Služební byt

Plné znění otázky

Jednatel s. r. o. (a jediný společník tohoto s. r. o.) pronajal pro firmu byt, který chce využívat jako služební byt pro zaměstnance a kancelář. Zatím má pouze sjednanou 1 dohodu o provedení práce se studentkou. V této dohodě mimo jiné uvádí, že jí bude kromě odměny poskytnuto ubytování a budou uhrazeny cestovní náhrady. Jednatel v této s. r. o. zaměstnán není, nemá vyplácen žádný příjem od této firmy. Do bytu nakoupil nábytek, zřídil odběry energií, předložil mi již faktury za telefony, internet, televizi, úklid. Všechny tyto daňové doklady jsou psány na firmu. Bude nájemné a náklady spojené s tímto bytem daňově uznatelné v celém rozsahu? Může být u těchto dokladů prováděn odpočet DPH? Musí pro daňovou uznatelnost těchto nákladů být splněny nějaké další podmínky, např. rozpočítání bytové plochy na kancelář a část používanou jako byt, a to vše potom uvedeno ve vnitřních směrnicích?

Odpověď