E-shop s mezinárodním přesahem - řádná registrace zákazníka a identifikace na straně dodavatele rozhoduje o správném uplatnění daně z přidané hodnoty

Vydáno: 6 minut čtení

Podnikat prostřednictvím e-shopu bývá považováno za nejsnadnější vstup do oblasti obchodu. Samozřejmě nic není ideální a mnoho projektů e-commerce končí po pár měsících fungování. Nejsme tady od toho, abychom snad tipovali komoditní mezery na trhu apod. To necháme na podnikatelích. Následující řádky by měly oslovit ty z vás, kteří řeší fakturaci transakcí na e-shopu uzavřených do zahraničí. Fakturovat prodeje přes e-shop v tuzemsku je přeci jen o poznání jednodušší než za situace, kdy do hry vstupují zahraniční klienti nakupující přes v tuzemsku registrovaného plátce DPH.

E-shop s mezinárodním přesahem – řádná registrace zákazníka a identifikace na straně dodavatele rozhoduje o správném uplatnění daně z přidané hodnoty
Ing.
Vladimír
Zdražil
Předpokládejme, že tuzemský plátce DPH provozuje e-shop se suvenýry. Přestože původní domněnka majitelů očekávala objednávky pouze z tuzemska, tak k jejich údivu se začali objevovat zájemci ze zahraničí. Co s tím z pohledu místa plnění a povinnosti přiznat z takových transakcí daň z přidané hodnoty?

Související dokumenty

Zákony

Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty