Dohody o pracovní činnosti

OaO ID: 8574 Zodpovězeno: 26. 04. 2012

Plné znění otázky

Prosím o odpověď na dotaz ve věci uzavření dohody o pracovní činnosti (DPČ), která bude vykonávána v rámci grantového projektu (GP) v rámci OPVK, který nám byl schválen KZ JMK dne 23. 2. 2012 a jehož poskytovatelem je JMK (odbor RR). Mimo jiné budou v rámci tohoto GP uzavřeny dvě DPČ na výkon činnosti v pozici ekonom projektu a pracovník pro vedení mzdové agendy s následující náplní vykonávané pracovní činnosti: Ekonom projektu: - Vedení účetnictví - Shromažďování a evidence účetních odkladů - Kontrola a zúčtování položek - Spolupráce s bankou, kontrola bankovních operací - Kontrola podkladů pro žádosti o platbu - Zpracovávání žádosti o platbu - Příprava podkladů pro finanční části monitorovacích zpráv všech typů - Dohled nad stavem rozpočtu projektu - Účast na kontrolách projektu - Účast na poradách projektu – k jeho řízení a chodu, zpracování zápisů - Provedení archivace materiálů a dokumentů k projektu Pracovník pro vedení mzdové agendy: - Zpracování mezd - Vedení personální agendy - Komunikace se státními institucemi zdravotní pojišťovny, správa sociálního zabezpečení, finanční úřad) Z pochopitelných důvodů bych nejraději u těchto pozicí uzavřel DPČ s „kmenovými“ zaměstnanci naší školy, kteří mají následující pracovní zařazení dle platného katalogu prací: 1.2.5 FINANČNÍ REFERENT (uzavření DPČ na pozici ekonom projektu v rámci GP) 11. platová třída 1. Zajišťování systému financování organizace prostřednictvím více zdrojů financování, například rozpočtových, mimorozpočtových a dalších veřejných zdrojů, úvěrových, dotačních apod. 2. Zpracovávání analýz efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládání návrhů opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření. Navrhování způsobů financování organizace. Vyhledávání finančních zdrojů. Zpracovávání finančních plánů. 1.2.1 PERSONALISTA (uzavření DPČ na pozici pracovník pro vedení mzdové agendy v rámci GP) 9. platová třída 1. Komplexní zajišťování oblasti organizačních vztahů a systematizace, personalistiky, odměňování nebo přípravy a vzdělávání zaměstnanců. 2. Stanovování zásad a kriterií výběrového řízení nebo hodnocení a odměňování zaměstnanců. Dotaz: 1. Lze výše uvedené DPČ uzavřít s ohledem na uvedené pracovní zařazení „kmenových“ zaměstnanců (pracovní činnost v rámci DPČ budou konat samozřejmě ve své mimopracovní době), aby tento úkon nebyl v rozporu se ZP? 2. Pokud by to nebylo možné, existuje nějaká možnost (a jaká) zajistit, aby výše uvedené náplně pracovních činností mohli vykonávat uvedení „kmenoví“ zaměstnanci školy, např: a) vykonávat tyto činnosti formou přesčasové práce, ačkoliv tato nesouvisí s „běžným“ provozem školy? b) Nebo nám mzdový program umožňuje v rámci jedné (stávající) výplatní pásky měsíčně proplácet tzv. jinou mzdu“, kde by se daly každý měsíc uvádět odpracované hodiny a sazba za hodinu. V rámci této jedné pásky by byl samozřejmě proveden odvod na SZ, ZP a daň. Změnou obsahu pracovní smlouvy by se dalo ošetřit, že v rámci grantového projektu v rámci OPVK bude zaměstnanec mimo svou pracovní dobu pracovat na projektu a odpracované hodiny budou zaměstnanci vykazovány ve výplatní pásce tzv. jinou mzdou a zároveň odvedeny zákonné srážky. Tato varianta by nám umožňovala i přehledné sledování vyplacených prostředků v rámci projektu. Nerad bych se dostal do problémů při kontrole realizace projektu a s výše uvedeným problémem nemám dosud žádné zkušenosti. Nevím, jak z právního hlediska posoudit, zda by byl či nebyl v tomto případě porušen § 34b, odst. 2 ZP (zaměstnanec v dalším základním pracovněprávním vztahu u téhož zaměstnavatele nesmí vykonávat práce, které jsou stejně druhově vymezeny). Právě toto druhové vymezení mně dělá problém při posuzování druhu vykonávané práce ve výše uvedených pozicích.

Odpověď