Implementace pronajatého SW

Plné znění otázky

Rozhodnutím vlastníka jsme v r. 2013 přešli na nový účetní SW. SW nevlastníme, je nám fakturována měsíční částka za používání, vlastníkem licence je mateřská společnost. Vedle toho nám byly jednorázově naúčtovány IT služby, které spočívaly jak ve vlastní implementaci jednotlivých aplikací SW a jejich úpravě na české podmínky vč. zkušebního provozu, tak i v zaškolení pracovníků. IT služby probíhaly v r. 2013. Faktura za všechny služby byla pouze jedna a obsahuje jednak cena za pronájem jednotlivých aplikací x 12 měsíců x počet uživatelů, dále za proškolení zaměstnanců a drobné úpravy, které se prováděly ve zkušebním provozu v r. 2013. Celková cena přesahuje částku 3,9 mil. Kč a významně tedy ovlivní základ daně z příjmů. Jedná se o jednorázovou službu nebo máme tuto fakturu nějakým způsobem časově rozlišit nebo odepsat jako nehmotné aktivum?

Odpověď

Související dokumenty