Reklamace a pohyb náhradního zboží

Plné znění otázky

Prostřední osoba (CZ), zákazník (PL), dodavatel (DE) - byl uskutečněn třístranný obchod. Zákazník PL zjistil vadu na dodaném zboží či chybějící kus, vystaví prostřední osobě reklamační protokol, ta následně řeší s dodavatelem. Je možné, aby chybějící kus či nový kus dodavatel (DE) zaslal okamžitě zdarma zákazníkovi do PL s tím, že vystaví fakturu se 100% slevou na prostřední osobu? Dle zákona je pohyb takto napřímo povolen pouze v třístranném obchodě, ale zde se podle mého názoru nejedná o prodej. Pokud je tento postup nesprávný, musí DE dodavatel poslat nejdříve kus prostřední osobě (CZ) opět s fakturou se 100% slevou a prostřední osoba ho musí odeslat zákazníkovi do PL? Celý tento případ dle mého názoru nezakládá žádné vykazovaní dph, nejedná se ani o službu ani o prodej (vše je zdarma). Je to tak? Ještě je zde složitější verze. Zákazník PL před reklamací vyveze vadné zboží do Ameriky a zjistí vadu až tam a požaduje poslat nový kus přímo do Ameriky . Prostřední osoba (CZ) si v tomto případě vyžádá od dodavatele (DE) zaslání tohoto kusu do CZ (opět ho dostane zdarma) a musí ho poslat zákazníkovi do PL nebo může vyhovět jeho přání a uskutečnit vývoz do Ameriky? Prostřední osoba (CZ) by v tomto případě opět nevykazovala žádnou evidenci DPH, a to i v případě vývozu, jelikož se nejedná o prodej za úplatu. Ještě poslední otázka - je vyřizování reklamací považováno vlastně za uskutečnění služby? 

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 2, 13, 17, 66 zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty