Daň z přidané hodnoty - evidenční povinnost

Plné znění otázky

Akciová společnost, plátce DPH. Z § 100 zákona o DPH - evidence pro daňové účely vyplývá, že plátce DPH je povinen vést evidenci daňových dokladů v takovém členění, aby sestavil daňové přiznání. Znamená to, že ke každému přiznání DPH musíme mít soupis jednotlivých daňových dokladů s uvedením základu a částky DPH? Stává se nám, že k jednomu výdajovému pokladnímu dokladu je několik zjednodušených daňových dokladů (např. zaměstnanec si v pokladně nechá proplatit několik drobných nákupů pro společnost). V tomto případě nám náš účetní software sečte údaje z těchto daňových dokladů a v evidenci k přiznání k DPH je potom uveden jednou částkou součet základů a jednou částkou součet DPH z těchto několika zjednodušených daňových dokladů. Je to tak správně z hlediska § 100? Nebo musíme na každý zjednodušený daňový doklad udělat zvlášť výdajový pokladní doklad, aby v evidenci daňových dokladů tyto zjednodušené daňové doklady byly uvedeny jednotlivě?

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 100 zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty