Předání hlavní knihy

Plné znění otázky

Jsem v situaci, kdy nevím, co je správně a potřebuji poradit. Jsem externí účetní. Měli jsme klientku – podnikatelku, vede podvojné účetnictví, které jsme za rok 2007 zpracovali. V únoru 2008 jsme pro nedorozumění spolupráci ukončili. Předali jsme klientce zpracované účetnictví, tzn. veškeré její doklady, na každém dokladu předkontace + košilka z PC, měsíční evidence + přehledy zaúčtování jednotlivých evidencí (faktury vydané, faktury přijaté, doklady – pokladnu, výpisy z BÚ, interní doklady …), sestavy pro DPH, účetní deník 1-12/2007, hlavní knihu (počáteční stavy, + - roční obraty, konečný zůstatek) a inventarizaci účtů. Vzhledem ke skutečnosti, že nám nezaplatila naše faktury za zpracované účetnictví za 2.,3. a 4. čtvrtletí 2007, nepředali jsme jí kompletní hlavní knihu – podrobné sestavy jednotlivých účtů od 1. 1. do 31. 12. 2007. Doklady teď klientka předala svému daňovému poradci ke kontrole, musí do 30. 6. 2008 podat daňové přiznání za rok 2007. Žádá po mně hlavní knihu a tvrdí, že zadržuji její doklady. Zaslali jsme klientce upomínku, že má nezaplaceny faktury za účetnictví po splatnosti, odepsala, že z mé strany došlo k pochybení, že jsem jí včas neinformovala o výši daňové povinnosti, tudíž nám faktury za zpracované účetnictví nechce zaplatit. Nyní to klientka řeší přes právníky a chce doložit hlavní knihu (i soudní cestou). Jsem, jako účetní, POVINNA klientce hlavní knihu předat?

Odpověď