Klientské karty

Plné znění otázky

Klient provozuje maloobchod – lékárnu – a má zaveden systém zákaznických karet, na které se načítají body, které zákazník může následně využít jako slevu při dalším nákupu. 1 bod = 1 Kč slevy. Tato sleva je poskytnuta po předložení zákaznické karty, kdy zákazník si může sám určit výši této slevy. Při dokončení prodeje je odečtena sleva a zákazník platí cenu sníženou o slevu. Program je však nastaven tak, že se tato sleva nepromítá do základu daně a DPH, a proto musíme následně tyto slevy odečítat interním dokladem, který vystavujeme 1x za měsíc na základě výstupu z programu, který obsahuje soupis zákaznických karet se jmény zákazníků a poskytnutými slevami. Protože však nelze zjistit, v jaké sazbě DPH bylo zboží prodáno (u kterého byla uplatněna sleva), rozhodl se klient při úpravě základu daně a DPH uplatňovat pouze sníženou sazbu 10 % DPH. Je tento postup možný? Prosím o vyjádření, popřípadě uvítám návrh na řešení vzniklé situace.

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 36 zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty