Zvýhodněná cena zboží pro zaměstnance, daňové aspekty

Plné znění otázky

Zaměstnavatel by chtěl nastavit benefit pro zaměstnance v podobě zvýhodněných cen v prodejně - konkrétně umožnit nákup zboží v hodnotě skladových cen a přirážky režijních nákladů 10 % (do určité celkové hodnoty za rok - např. 20 000 Kč). Uvažujeme správně, když zaměstnanec této akce využije, tak se mu musí dodanit do mzdy (včetně soc. a zdrav.) v měsíci využití „této slevy“ rozdíl mezi běžnou prodejní ceny zboží a cenou zvýhodněnou, kterou nákladově vypočetl zaměstnavatel, přičemž obě ceny bereme včetně DPH. Z pohledu DPH zvýhodněná cena zaměstnanci (pokud není zároveň statutární orgán) nemá naopak na nějaké dodatečné dodanění DPH. Zaměstnavatel argumentuje, že zaměstnanci se v sortimentu vyznají a toto zboží by za plnou cenu nekoupili, proto se mu nelíbí varianta srovnání cen s ostatními zákazníky. A chtěl by zkrátka stanovit cenu níže bez dodanění, ale to si myslím není možné? Naopak pokud zaměstnanec nevyužije zvýhodněnou slevu v prodejně, tak mu nic za celý rok dodaňovat do mzdy nemusíme, je to tak?

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů