Přechod na elektronické účetnictví je jednodušší, než si myslíte.

Vydáno: 3 minuty čtení

Jeden z hlavních problémů při externím zpracovávání účetnictví je to, že klienti nedodávají dokumenty včas a kompletní. Týká se to hlavně přijatých faktur a účtenek, ale i bankovních výpisů. Při tom se ale dá spolupráce mezi klientem a účetní firmou nastavit tak, aby klient nemusel doklady připravovat ani je účetní firmě předávat. Jsou to totiž činnosti, které zákazníci nemají rádi a nechtějí je dělat. Vše lze nastavit tak, aby účetní firma měla všechny doklady včas a kompletní a zákazník se nemusel angažovat. Odpadne také neustálé urgování chybějících dokladů. A přesně proto jsme vyvinuli wflow.com. Služba wflow.com je určená k bezpečnému a průkaznému předávání a oběhu dokumentů, jejich schvalování a zabezpečené elektronické archivaci. Propojením s umělou inteligencí na vytěžování faktur firmy ROSSUM a libovolným informačním systémem pak umožňuje plně automatizované zpracovávání přijatých faktur včetně schvalovacího procesu, zaúčtování a nákladových objektů (střediska, zakázky…).

Přechod na elektronické účetnictví je jednodušší, než si myslíte.
Robert
Soudný
 
Jak wflow.com funguje?
Doklady zaslané na sběrný e-mail se automaticky načtou ve
wflow.com
. Problémem nejsou ani tištěné faktury nebo účtenky. Ty stačí jednoduše vyfotit pomocí mobilní aplikace. Díky umělé inteligenci systém automaticky vytěží data z příchozích dokladů, odpadá jakékoliv přepisování. Po kontrole od účetní je pak možné dokumenty v elektronické podobě nechat jednoduše odkudkoli schválit zákazníkem. Poté se automaticky odešlou do účetnictví. Dokumenty pak zůstávají bezpečně uloženy v elektronickém důvěryhodném archivu.
Používáním služby wflow.com získáte jako účetní firma následující výhody:
1.
máte včas kompletní podklady a nemusíte urgovat klienty o dodání dokladů.
2.
dostáváte už pouze elektronické faktury,
3.
nemusíte dělat zbytečnou a duplicitní práci,
4.
věnujete se odborné práci místo přepisování dat a nudné administrativě,
5.
používáte důvěryhodný elektronický archiv dle platné legislativy EU (eIDAS),
6.
elektronický archiv Vám ušetří veškeré náklady související s papírovými fakturami (papíry, cartridge, šanony, skříně, nájem, mzdové náklady na ruční manipulaci s papírovými dokumenty, případná externí archivace a skartace),
7.
radikálně snížíte čas a náklady na zpracování přijatých faktur a výrazně zvýšíte svoji marži,
8.
získáte konkurenční výhodu, protože Vaši klienti šetří spoustu času s přípravou a předáváním dokladů.
Vaši klienti získají následující výhody:
Nepřipravují účetní doklady a nepředávají je účetní firmě.
Nejsou urgováni účetní firmou o chybějící doklady.
Všechny faktury si mohou sami najít v cloudu.
Využívají speciální mobilní aplikaci na skenování účtenek placených v hotovosti nebo kartou a nemusí nosit po kapsách a v peněžence desítky paragonů.
Schvalují faktury v cloudu, mohou udělat rozpad nákladů na střediska, zakázky, projekty atd.
Nemusí se kvůli schvalování učit účetní sw a přistupovat do něj.
Platby faktur mohou provádět sami a rychle pomocí vygenerovaných QR kódů anebo faktury k úhradě jednoduše označit.
Největší výhody wflow.com oproti konkurenčním řešením:
Plnohodnotné cloudové řešení poskytované jako služba.
Jednoduché nasazení u zákazníka.
Administraci může provádět zákazník.
Žádné nebo minimální implementační poplatky.
Velmi příznivá cena. Platba za uživatele, ten má přístup do libovolného množství organizací.
Nejvyšší možné zabezpečení na úrovni internetového bankovnictví.
Špičková datacentra Microsoftu splňující GDPR.
Dlouhodobá elektronická archivace dokumentů dle platné legislativy EU (eIDAS).
Kvalifikované elektronické podpisy a časová razítka bez dodatečných nákladů.
Vytěžování dat včetně položek.
Automatizovaný přenos do účetního software včetně zaúčtování a nákladových objektů (střediska, zakázky…).
Zdroj: Odborný portál DAUC.cz, 2020. Zveřejněno v časopise Daně a právo v praxi 03/2020.