13253/25/7100-30116-110541
Informace
GFŘ k daňovému posouzení povinností poskytovatelů přepravních služeb poskytujících
přepravu osob prostřednictvím mobilní aplikace s účinností od 1. 1. 2025
Generální finanční ředitelství
Lazarská 15/7, 117 22 Praha 1
Sekce metodiky daní
Úvod
Cílem této informace je poskytnout základní přehled o daňových povinnostech daňových
subjektů poskytujících služby přepravy osob prostřednictvím využití mobilní aplikace
jiných společností (např. UBER, BOLT a podobných).
Tato informace v návaznosti na legislativní změny v oblasti DPH a daně z příjmů
nahrazuje Informaci k daňovému posouzení povinností poskytovatelů přepravních služeb
s účinností od
1.
1. 2023, č. j. 6675/23/7100-30118-012884, ze dne 15. 2. 2023.Pro veškerá níže uvedená elektronická podání
pro finanční správu, jako např.
daňové přiznání či přihlášku k registraci, lze využít portál MOJE daně
, který je
dostupný na adrese http://www.mojedane.cz/.1. Daň z přidané hodnoty
1.1. Stanovení osob a činností
Osoba povinná k dani a ekonomická činnost
Pro účely zákona o DPH1 se
za osobu povinnou k dani považuje osoba, která samostatně
uskutečňuje ekonomickou činnost
. Ekonomickou činností se pro účely daně z přidané
hodnoty rozumí, mimo jiné, činnost výrobců, obchodníků a osob poskytujících služby
za účelem získávání pravidelného příjmu. Za ekonomickou činnost se považuje zejména
činnost spočívající ve využití hmotného a nehmotného majetku za účelem získávání
pravidelného příjmu.Dle judikatury Soudního dvora Evropské unie ("SDEU") se při posuzování ekonomické
činnosti nepřihlíží k výsledku vykonávané činnosti,2 a
tudíž výsledkem ekonomické
činnosti nemusí být např. vytvoření zisku
.3 Činnost se pro účely DPH obecně považuje
za ekonomickou, pokud má pravidelný charakter a je vykonávána za odměnu pro toho,
kdo ji uskutečňuje.4 Za ekonomickou činnost se považují i případy, kdy poskytovatel
přepravy nevlastní příslušné živnostenské oprávnění
.Z výše uvedeného vyplývá, že
osoba poskytující přepravu osob prostřednictvím
mobilní aplikace ("poskytovatel přepravy") je osobou povinnou k dani
z důvodu uskutečňování
ekonomické činnosti.Za osobu povinnou k dani je považována i společnost, která poskytuje službu spočívající
v přístupu k softwaru (mobilní aplikaci)
, možnosti jejího použití a služby včetně
práva přijímat požadavky na přepravu ("služba přístupu k mobilní aplikaci") - např.
UBER, BOLT a podobné ("poskytovatel aplikace").1.2. Poskytování přepravy osob
Poskytnutí služby spočívající v přepravě osob za úplatu osobou povinnou k dani,
která jedná jako taková, s místem plnění5 v tuzemsku prostřednictvím dané aplikace
je zdanitelným plněním.6 Pokud je poskytovatel přepravy již registrovaným plátcem
DPH, zahrnuje takto poskytnuté přepravní služby mezi standardní zdanitelná plnění
uváděná v daňovém přiznání k DPH.
Povinnost registrace k DPH
V případech, kdy poskytovatel přepravy se sídlem v tuzemsku není dosud plátcem,
stane se jím
od 1. 1. následujícího kalendářního roku, pokud jeho obrat7 v bezprostředně
předcházejícím kalendářním roce přesáhne částku 2 000 000 Kč
.Přihláška k registraci plátce DPH musí být podána
do 10 pracovních dnů
ode dne
překročení obratu.Pokud se poskytovatel přepravy rozhodne,
může se stát plátcem DPH již od následujícího
dne
překročení částky 2 000 000 Kč za předpokladu, že toto rozhodnutí oznámí ve včas
podané přihlášce k registraci
správci daně.Pokud poskytovatel přepravy od doby překročení obratu 2 000 000 Kč do konce daného
kalendářního roku uskuteční
další plnění spadající do výpočtu obratu
, kterými by
jeho obrat překročil částku 2 536 500 Kč, stává se plátcem DPH již od následujícího
dne po překročení částky 2 536 500 Kč.8
Osoba povinná k dani se může k DPH registrovat také dobrovolně za splnění podmínek
stanovených v § 94a zákona o DPH.
