Opravný daňový doklad nebo storno?

Plné znění otázky

Chtěli bychom se ujistit, kdy stačí storno vydané faktury (storno vystaveného dobropisu) a kdy je třeba vystavit opravný daňový doklad, pokud na obou stranách jsou plátci daně. Jak má v návaznosti na to postupovat odběratel v Kontrolním hlášení (KH) s ohledem na uplatněnou / neuplatněnou daň na vstupu? Například   

1) Dostaneme dobropis k přijaté faktuře, u které jsme si neuplatnili DPH na vstupu. Faktura / dobropis spadá kvůli částce do oddílu A4 / B2 KH. Odběratel u faktury neuplatnil daň na vstupu. Je správné dobropis v KH neuvádět? Platí to, že jelikož jsme daň neuplatnili, nebudeme ji ani odvádět z přijatého dobropisu? Riskujeme, že nás Finanční úřad vyzve k doložení, jelikož dodavatel bude u dobropisu uplatňovat daň zpět? 

 2) Dodavatel vystaví dobropis odběrateli, doklad doručí odběrateli a poté se zjistí, že dobropis neměl být vystaven. Následně dodavatel vystaví jen storno dobropisu a odběratele o tom informuje e-mailem. Stačí, aby odběratel dobropis již v systému zaúčtovaný také jenom stornoval a doložil storno e-mailem od dodavatele? Následně potom odběratel nebude dobropis ani jeho storno uvádět v KH? 

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 42, 43, 74 zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty