78/2017 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 3. března 2017,
kterou se mění vyhláška č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah,
ve znění pozdějších předpisů
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách,
ve znění zákona č. 23/2000 Sb., zákona č. 103/2004 Sb., zákona č. 181/2006 Sb., zákona
č. 191/2006 Sb., zákona č. 194/2010 Sb., zákona č. 134/2011 Sb., zákona č. 64/2014
Sb. a zákona č. 319/2016 Sb., (dále jen "zákon") k provedení § 4a odst. 3, § 22 odst.
5, § 25 odst. 6, § 27 odst. 3, § 35 odst. 4 a § 42 odst. 3 zákona:
Čl.I
Vyhláška č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah, ve znění vyhlášky
č. 242/1996 Sb., vyhlášky č. 174/2000 Sb., vyhlášky č. 133/2003 Sb., vyhlášky č.
57/2013 Sb., vyhlášky č. 7/2015 Sb. a vyhlášky č. 253/2015 Sb., se mění takto:
1. V § 1 písm. q) se slova " , pravidelnost a plynulost" zrušují.
2. V § 2 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno
d), které zní:
"d) opatření při mimořádných událostech.".
3. V § 5 odst. 1 se před větu poslední vkládá věta "Retroreflexní podklad
návěsti nelze použít v kombinaci se světelnými návěstmi.".
4. V § 7 odst. 4 se slova "návěstidel a návěstí pro posun" nahrazují slovy
"ostatních proměnných návěstidel a návěstí".
5. V § 16 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní:
"(6) Při posunu drážních vozidel sunutím, popřípadě je-li vedoucí drážní
vozidlo řízeno z jiného než čelního stanoviště (čelní kabiny), přes úrovňový přechod
kolejí, který není vybaven výstražným zařízením pro přechod kolejí, nebo je-li výstražné
zařízení pro přechod kolejí v poruše anebo mimo činnost, musí být jízda přes úrovňový
přechod kolejí zabezpečena odborně způsobilou osobou.".
Dosavadní odstavce 6 až 11 se označují jako odstavce 7 až 12.
6. § 21 až 22 včetně nadpisů a poznámky pod čarou č. 15 znějí:
"§ 21
Sledování dopravní propustnosti dráhy
(1) Provozovatel dráhy stanoví kapacitu jednotlivých úseků dráhy pro organizování
drážní dopravy podle stavebního uspořádání dráhy, jejího technického vybavení a technologických
postupů řízení drážní dopravy, přičemž nejnižší hodnota kapacity jednotlivých úseků
dráhy se rovná maximální kapacitě dráhy; provozovatel dráhy musí drážní dopravu organizovat
tak, aby byla efektivně využita kapacita dráhy.
(2) Překročí-li požadavky dopravců maximální kapacitu dráhy v některém
z úseků dráhy, oznámí provozovatel dráhy tuto skutečnost v Přepravním a tarifním
věstníku.
§ 21a
Organizace řízení drážní dopravy při plánovaném omezení provozování dráhy
(1) Provozovatel dráhy zpracuje podle schváleného plánu omezení provozování
dráhy nebo její části podle § 23b a 23c zákona o dráhách návrh výlukového jízdního
řádu, který předloží každému ze zúčastněných dopravců nejméně 45 dnů před termínem
plánovaného omezení provozování dráhy. Dopravce je oprávněn uplatnit ve lhůtě 5 pracovních
dnů ode dne doručení námitky k návrhu výlukového jízdního řádu. Provozovatel dráhy
ve lhůtě 10 dnů od doručení vyjádření dopravce námitky dopravce posoudí. V případě,
že provozovatel dráhy námitkám dopravce nevyhoví nebo vyhoví pouze částečně, vyrozumí
dopravce o důvodech, pro které námitkám nevyhověl nebo vyhověl pouze částečně.
(2) Při sestavování výlukového jízdního řádu provozovatel dráhy spolupracuje
s dopravci, kteří mají na dotčeném úseku dráhy přidělenu kapacitu dráhy.
(3) Dopravce je při sestavování výlukového jízdního řádu oprávněn v rámci
počtu přidělených tras navrhnout vlastní priority pro vedení jím provozovaných vlaků
na úseku dotčeném výlukou. Provozovatel dráhy vyhoví požadavkům dopravce týkajícím
se tras vlaků veřejné služby v přepravě cestujících, které slouží k zabezpečení dopravní
obslužnosti státu, následně pak kraje a obce15), a to maximálně v rozsahu dohody
s jednotlivými dopravci, byly-li uzavřeny. V případě, že dohoda s dopravcem nebyla
uzavřena, postupuje provozovatel dráhy podle odstavce 1 vět třetí a čtvrté.
(4) Před ukončením plánovaného omezení provozování dráhy zajistí provozovatel
dráhy prověření správné činnosti zabezpečovacího zařízení, které bylo během omezení
provozování dráhy dotčeno přímo, nebo změnou podmínek pro jeho činnost; omezení provozování
dráhy lze ukončit jen při správné činnosti dotčeného zabezpečovacího zařízení.
(5) V případě omezení provozování dráhy nebo její části podle § 23c odst.
3 zákona o dráhách se postupuje podle § 22 obdobně.
§ 22
Operativní řízení drážní dopravy
(1) Při organizování drážní dopravy se postupuje podle jízdního řádu, který
je sestaven tak, že při pravidelnosti dopravy časové kolize vylučuje.
(2) Operativní řízení drážní dopravy uplatňuje provozovatel dráhy při
mimořádnostech v drážní dopravě, jimiž jsou zpoždění, výluky kolejí, odklony vlaků
pro nesjízdnost traťových úseků, zavedení mimořádných vlaků. Přitom zajišťuje, aby
kapacita jednotlivých úseků dráhy pro organizování drážní dopravy byla maximálně
využita například při použití jízd vlaků ve sledu, a zachovává přednost v jízdě vlaků
podle pořadí:
a) nutné pomocné,
b) mimořádné v obecném zájmu,
c) expresní vlaky a rychlíky (včetně jízd lokomotiv a souprav pro tyto
vlaky) s dovolenou rychlostí vyšší než 140 km/h, mezistátní nákladní expresní vlaky
s dovolenou rychlostí vyšší než 100 km/h včetně a minimálním měrným trakčním výkonem
2,1 kW/1 hrt,
d) expresní vlaky a rychlíky (včetně jízd lokomotiv a souprav pro tyto
vlaky) s dovolenou rychlostí do 140 km/h včetně, mezistátní nákladní vlaky s dovolenou
rychlostí vyšší než 100 km/h včetně a minimálním měrným trakčním výkonem 2,1 kW/1
hrt,
e) spěšné,
f) osobní,
g) ostatní nákladní vlaky v pořadí:
1. vnitrostátní expresní,
2. ostatní
nákladní,
h) lokomotivní,
i) služební a pracovní.
(3) U vlaků stejného pořadí o přednosti rozhoduje vyšší technická rychlost
vlaku a dále případně větší hodnota zpoždění. U nákladních vlaků mají přednost též
vlaky přepravující zboží podléhající rychlé zkáze a živá zvířata.
(4) Pokud je to pro maximální využití kapacity daného úseku dráhy vhodné,
musí provozovatel dráhy upřednostnit vlak s nižším pořadím v případě, že má tento
vlak vyšší technickou rychlost než vlak s vyšším pořadím, avšak pouze za podmínky,
že vlak s vyšším pořadím bude veden v těsném sledu za tímto vlakem.
15) Zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících
a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.".
7. V § 35 se doplňuje odstavec 4, který zní:
"(4) Přes úrovňový přechod kolejí vybavený výstražným zařízením pro přechod
kolejí, které nedává výstrahu uživatelům přístupové cesty na nástupiště, a 60 m před
ním smí jet vedoucí drážní vozidlo rychlostí nejvýše 10 km/h a musí opakovaně dávat
akustickou výstrahu. O této skutečnosti musí být osoba řídící drážní vozidlo předem
zpravena osobou řídící drážní dopravu, není-li tato skutečnost návěstěna. Nejede-li
přes úrovňový přechod kolejí jako první vedoucí drážní vozidlo, musí být jízda drážních
vozidel přes úrovňový přechod kolejí zajištěna odborně způsobilou osobou.".
8. V § 37 odst. 10 věta první zní: "O provedené zkoušce brzdy u vlaků pro
osobní přepravu, mimořádných v obecném zájmu, nákladních vlaků a u soupravových vlaků
se provede zápis, který se následně předá osobě řídící drážní vozidlo.".
9. V § 50 odstavec 1 zní:
"(1) Požadavky jednotlivých dopravců se zpracovávají podle časového harmonogramu
stanoveného provozovatelem dráhy nebo přídělcem v souladu s termíny podle § 34a zákona
o dráhách. Přednostně se zpracovávají požadavky na trasy vlaků mezinárodní dopravy
projednané koordinačním orgánem ve smyslu § 32 odst. 4 zákona o dráhách a trasy nákladních
vlaků s délkou 740 m, umožňují-li to provozní a technické podmínky dráhy. Harmonogram
se zveřejní v elektronické podobě způsobem umožňujícím dálkový přístup.".
10. V § 50 se odstavec 2 zrušuje.
Dosavadní odstavce 3 až 6 se označují jako odstavce 2 až 5.
11. § 51 se zrušuje.
12. V § 54 odstavce 3 a 4 znějí:
"(3) Vývěsný jízdní řád tratě, na které se stanice nachází, a navazujících
tratí, seznam "Příjezdy a odjezdy vlaků", musí být ve stanicích veřejně přístupné,
platné a v použitelném stavu. Ve stanicích a zastávkách, kde nejsou cestující odbavováni,
postačí na veřejně přístupném místě umístit pouze platný seznam "Příjezdy a odjezdy
vlaků". V případě vlaku veřejné osobní dopravy zavedeného podle ustanovení § 34b
zákona o dráhách s četností jízdy 3 a méně po sobě jdoucí kalendářní dny se údaje
o jeho jízdě ve vývěsném jízdním řádu tratě a v seznamu "Příjezdy a odjezdy vlaků"
neuvádějí a údaje o jízdním řádu takového vlaku se předají pouze ke zveřejnění do
Celostátního informačního systému o jízdních řádech v rozsahu údajů podle odstavce
4 písm. a).
(4) Provozovatel dráhy předá projednaný jízdní řád veřejné drážní osobní
dopravy na dráze a jeho změny nejpozději 7 dnů před jeho platností do Celostátního
informačního systému o jízdních řádech
a) v rozsahu údajů podle § 55 odst. 1 písm. a), b), e), h), i) a k) v
elektronické podobě v datové struktuře umožňující automatizované zpracování ve formátu
XML (rozšiřitelný značkovací jazyk), a
b) v elektronické graficky přehledné podobě pro potřeby cestujících v
rozsahu údajů podle § 55 odst. 1.".
13. V § 54 se doplňuje odstavec 5, který zní:
"(5) V případě vlaku veřejné osobní dopravy zavedeného podle ustanovení §
34b zákona o dráhách předá provozovatel dráhy jízdní řád tohoto vlaku do Celostátního
informačního systému o jízdních řádech v rozsahu údajů podle odstavce 4 písm. a),
a to bez zbytečného prodlení po přidělení kapacity dráhy.".
14. V § 56 se doplňuje odstavec 3, který zní:
"(3) Dopravce předkládá návrh jízdního řádu podle odstavce 2
a) v elektronické podobě v datové struktuře umožňující automatizované
zpracování ve formátu CSV (comma separated values), s výjimkou jízdního řádu na dráze
lanové nezajišťující dopravní obslužnost, a
b) v graficky přehledné podobě pro potřeby cestujících.".
15. V § 57 odstavec 5 zní:
"(5) Drážní správní úřad postoupí schválený jízdní řád nejpozději 24 hodin
před nabytím jeho platnosti do Celostátního informačního systému o jízdních řádech
v podobě podle § 56 odst. 3 písm. a) a v rozsahu údajů podle § 56 odst. 2.".
