Převod z daňové evidence na účetnictví
Plné znění otázky
Podnikatel, vedl do 2006 daňovou evidenci, v evidenci rozlišoval sloupkem \"nájem\" § 7 a § 9. Od 1. 1. 2007 chce přejít na účetnictví. 1) Pokud bude vést účetnictví i pro § 7 i pro § 9 a je fyzickou osobou, může nebo dokonce musí vést jedno účetnictví a rozdělovat náklady a výnosy § 7 a § 9 AE, nebo by měl vést 2 účetnictví na každý příjem samostatně? 2) Pokud by vedl účetnictví jako jedna osoba za oba příjmy dohromady, jak je posuzována jak to \"ošetřit\", že budova, jejíž byty jsou pronajímány, není obchodním majetkem a v § 9 je odpisována. Dle mého je odpis do nákladů stále stejný, ale jedná se o dopad majetkoprávní, v případě vyřazení majetku za účelem jeho případného prodeje.