Datová schránka pro pracovníky pracující na dohody mimo pracovní poměr

Plné znění otázky

Zaměstnanec má klasický pracovní poměr, kde uplatňuje základní slevu na dani. Dále uzavřel dohodu o provedení práce na 300 hod za rok, kdy si ale měsíčně vydělá většinou okolo 5 000 Kč. Bude muset mít tento „dohodář“ od ledna 2023 zřízenou datovou schránku povinně? Vůbec k ničemu by jí neužil neb jiné příjmy než tyto dva nemá a není pro něj ani výhodné podat daňové přiznání (žádný přeplatek na dani by stejně nedostal, protože neuplatňuje žádné další slevy a odpočty). Jak to je tedy nyní s datovou schránkou a lidmi, kteří mají uzavřené dohody o provedení práce? A budou-li jí muset tito pracovníci mít, kdo jí zřídí, případně kam se obrátit, jak to řešit?

Odpověď