Účtování a daně z přidané hodnoty u testovacího zboží z důvodu propagace nové značky

Plné znění otázky

Firma se rozhodla při prodeji jízdních kol některá kola bezplatně testovat do časopisu, zákazníkům nebo závodníkům, kteří kola vyzkoušejí v extrémních podmínkách a zároveň budou propagovat značku jízdních kol. Po vrácení a mírném opotřebení jsou kola nabídnuta k prodeji. Jak mají být tato kola vedena v účetnictví po převedení do skladu testovacích kol (cena kol 20-50 tis. Kč) a v průběhu výpůjčky. Jak bychom měli účtovat rozdíl mezi prodejní cenou (jaké má nové kolo) a cenou, za jaké se opotřebované kolo prodalo? Jednalo by se o náklady na reklamu, protože kola jsou zapůjčovány z reklamních důvodů a opotřebované jsou prodávány za nákupní cenu? Popř. jak by se zaúčtoval prodej pod nákupní cenu a jak by tento prodej ovlivnil DPH z prodeje.

Odpověď