Povinnosti plátce DPH ve vztahu k poskytování přepravy osob
Plátce DPH má povinnost
podat daňové přiznání
, ve kterém odvede DPH z poskytnuté
přepravní služby v tuzemsku. Zároveň má možnost uplatnit si nárok na odpočet daně
z přijatých plnění při splnění podmínek vymezených v § 72 a násl. zákona DPH. Dále
mu vzniká povinnost podat kontrolní hlášení
.1.3. Přijetí služby od osoby neusazené v tuzemsku
Služba přístupu k mobilní aplikaci představuje z pohledu zákona o DPH elektronicky
poskytovanou službu. Následující daňové posouzení se vztahuje na situace, kdy je
tato
služba poskytována osobou neusazenou v tuzemsku9
(poskytovatelem aplikace),
a to poskytovateli přepravy, jenž je považován za osobu povinnou k dani mající sídlo
v ČR.1.3.1. Určení místa plnění
Určení místa plnění je důležité pro
určení státu, ve kterém bude plnění podléhat
dani z přidané hodnoty
. Při stanovení místa plnění u elektronicky poskytované služby
se postupuje v závislosti na statusu příjemce.Základní pravidlo pro stanovení místa plnění
Je-li elektronicky poskytovaná služba poskytnuta osobám povinným k dani, tj.
zjednodušeně podnikajícím osobám (viz bod 1.1.), při určení místa plnění je třeba
použít základní pravidlo vymezené v ustanovení § 9 odst. 1 zákona o DPH. Místem plnění
při poskytnutí služby osobě povinné k dani, která jedná jako taková10, je
místo,
kde má tato osoba (příjemce služby) sídlo
. Pokud je však tato služba poskytnuta stálé
provozovně11 osoby povinné k dani, nacházející se v jiném místě, než kde je její
sídlo, je místem plnění místo, kde je tato provozovna umístěna.Z daného vyplývá, že v případě, kdy
příjemcem služby přístupu k mobilní aplikaci
je osoba povinná k dani se sídlem v tuzemsku
(která jedná jako taková), je místo
plnění v České republice
.1.3.2. Povinnost přiznat daň z přijaté služby
Pokud zdanitelné plnění v podobě
poskytnutí služby přístupu k mobilní aplikaci
uskutečňuje osoba neusazená v tuzemsku
, je DPH povinna přiznat osoba, která toto
plnění přijala
, a to plátce DPH nebo identifikovaná osoba.12Služba poskytnutá poskytovatelem aplikace poskytovateli přepravy je předmětem
DPH v tuzemsku a
povinnost odvést DPH se přenáší na příjemce této služby
, tj. na
poskytovatele přepravy
. Poplatek za tuto službu
představuje v kontextu zákona o DPH
úplatu, která je základem pro výpočet daně
.Pro poskytovatele přepravy, který je plátcem DPH, to znamená
povinnost přiznat
DPH ze služby přijaté od poskytovatele aplikace
. Zároveň má, při splnění zákonných
podmínek, možnost uplatnit nárok na odpočet daně.Je-li poskytovatel přepravy osobou povinnou k dani, která není plátcem ani identifikovanou
osobou, stává se
přijetím služby od osoby neusazené v tuzemsku identifikovanou osobou
ve smyslu § 6h zákona o DPH.Povinnosti identifikované osoby ve vztahu k přijaté službě
Jak je uvedeno výše, osoba povinná k dani se sídlem nebo provozovnou v tuzemsku,
která není plátcem DPH ani identifikovanou osobou, se stává identifikovanou osobou
ode dne přijetí služby s místem plnění v tuzemsku od osoby neusazené v tuzemsku (případně
dnem poskytnutí úplaty před přijetím této služby).
