Co vám může nabídnout externí účetní a daňová kancelář a jak si správně vybrat
Podnikáte, potřebujete splnit veškeré zákonné požadavky a současně máte zájem o daňovou optimalizaci v mezích zákona? Pak je tedy na vašem zvážení, zda půjdete cestou interní účetní, nebo si raději zvolíte externí účetní a daňovou kancelář, která vám dokáže nabídnout pestrou škálu služeb a poradit se spoustou nejen daňových záležitostí.
Úspora nákladů
Zásadní rozdíl mezi interní a externí účetní je v tom, že interní účetní je přímo vaším zaměstnancem a v drtivé většině případů pracuje jen pro vás. Naproti tomu externí účetní je poskytovatelem účetních služeb, tedy vaším dodavatelem. Zejména pro menší podnikatele zpravidla bývá výhodnější využívat služeb externích účetních. Ti fakturují za svoje služby buď dle měsíčního paušálu, který je dohodnutý, nebo v hodinové sazbě dle odvedené práce. Platit vlastního zaměstnance naopak představuje pro podnikatele podstatně vyšší náklad vzhledem k tomu, že zaměstnanec není vytížený po celou svou pracovní dobu a také za něj zaměstnavatel musí platit zdravotní a sociální pojištění, což představuje další náklad ve výši 33,8 % hrubé mzdy zaměstnance.
Zkušenosti
Interní účetní většinou nemá tolik zkušeností jako externí účetní, protože se nesetká s tak širokou škálou různých účetních případů. V danou chvíli totiž pracuje pro jednoho zaměstnavatele, jehož činnost je specifická pro obor, ve kterém podniká. Naproti tomu externí účetní má široké portfolio klientů, kteří se zabývají velmi různorodou podnikatelskou činností, tedy se setkává se spoustou různých účetních operací, což jí pak pomáhá při práci pro ostatní klienty. Pokud externí účetní pracuje v externí účetní a daňové kanceláři, v případě, že si s něčím neví rady, může vyhledat pomoc u ostatních kolegů účetních, respektive může využít též odbornosti a zkušenosti daňového poradce. Když jede externí účetní na dovolenou a klient něco urgentně potřebuje, může se obrátit na zastupujícího kolegu, tedy „výpadek“ účetní nemusí vůbec pocítit.
Moderní technologie
Pokud interní účetní není příliš technicky zdatná a nakloněná ke změnám, často setrvává u původních postupů, které mohou být zbytečně složité a zastaralé. Naproti tomu externí účetní je zvyklá na změny a pokud se chce v konkurenci, která je v oboru velká, prosadit, musí „jít s dobou“. Vzhledem k tomu, že externí účetní má široké portfolio klientů a tím pádem i větší objem práce, je i v jejím zájmu postupy své práce co nejvíc zautomatizovat a digitalizovat kvůli časové i prostorové úspoře.
Propojení s daňovým poradenstvím
Dalším neméně důležitým rozdílem je i to, že účetní není daňovým poradcem, tedy většinou nemá tak široké daňové znalosti, potažmo ani kvalifikaci na to, aby poskytovala daňové poradenství a zpracovávala daňová přiznání. Účetní často zpracovávají daňová přiznání, přestože k tomu nejsou oprávněné, s tím, že je zpracují jménem podnikatele, z jehož datové schránky se podání uskuteční. Právně tedy nenesou za zpracované přiznání žádnou zodpovědnost, nemůžou se na tuto činnost ani pojistit. Naproti tomu daňový poradce, ať už fyzická osoba, nebo daňově-poradenská společnost, daňová přiznání nejen zpracovává, ale současně je podává za klienta svým jménem, potažmo svojí datovou schránkou, čímž na sebe přebírá zodpovědnost za správné zpracování, které je v souladu s aktuální legislativou. Daňový poradce je přímo oprávněn daňová přiznání zpracovávat, tedy je povinen ze zákona mít sjednanou pojistku pro případy, kdyby došlo na jeho straně k chybě.
Široké portfolio služeb
Účetní a daňová kancelář, která je větší, též nabízí velmi široké portfolio služeb, které už nejsou pouhým účetnictvím a zpracováním daňových přiznání. Mezi další služby může patřit:
- pomoc se založením či změnou podnikatelským aktivit,
- kompletní zpracování mezd a vedení personalistiky,
- daňové poradenství,
- rekonstrukce účetnictví,
- poradenství v oblasti přeměn, reorganizace či likvidace společností,
- poradenství s nastavením optimálního fungování společnosti,
- zastupování podnikatele před úřady,
- příprava dokumentace převodních cen,
- hostování ekonomického systému, kdy si klient nemusí pořizovat svůj vlastní
- a spousta dalšího.
Jak si správně vybrat
A jak si v tak velké nabídce účetních a daňových kanceláří správně vybrat? Důležitým ukazatelem je odbornost a délka zkušeností, které může poskytovatel účetních a daňových služeb nabídnout. Podobně jako ve všech oborech je též vhodné vycházet ze zkušeností ostatních, kteří danou službu využili, a proto je důležité se dívat na reference, které v dnešní digitální době lze jednoduše dohledat na internetu.
SLUTO s.r.o.
Jestliže vás vše výše uvedené oslovuje a máte pocit, že by větší účetní a daňová kancelář mohla být přesně to pravé pro vás, budeme rádi, pokud se obrátíte na nás, účetní a daňovou kancelář SLUTO, která působí na trhu již 25 let. Naše společnost si zakládá na tom, že klient a jeho spokojenost je na prvním místě, tedy nejen zastupitelnost v době dovolených u nás funguje velmi dobře. Jako účetní a daňová kancelář 21. století jdeme digitální cestou a snažíme se o maximální digitalizaci procesů. V naší společnosti máme několik účetních týmů, které zaštiťují vedoucí účetního týmu. Tito vedoucí pod sebou mají několik účetních, kteří jsou přiděleni ke konkrétním klientům. S klienty bývá primárně v kontaktu přidělený účetní, popřípadě mzdová účetní, pokud jsou klientovi zpracovávány mzdy. V případě, že je třeba řešit něco ne tak docela standardního, účetní toto řeší se svým vedoucím, popřípadě s daňovým poradcem. Je pro nás stěžejní, aby se na nás naši klienti obraceli s důvěrou ve všech svých záležitostech, ať už jde o podnikání či osobní záležitosti, které mají dopady do daní. Pokud jsme vás oslovili, neváhejte se podívat na naše reference a obrátit se na nás. Velmi rádi s vámi probereme nabídku našich služeb, a to jak osobní, tak online formou, podle toho, co vám více vyhovuje.
