Smlouva darovací vs smlouva o reklamě - pohled obdarovaného

Plné znění otázky

Společnost uzavře s obdarovaným smlouvu darovací na finanční příspěvek na pořízení specializovaného invalidního vozíku, ovšem smlouva je formulována tak, že dárce pošle svého člověka, který natočí propagační video, které bude propagovat výrobek dárce na sledování vozíku a jeho převrácení. Předmětem daru jsou finanční prostředky, které následně využije na koupi jím vybraného vozíku. Hodnota daru je 6 000 EUR. Kdyby se jednalo o pouhý dar, byl by na jeho straně osvobozen dle § 4a písm. j) zákona o daních z příjmů. Zde si ale nejsme jisti, zda se spíše nejedná o příjem z reklamy a neměl by být daněn dle § 10 jako ostatní příjem.

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 4a, 10 zákona 586/1992 Sb., o daních z příjmů