Přihlášku k registraci má povinnost
podat do 15 dnů
ode dne, ve kterém se takovou osobou stala.13 Za identifikovanou
osobu se lze dobrovolně registrovat i před prvním přijetím služby (poskytnutím úplaty).14Identifikovaná osoba má povinnost
podat daňové přiznání do 25 dnů
po skončení
zdaňovacího období15. V tomto přiznání uvede daň z přijaté služby (např. z poplatku
za přístup k mobilní aplikaci) fakturované poskytovatelem aplikace, nebo z poskytnuté
úplaty, ze které vznikla povinnost přiznat daň, jestliže předchází poskytnuté službě.
Identifikovaná osoba nemá povinnost přiznávat DPH z tuzemských plnění, zároveň ale
nemá nárok na odpočet daně z veškerých přijatých zdanitelných plnění.Identifikovaná osoba musí nadále
sledovat svůj obrat pro účely DPH
a v případě
jeho překročení se stává plátcem DPH se všemi souvisejícími daňovými dopady.Povinnosti plátce DPH ve vztahu k přijaté službě
Plátce DPH má
povinnost podat daňové přiznání
a v něm přiznat DPH z přijaté služby
(např. z poplatku za přístup k mobilní aplikaci) fakturované poskytovatelem aplikace,
nebo z poskytnuté úplaty, ze které vznikla povinnost přiznat daň, jestliže předchází
poskytnuté službě. Plátce DPH má možnost uplatnit nárok na odpočet při splnění podmínek
vymezených v § 72 a násl. zákona o DPH. Plátce DPH má rovněž povinnost podat kontrolní
hlášení
.Daňové přiznání i kontrolní hlášení se podává
do 25 dnů
po skončení zdaňovacího
období.1.4. Registrace a podání daňových přiznání k DPH
Přihlášku k registraci
plátce DPH nebo identifikované osoby, jakož i daňové přiznání,
kontrolní hlášení nebo souhrnné hlášení k dani z přidané hodnoty lze podat pouze
elektronicky
.16 Stručný přehled způsobů elektronického podání lze nalézt na webových
stránkách finanční správy Stručný přehled | Daně elektronicky | Daně | Finanční správa.172. Daň z příjmů
Povinnosti poplatníků daně z příjmů fyzických a právnických osob, stejně jako
povinnosti plátců daně z příjmů fyzických osob ze závisle činnosti, vymezuje zákon
o daních z příjmů.18
2.1. Stanovení osob a činnosti
Osoby participující na přepravě osob se mohou vyskytovat v různém postavení
(tj. mohou poskytovat dopravu přímo ony samy, případně skrze své zaměstnance). Tyto
osoby mohou být jak osoby fyzické, tak právnické.
a) Poplatník daně z příjmů fyzických osob
- OSVČ - příjmy ze samostatné činnosti
- Zaměstnanec
- příjmy ze závislé činnosti
b) Poplatník daně z příjmů právnických osob
c) Zaměstnavatel v pozici plátce daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti
2.2. Daň z příjmů fyzických osob
2.2.1. Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné činnosti
Poskytování přepravy prostřednictvím mobilní aplikace vykazuje všechny znaky
podnikání podle § 420 občanského zákoníku.19 Poskytovatel přepravních služeb tedy
vykonává samostatnou činnost ve smyslu zákona o daních z příjmů20 a je-li fyzická
osoba, pak
podléhají příjmy z této činnosti dani z příjmů fyzických osob a budou
zahrnuty do příjmů ze samostatné činnosti
.Za příjmy ze samostatné činnosti se pro účely daně z příjmů fyzických osob považují
příjmy dosažené samotným poplatníkem, ale také příjmy dosažené prostřednictvím zaměstnanců
poplatníka.
Uplatňování výdajů
Při stanovení základu daně z příjmů fyzických osob může poskytovatel přepravy
uplatnit výdaje, které vynaložil na dosažení, zajištění a udržení příjmů.21
Vynaložené výdaje může uplatnit
- v prokázané výši22, nebo
- procentem z příjmů23.
Uplatňování výdajů v prokázané výši
Poplatník, který vede účetnictví, vychází při stanovení základu daně z výsledku
hospodaření.24 Nevede-li účetnictví, ale vede daňovou evidenci nebo uplatňuje výdaje
procentem z příjmů, vychází z rozdílu mezi příjmy a výdaji.25
Uplatňování výdajů procentem z příjmů
Poskytovatel, který vlastní živnostenské oprávnění opravňující ho k poskytování
této služby26, může uplatnit výdaje procentem z příjmů, a to ve výši 60% z příjmů,
max. do výše 1 200 000 Kč.
V případě, že by poskytovatel služby příslušné živnostenské oprávnění nevlastnil,
ačkoli tuto zákonnou povinnost má, je považován27 za poplatníka provozujícího podnikatelskou
činnost.28 Pokud takový poskytovatel přepravy neuplatní výdaje ve skutečné výši,
může uplatnit výdaje procentem z příjmů, a to ve výši 40% z příjmů, max. do výše
800 000 Kč.
I----------------------------------------I-----------I-----------I-----------I I Výdaje procentem z příjmů podle zákona I 2023 I 2024 I 2025 I I o daních z příjmů I I I I I----------------------------------------I-----------I-----------I-----------I I §7/7/b I Příjmy ze živnostenského I 60 % z příjmů max. 1 200 000 Kč I I I podnikání, s výjimkou příjmů I I I I z živnostenského podnikání I I I I řemeslného I I I---------I------------------------------I-----------------------------------I I § 7/7/d I Příjmy z jiné samostatné I 40 % z příjmů max. 800 000 Kč I I I činnosti I I I---------I------------------------------I-----------------------------------I
Povinné evidence podnikající fyzické osoby
Podnikající fyzická osoba vede
:-
účetnictví
podle zákona o účetnictví29, nebo-
daňovou evidenci
podle zákona o daních z příjmů,30 nebo-
evidenci příjmů a pohledávek
vzniklých v souvislosti se samostatnou činností, pokud bude uplatňovat výdaje procentem
z příjmů.31Povinnost podat daňové přiznání32
Zdaňovacím obdobím fyzické osoby je kalendářní rok. Fyzická osoba má
povinnost
podat daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob
, pokud její roční příjmy
, které
jsou předmětem daně z příjmů fyzických osob, přesáhly 50 000 Kč
, pokud se nejedná
o příjmy od daně osvobozené nebo o příjmy, z nichž je daň vybírána srážkou podle
zvláštní sazby daně.33 Daňové přiznání je fyzická osoba povinna podat i tehdy, pokud
její roční příjmy nepřesáhly 50 000 Kč, ale vykazuje daňovou ztrátu
.Daňové přiznání
není povinna podat
fyzická osoba, která je zaměstnancem
s příjmy
ze závislé činnosti,34 podepsala u zaměstnavatele prohlášení k dani35 a nemá příjmy
ze samostatné činnosti (podnikání), příjmy z kapitálového majetku, příjmy z pronájmu
nebo ostatní příjmy vyšší než 20 000 Kč
.Daňové přiznání je třeba podat:
- do 3 měsíců po uplynutí kalendářního roku, pokud
je podáváno v listinné podobě,
- do 4 měsíců po uplynutí kalendářního roku, pokud je
daňové přiznání po uplynutí 3 měsíců podáno elektronicky, nebo
- do 6 měsíců, pokud
po uplynutí 3 měsíců daňové přiznání podal daňový poradce.36
Pokud má poplatník nebo jeho zástupce zpřístupněnu datovou schránku, která se
zřizuje ze zákona, je povinen podávat daňové přiznání výhradně elektronicky.37
