Likvidace starých účetních dokladů
Plné znění otázky
Firma s.r.o., která vznikla v roce 1991 zatím nelikvidovala žádné doklady. Jedná se mi o to, jak správně postupovat. Chtěli bychom začít likvidací starých faktur a pokladních dokladů.
1. V jakém případě je nutné mít před zahájením likvidace dokladů schválení státním archivem? Jak postupovat, pokud by bylo potřeba schválení příslušným státním archivem po výběru archiválií určených k trvalému uložení?
2. Můžeme faktury a pokladní doklady zlikvidovat tak, že je odevzdáme do sběrných surovin? Případně, jaký je nejjednodušší a nejlevnější způsob likvidace dokladů?
3. Je nutné vyhotovit protokol o likvidaci dokladů a jak by měl vypadat?
4. Pokud by společnost ukončila svou činnost a byla vymazána z obchodního rejstříku, jak se v takovém případě postupuje ohledně archivace a likvidace dokladů?