EET na parkovišti

Plné znění otázky

Fyzická osoba provozuje pouliční parkoviště. V práci se střídají důchodci, někdy i pokročilého věku, kteří inkasují peníze na základě zúčtovatelných dokladů a po směně vyúčtují peníze a zbytek parkovacích bloků. Pracují v podstatě 365 dnů v roce, za každého počasí, s omezenou možností zázemí. Od 1. 5. 2020 nastupuje EET a nyní řešíme zásadní problémy:

- Pracovníci jsou staršího data narození, tlačítkový mobil je někdy vrcholem znalostí. Nyní tedy otázka obsluhy pokladny EET s internetem a odpovědností za odeslání každé 100 Kč platby. Sankce za neodeslání položkové tržby jsou likvidační.

- Pohyb v sezóně turistů značný, a proto i možná vysoká chybovost z důvodů rychlého inkasa. Dnes lístek proti hotovosti. Nově namarkovat, odeslat, zkontrolovat, vytisknout, vydat …

- Zjišťujeme, zda existují "EET kasírky" bez připojení na elektrickou síť, pracující spolehlivě za každého počasí.

Dle různých internetových diskuzí (prodej piva na stánku apod.), se dá předem vytisknout např. 100 lístků tržby po 100 Kč. Tím je tržba evidována. Bloky se vydají obsluze, která je vydá v režimu stávajícího systému. Pokud by docházely, osoba v zázemí dotiskne sadu "tržeb", pokud se bloky nespotřebují, provede se večer storno tržeb? Je tento systém v praxi reálný a úředně možný?

Jak lze vyložit zákon EET při výpadku? Poškození (důchodce zakopne), výpadek v důsledku zasněžení, v dešti apod.? Opustit pracoviště a nepodnikat, nebo dojet směnu, než dojde k nápravě a následně stvrzenky odeslat? Pokud by fyzická osoba splnila podmínky zjednodušené evidence, je pro FÚ přijatelné schválení a vydání bloku pomocné evidence např. v počtu 1 000 kusů? Nejde o nahodilé nebo tržby malého počtu?

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 11a, 15a, 18, 23a zákona 112/2016 Sb., o evidenci tržeb