Splní-li poskytovatel služby podmínky dané zákonem o daních z příjmů,38 může
vstoupit do paušálního režimu a platí pro něj zákonné podmínky paušálního režimu.39
2.2.2. Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti
Vymezení plátce daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti (zaměstnavatele)
Fyzická nebo právnická osoba realizující přepravní služby prostřednictvím fyzických
osob na základě smluvního vztahu, který naplňuje znaky závislé činnosti, se stává
zaměstnavatelem40, čímž se dostává do postavení
plátce daně ze závislé činnosti
.41
Smluvní vztahy mohou mít podobu pracovních smluv nebo jiných dohod o osobním výkonu
přepravních služeb za smluvených podmínek.Závislou prací se rozumí činnost vykonávaná osobně, jménem a podle pokynů zaměstnavatele,
ve vztahu podřízenosti vůči zaměstnavateli, který disponuje pravomocí řídit výkon
práce a udílet závazné pokyny.42
Povinnosti plátce daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti (zaměstnavatele)
Plátce daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti má povinnost:
- zaregistrovat
se k dani z příjmů ze závislé činnosti u příslušného finančního úřadu43, a to
nejpozději
do 8 dnů
od skutečnosti, kdy se stal plátcem daně z příjmů ze závislé činnosti, tj.
začal zaměstnancům vyplácet mzdu nebo odměnu,-
srážet
z přijmu zaměstnanců zálohy
na dan
z přijmu ze závisle činnosti44,- sražené zálohy na daň z příjmů ze závislé
činnosti
odvádět správci daně
nejpozději do 20. dne kalendářního měsíce
, ve kterém
povinnost jejich sražení vznikla45,- pobírá-li zaměstnanec příjem podléhající zvláštní
sazbě daně (např. na základě dohody o provedení práce, příp. dohody o pracovní činnosti),
je zaměstnavatel povinen
srazit daň
z těchto příjmů (tzv. srážková daň)46,- má-li
zaměstnavatel povinnost srazit daň z příjmů podléhajících zvláštní sazbě daně, tj.
srážkovou daň (např. na základě dohody o provedení práce, příp. dohody o pracovní
činnosti), je zaměstnavatel povinen
odvést tuto daň správci daně do konce měsíce
následujícího po měsíci, kdy tato povinnost vznikla47,-
vést
za každý kalendářní měsíc
i za celé zdaňovací období mzdové listy
a rekapitulaci
o sražených zálohách na daň
z příjmů ze závislé činnosti a daně vybírané podle zvláštní sazby48,- na žádost zaměstnance
vystavit
doklad o souhrnných údajích uvedených ve mzdovém listě (jedná se o potvrzení
o zdanitelných příjmech49 )
,- po skončení kalendářního roku
podat vyúčtování daně
ze závislé činnosti50,
případně vyúčtování daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby
daně.51Vymezení příjemce příjmů ze závislé činnosti (zaměstnanec)
Příjemce příjmů vyplácených zaměstnavatelem za osobní výkon přepravních služeb
a s nimi souvisejících prací na základě pracovní smlouvy nebo dohody o provedení
práce, příp. dohody o pracovní činnosti, se stává podle zákona o daních z příjmů
poplatníkem s příjmy ze závislé činnosti (zaměstnancem)
.52Příjemce příjmů (zaměstnanec)
- Zaměstnanec má možnost uplatnit podle zákona o
daních z příjmů prostřednictvím tzv. prohlášení poplatníka slevy na dani a daňové
zvýhodnění na děti. Zaměstnavatel je
povinen umožnit zaměstnancům prohlášení učinit
(podepsat) a při výpočtu záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti k němu přihlédnout.53
