Zaměstnávání pracovníka na rodičovské dovolené

Plné znění otázky

Jsme právnická osoba vedoucí účetnictví, plátce DPH. Máme zaměstnankyni na rodičovské dovolené (dítě je ve věku 18 měsíců), potřebovali bychom alespoň na přechodnou dobu její výpomoc. Pokud bude dotyčná s výpomocí souhlasit a bude schopna si zajistit péči o dítě, jak postupovat? Musí být např. sepsán nějaký dodatek k pracovní smlouvě, v níž se zakotví podmínky? Rodičovskou dovolenou nepřeruší (nárok na rodičovský příspěvek trvá), takže není potřeba hlásit změny na OSSZ, zdrav. poj.? Pouze se odvede pojistné za příslušný měsíc, záloha na daň (v jaké výši)? Jaká jsou v takovém případě práva a povinnosti zaměstnavatele, respektive zaměstnance? Vztahují se na takového zaměstnance nějaké sankce (např. neomluvená absence ) dle zákoníku práce?

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 31 zákona 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře