Rekonstrukce budovy

Plné znění otázky

Naše společnost s ručením omezeným, plátce DPH, vedoucí podvojné účetnictví, ukončila původní výrobní činnost k 30. 6. 2007 a zahájila rekonstrukci objektu 40x60m, tak, aby pro jinou výrobní činnost mohla být pronajímána. Rekonstrukce budovy spočívá: - vybourání převážné části nenosných příček ve stávajících výrobních a skladových prostorách, - zhutnění podlah betonovým nánosem, - zrušení stávajících WC a jejich vybudování v jiných prostorách, - výměna vodovodního a teplovodního potrubí, - vybudování nového klimatizačního rozvodu, - usazení klimatizačních jednotek, - usazení 4 kusů nových plynových kotlů, - prodloužení přívodu plynu venkovní trasou po budově (dřívější vytápění z plynové kotelny mimo tento objekt - tato kotelna byla zrušena), - nové elektrické rozvody, částečná výměna zářivek - částečně nové osazení, - vybudování nové datové sítě, - vybudování transportní jámy na hranici budovy v jejím suterénu, - některé místnosti jsou opravovány (výměna podlahové krytiny, oprava elektrického rozvodu původně vedeného zdivem - nyní je veden na povrchu lištami, výměna zářivek, malba). Způsob využívání objektu se nezměnil - výroba, sklady. Účel využívání prostor bude jiný. Které části z této rekonstrukce jsou technickým zhodnocením budovy a které části jsou samostatnými movitými věcmi (na koho se obrátit s požadavkem správného zatřídění SKP, CZ-CC)? Lze část výdajů vyčlenit a zaúčtovat jako opravy? Uvedení majetku a TZ do užívání se provádí dle protokolu o předání a převzetí jednotlivých částí děl a vnitřních protokolů o uvedení do užívání. Je nutné i potvrzení stavebního úřadu o změně účelu užívání?

Odpověď