- Po skončení roku má možnost zaměstnanec "vyrovnat" svoje daňové povinnosti prostřednictvím
zaměstnavatele formou ročního zúčtování záloh na daň a daňového zvýhodnění nebo podáním
daňového přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Pokud zaměstnanec požádá zaměstnavatele
o roční zúčtování záloh na daň a daňového zvýhodnění, a jsou-li splněny zákonné podmínky
pro jeho provedení, je zaměstnavatel povinen po skončení zdaňovacího období
provést
roční zúčtování záloh
na daň a daňového zvýhodnění.542.3. Daň z příjmů právnických osob
Pokud je poskytovatelem přepravních služeb právnická osoba, jsou předmětem daně
její příjmy z veškeré činnosti a z nakládání s veškerým majetkem.55 Příjmy plynoucí
v souvislosti s předmětnou činností
zahrne právnická osoba do svého přiznání k dani
z příjmů právnických osob
a zdaní je v základu daně stanoveném podle zákona o daních
z příjmů při respektování věcné a časové souvislosti.563. Daň silniční
Vzhledem k tomu, že
osobní automobily a jejich přípojná vozidla nejsou od zdaňovacího
období roku 2022 předmětem daně silniční
, nevznikají daňovým subjektům v souvislosti
se shora uvedenou činností ve vztahu k dani silniční žádné povinnosti.Ing. Radek Novotný
ředitel sekce
I-------------------------------I
I Elektronicky podepsáno I
I 02.10.2025 I
I Ing. Blanka Mattauschová v z. I
I ředitelka odboru a zástupkyně I
I ředitele sekce I
I-------------------------------I
1 Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen "zákon o DPH").
2 Viz bod 47 a v něm citovaná judikatura ve věci C-223/03 University of Huddersfield.
3 V tomto smyslu viz bod 25 ve věci C-219/12 Finanzamt Freistadt Rohrbach Urfahr.
4 Viz bod 37 ve věci C-246/08 Komise v. Finsko.
5 Podle § 10a zákona o DPH je místem plnění při poskytnutí služby přepravy osob
místo, kde se příslušný úsek přepravy uskutečňuje.
6 Zdanitelným plněním se dle § 2 odst. 2 zákona o DPH rozumí plnění, které je
předmětem daně a není osvobozené od daně (např. přeprava osob mezi jednotlivými členskými
státy a dále mezi členskými státy a třetími zeměmi ve smyslu § 70 zákona o DPH je
osvobozena od daně s nárokem na odpočet daně). Předmětem daně je dle § 2 odst. 1
písm. b) zákona o DPH poskytnutí služby za úplatu osobou povinnou k dani, která jedná
jako taková, s místem plnění v tuzemsku.
7 Obratem se dle § 4a odst. 1 písm. a) zákona o DPH rozumí souhrn úplat bez daně,
které osobě povinné k dani náleží za uskutečněná plnění s místem plnění v tuzemsku,
jde-li o úplaty za zdanitelné plnění a plnění, které by bylo zdanitelné, pokud by
v tuzemsku nebylo osvobozeno v režimu pro malé podniky.
8 Podrobnější informace k problematice registrací k DPH jsou uvedeny v Informaci
ke změnám v plátcovství a registračním řízení v oblasti DPH od 1. 1. 2025 (č.j.:
11977/25/7100-30118-203500 ze dne 29. 1. 2025), která je k dispozici na webových
stránkách Finanční správy ČR - www.financnisprava.cz.
9 Osobou neusazenou v tuzemsku je osoba povinná k dani, která nemá sídlo v tuzemsku,
uskuteční zdanitelné plnění dodání zboží nebo poskytnutí služby s místem plnění v
tuzemsku a v tuzemsku nemá provozovnu nebo v tuzemsku má provozovnu, která se tohoto
plnění neúčastní dle § 4 odst. 1 písm. l) zákona o DPH.
10 V podmínkách ČR je zde myšlen jak plátce DPH, identifikovaná osoba, tak i
osoba povinná k dani, která není registrována jako plátce DPH.
