznaná reklamace - DPH, daň z příjmu

Plné znění otázky

Firma ABC účtuje o zásobách metodou B a doručuje své zboží prostřednictvím „doručovací balíkové společnosti“ zákazníkům. Každý měsíc přepravní společnost nějakou zásilku zničí a vrátí to s papírem, že poškození vzniklo z důvodu špatného zabalení od firmy ABC. Jak má firma ABC postupovat, když si uplatnila DPH z nákupu tohoto zboží a zároveň vystavila fakturu za zboží, které zákazník nepřevzal? (nebo jej při převzetí reklamoval) Firma ABC postupuje tak, že vystaví (minusový) opravný daňový doklad zákazníkovi ve stejné částce i DPH. Tento doklad interně započte s fakturou, aby byl výsledek nulový. Vrácené poškozené zboží nenaskladňuje do skladové evidence a zlikviduje ho včetně zápisu do protokolu. Na základě tohoto protokolu účtarna účtuje jako MD 548 (daňově)/D 132. Nárokované DPH z nákupu zboží neodvede. Je tento postup správný?

Odpověď