Náklady na propagaci

Plné znění otázky

Společnost provozující v určitém regionu pravidelnou přepravu osob uspořádá volbu miss, do které se mohou na základě veřejného vyhlášení soutěže přihlásit soutěžící (splňující podmínku věku 17 až 35 let, jiné omezující podmínky nejsou stanoveny). Proběhnou dvě výběrová kola, všechny účastnice obdrží odměnu za účast 2 000 Kč, porota vybere 12 finalistek, které se budou týden v tuzemském hotelu připravovat na finálový večer a následně vlastní finálový večer. Finalistky obdrží odměny 15 000 Kč, první tři v pořadí pak ještě 100 000 Kč, 50 000 Kč a 30 000 Kč. Krom finančních odměn vynaloží společnost náklady na pobyt v hotelu, pronájmy sálů na výběrová kola i finále, moderátory, kulturní doprovodný program (hudební skupinu), technické zajištění soutěže, náklady na prezentaci soutěže v tisku a na sociálních sítích, samozřejmě také na občerstvení při konání finále. Celou tuto aktivitu společnost dělá za účelem vlastní propadace regionálního dopravce. Vstup na finálový večer budou mít pouze pozvané osoby (představitelé regionu, obchodní partneři společnosti a doprovod finalistek), nebudou žádné prodávané vstupenky, tedy žádné výnosy. Protože se jedná o sebeprezentaci společnosti, nebudou ani žádné výnosy za reklamu poskytnutou jiným subjektům. Soutěž je dlouhodobě jak v období přípravy tak i následně po finálovém večeru veřejně dosti rozsáhle prezentována. Lze vynaložené náklady považovat za daňově uznatelné náklady na propagaci a lze uplatnit odpočty DPH na vstupu? Na výstupu společnost odvádí DPH z jízdného z pravidelné přepravy osob. 

Odpověď