Vrácení peněz zákazníkovi za vrácené zboží - zaúčtování

OaO ID: 19103 Zodpovězeno: 21. 03. 2017

Plné znění otázky

Společnost s. r. o. prodávající doplňky stravy nabízí jako bonus pro zákazníky garanci vrácení peněz. Zákazník tak může v případě nespokojenosti s produktem kdykoliv tento produkt vrátit a společnost mu vrátí peníze, které při koupi zaplatil (cena produktu + poštovné směrem k zákazníkovi).

Jednotlivé kroky:

1)     zákazník si objednal zboží,

2)     je mu vygenerována faktura,

3)     zákazník zaplatí fakturovanou částku (dobírka, předem převodem na účet),

4)     zákazník např. 2 měsíce zkouší užívat produkt,

5)     zákazník se rozhodne, že mu produkt nevyhovuje a rozhodne se ho vrátit a využít garanci vrácení peněz,

6)     použitý produkt nebo prázdný vypotřebovaný obal zabalí a zašle zpět na adresu společnosti a ta mu vrátí peníze na bankovní účet, který uvede zákazník ve vrácené zásilce nebo emailu.

Jak nejlépe zaúčtovat vrácení peněz zákazníkovi, protože v tomto případě nejde asi o klasickou reklamaci? Daňový opravný doklad asi nebude možné použít, protože vydaná faktura byla prvně řádně zaplacena a došlo již k likvidaci (spárování faktury) s platbou. Jak tedy správně zaúčtovat tuto situaci a zda použít interní účetní doklad nebo jinou agendu?

Odpověď