Vzdání se funkce

Plné znění otázky

Pan ředitel příspěvkové organizace (zřizovatelem je krajský úřad), který v organizaci pracuje přes 20 let, se vzdal funkce k 30. 11. 2016. Pan ředitel nemá podepsánu pracovní smlouvu, byl do funkce jmenován. Na krajském úřadě mu bylo sděleno, že jejich zaměstnancem je do 30. 11. 2016, a zeptali se ho, zda chce podat výpověď. Po jeho negativní odpovědi mu bylo oznámeno, že tím pádem je od 1. 12. 2016 již jeho zaměstnavatelem naše příspěvková organizace, která si dále situaci má řešit sama. Bylo mu doporučeno právníkem kraje, že má přijít 1. 12. 2016 do práce, a že mu má zaměstnavatel dát výpověď (žádnou jinou vhodnou práci bohužel pro něj nemáme), a protože výpovědní doba (dvouměsíční) začíná běžet až od 1. dne následujícího kalendářního měsíce, znamená to, že jeho pracovní poměr bude ukončen k 28. 2. 2017. Bude se mu vyplácet průměrný plat a pan ředitel bude doma - nemůžeme mu přidělit práci, protože ji pro něj nemáme. Je naše úvaha správná, a jak je to s nárokem na dovolenou? Bude mít nárok na dovolenou i za dny výpovědní doby, když ve skutečnosti pracovat nebude? Podle jakého paragrafu bude výpověď zformulována? Na odstupné zřejmě není nárok? 

Odpověď