Dovolená

Plné znění otázky

Jsme nezisková organizace - občanské sdružení, které se zabývá lidovou kulturou. Obdrželi jsme grant od Evropské unie, kde byla i částka určena na mzdy. Peníze nebylo možno použít na dohody mimo pracovní poměr, takže na dobu trvání projektu byly zaměstnáni 2 pracovníci. Úvazek je částečný - 130 hodin měsíčně, rozvrženo podle potřeb projektu, takže není určená pevná pracovní doba, pouze minimální počet hodin, které musí pracovníci na projektu odpracovat (tak je to dáno v pracovní smlouvě). Pracovní smlouvy byly uzavřeny na dobu určitou od srpna 2006 do prosince 2007. Můj dotaz se týká čerpání dovolené. Pracovníci sami nemají zájem čerpat dovolenou, jde jim o to, aby vše bylo pro OS účetně i administrativně co nejjednodušší. Lze toto nějak zakotvit do pracovní smlouvy (dodatku k pracovní smlouvě), abychom zároveň neporušili zákon? Pokud ne, jakým způsobem se nárok na dovolenou vypočítá, do kdy je nutné jí vyčerpat, jak se o ní účtuje v podvojném účetnictví a jaké jsou s ní spojeny administrativní úkony a odvody?

Odpověď