Daňová evidence v obchodě
Plné znění otázky
Podělíte se o svou praxi s účtováním obchodu?
1A – Účtování prodeje zboží za hotové na prodejně – mohu účtovat hotovostní denní tržby jednou částkou na základě Denního rozpisu tržeb přes Pokladnu?
1B - Podklad pro mě bude soupis Denní rozpis tržeb od klienta = obchodníka (může být jen například nějaká sestava z pokladny pro EET?)
2A – Účtování prodeje zboží placeného kartou na prodejně – účtování po jednotlivých tržbách přes Ostatní pohledávky? Poté úhrada při připsání na bankovní účet?
3A – Účtování při odeslání zboží na dobírku – v okamžiku odeslání balíku zaúčtovat přes Vydané faktury? Nebo je možné přes zálohové faktury?
3B - V případě DE a neplátce je možné nedělat fakturu, ale dát rovnou přijatou platbu jako zdanitelný příjem za prodej zboží přímo v bance/pokladně? (co v tomto případě jako podklad, vyplněný dodací list, jehož kopie by byla i součástí odeslaného balíku?)
4A – Účtování v případě vrácení balíku na dobírku přes Storno faktury/Daňový opravný doklad? Musí být v tomto případě opravný daňový doklad potvrzen odběratelem, když fyzicky ani balík nepřevzal?
4B - V případě vrácení balíku na dobírku (postup dle bodu 3B – DE, neplátce) pouze storno dodacího listu pro zpětné vzetí na sklad? Protože ještě není zaevidovaná tržba v bance ani v pokladně. Je to tak možné?
5A – Účtování prodeje zboží s úhradou předem na účet – je nutné vystavit Zálohovou fakturu, poté úhrada banka/pokladna a pak zúčtovací fakturu?
5B – V případě plátce DPH daňový doklad k záloze nebo při přijetí peněz možnost rovnou vystavit zúčtovací fakturu s odečtem nedaňové zálohy (pokud by nebylo v různých měsících)?
5C - V případě DE a neplátce je možné nedělat zálohovou fakturu, zúčtovací fakturu, ale dát přijatou platbu jako zdanitelný příjem za prodej zboží přímo v bance/pokladně (jako podklad jen vystavený dodací list, jehož kopie by byla i součásti odeslaného balíku)?