Normy na škodu na zboží
Plné znění otázky
1) Jak stanovíme normu na škodu na zboží? Máme stanovenou normu procentem z ročního objemu nákupu ve směrnici. Finanční úřad nám sdělil, že bude chtít výši procenta doložit nějakými našimi výpočty za dobu 5 let zpět či nějakou normu celostátně určenou pro obor, v němž podnikáme. Např. palety máme po dlouhodobém používání a trvalém skladování venku shnilé, promáčené, rozviklané, nepoužitelné, nebo při manipulaci se zbožím (naše firma se stěhovala a stěhoval se i sklad zboží) došlo k rozbití některých druhů zboží při nakládání či skládání vysokozdvižným vozíkem. 2) Při změně režimu na plátce DPH firma uplatní odpočet z naskladněného zboží. Totéž platí při změně režimu z plátce na neplátce, že firma odvede DPH z naskladněného zboží Finančnímu úřadu. Je správný postup pracovníku finančního úřadu, že nám chtějí dodanit daní z příjmů vrácené DPH, jež jsme uplatnili do odpočtu při změně režimu? Podle jakého ustanovení ZDP postupují? Dá se analogicky usoudit, že při změně režimu tedy při ukončení plátcovství DPH, kdy se odvede DPH z naskladněného zboží, se tento výdaj vykáže z hlediska ZDP do výdajů a zohlední se tak daň z příjmu?