11 Provozovnou dle § 4 odst. 1 písm. j) zákona o DPH je organizační složka osoby
povinné k dani, která může uskutečňovat dodání zboží nebo poskytnutí služby, neboť
je dostatečně stálá a má vhodné personální a technické zdroje.
12 Viz § 108 odst. 3 písm. a) bodu 1. zákona o DPH.
13 Viz § 97 zákona o DPH.
14 Viz § 97a v kontextu s § 6l zákona o DPH.
15 Zdaňovacím obdobím identifikované osoby je kalendářní měsíc, přiznání k DPH
podává identifikovaná osoba pouze tehdy, pokud jí vznikne povinnost přiznat daň viz
§ 99 a § 101 odst. 5 zákona o DPH.
16 Viz § 101a odst. 1 a 2 zákona o DPH.
17 Podrobné informace k elektronickému podávání pro finanční správu jsou k dispozici
na webových stránkách finanční správy Daně elektronicky | Daně | Finanční správa
(financnisprava.cz), či 10x Elektronická podání pro Finanční správu | Elektronická
podání (EPO) | Seznam okruhů častých dotazů | Technická podpora aplikací portálu
MOJE daně - Finanční správa (mfcr.cz).
18 Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále
jen "zákon o daních z příjmů").
19 Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále
jen "občanský zákoník").
20 Viz § 7 zákona o daních z příjmů.
21 Viz § 7 odst. 3 zákona o daních z příjmů.
22 Viz § 23 až 33 zákona o daních z příjmů.
23 Viz § 7 odst. 7 zákona o daních z příjmů.
24 Viz § 23 odst. 2 písm. a) zákona o daních z příjmů
25 Viz § 23 odst. 2 písm. b) zákona o daních z příjmů
26 Jeho příjmy jsou zdaňovány podle § 7 odst. 1 písm. b) zákona o daních z příjmů.
27 V souladu s § 420 až 422 občanského zákoníku.
28 Jeho příjmy jsou zdaňovány podle § 7 odst. 1 písm. c) zákona o daních z příjmů.
29 Zákon č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
"zákon o účetnictví").
30 Viz § 7b zákona o daních z příjmů.
31 Viz § 7 odst. 8 zákona o daních z příjmů.
32 Viz § 38g zákona o daních z příjmů.
33 Viz § 36 zákona o daních z příjmů.
34 Viz § 6 zákona o daních z příjmů.
35 Viz § 38k zákona o daních z příjmů.
36 Viz § 136 odst. 2 zákona č. 280/2009 Sb., daňového řádu, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen "daňový řád").
37 Viz § 72 odst. 6 daňového řádu.
38 Viz § 2a zákona o daních z příjmů.
39 Podrobnější informace k paušálnímu režimu a paušální dani lze nalézt na webových
stránkách finanční správy Paušální daň | Daň z příjmů | Daně | Daně | Finanční správa.
40 Plátce příjmů je v rámci zákona o daních z příjmů označován jako zaměstnavatel
- viz § 6 odst. 2 zákona o daních z příjmů.
41 Viz § 38c zákona o daních z příjmů.
42 Viz § 2 zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů.
43 Viz § 39 zákona o daních z příjmů.
44 Viz § 38h odst. 7 zákona o daních z příjmů.
45 Viz § 38h odst. 10 zákona o daních z příjmů.
46 Viz § 38d odst. 1 zákona o daních z příjmů.
47 Viz § 38d odst. 3 zákona o daních z příjmů.
48 Viz § 38j odst. 1 zákona o daních z příjmů.
49 Viz § 38j odst. 3 zákona o daních z příjmů.
50 Viz § 38j odst. 4 zákona o daních z příjmů.
51 Viz § 38d odst. 9 zákona o daních z příjmů.
52 Viz § 6 zákona o daních z příjmů.
53 Viz § 38k odst. 4 zákona o daních z příjmů.
54 Viz § 38ch zákona o daních z příjmů.
55 Viz § 18 zákona o daních z příjmů.
56 Viz § 23 zákona o daních z příjmů.