16. § 58 zní:
"§ 58
Jízdní řád na dráze lanové
(1) Drážní správní úřad postoupí schválený jízdní řád na dráze lanové
nejpozději 24 hodin před nabytím jeho platnosti do Celostátního informačního systému
o jízdních řádech v podobě
a) podle § 56 odst. 3 písm. a), jde-li o dráhu lanovou, která zajišťuje
dopravní obslužnost, a
b) podle § 56 odst. 3 písm. b), jde-li o dráhu lanovou, která nezajišťuje
dopravní obslužnost.
(2) Pro jízdní řád dráhy lanové platí ustanovení části čtvrté hlavy druhé
s výjimkou § 56 odst. 2 písm. f) a § 57 odst. 5.
(3) Ve stanici dráhy lanové musí být dále zveřejněny podmínky mimořádných
jízd.".
17. V části čtvrté se za hlavu druhou doplňuje nová hlava třetí, která včetně
nadpisu zní:
"HLAVA III
CELOSTÁTNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM O JÍZDNÍCH ŘÁDECH
§ 58a
(1) Jízdní řády veřejné drážní osobní dopravy předávané a postupované
do Celostátního informačního systému o jízdních řádech jsou neprodleně zveřejňovány
způsobem umožňujícím dálkový přístup veřejnosti včetně přístupu osobám s omezenou
schopností pohybu a orientace v elektronické podobě
a) v případě jízdního řádu a jeho změn ve veřejné drážní osobní dopravě
na dráze celostátní a dráze regionální v rozsahu a podobě podle § 54 odst. 4,
b) v případě jízdního řádu ve veřejné drážní osobní dopravě na
dráze speciální, dráze tramvajové, dráze trolejbusové a dráze lanové
1. v podobě
podle § 56 odst. 3 písm. b), a
2. v podobě podle § 56 odst. 3 písm. a) s výjimkou
jízdního řádu na dráze lanové nezajišťující dopravní obslužnost.
(2) Popis datového formátu a datové struktury elektronické podoby umožňující
automatizované zpracování jízdních řádů dle odstavce 1 zveřejní ministerstvo způsobem
umožňujícím dálkový přístup.".
18. V § 73 se doplňují odstavce 7 a 8, které včetně poznámky pod čarou č.
17 znějí:
"(7) V obci obývané příslušníky národnostních menšin se informace o druhu
vlaku, nástupišti, směru jízdy a době odjezdu, zpoždění a předvídaných změnách v
osobní dopravě podávají též v jazyce národnostní menšiny, jestliže se podle posledních
dvou sčítání lidu hlásilo k této národnosti vždy alespoň 10 % občanů obce, a jestliže
o to příslušného provozovatele dráhy požádají zástupci příslušné národnostní menšiny
prostřednictvím výboru pro národnostní menšiny, který svým usnesením návrh doporučí,
anebo pokud o to požádá spolek17), který podle stanov zastupuje zájmy národnostní
menšiny, a který ke dni podání žádosti působí alespoň 5 let na území obce.
(8) Informace podle odstavců 1 až 7 mohou být zpřístupněny také v elektronické
podobě, na základě datové výměny v datové struktuře, umožňující automatizované zpracování
v rozšiřitelném značkovacím jazyce (XML).
17) § 5 zákona č. 273/2001 Sb., o právech příslušníků národnostních menšin
a o změně některých zákonů.
§ 214 občanského zákoníku.".
19. V § 76 se doplňuje odstavec 6, který zní:
"(6) Pro provozování dráhy místní platí pravidla pro provozování dráhy regionální
a pro provozování drážní dopravy na dráze místní platí pravidla pro provozování drážní
dopravy na dráze regionální.".
20. Za § 76 se vkládají nové § 76a a 76b, které včetně nadpisů a poznámky
pod čarou č. 18 znějí:
"§ 76a
Vzor licence pro provozování drážní dopravy
Vzor licence pro provozování drážní dopravy na dráze celostátní a regionální
stanoví přímo použitelný předpis Evropské unie18). Vzor licence pro provozování drážní
dopravy na dráze místní, speciální, tramvajové, trolejbusové nebo vlečce je uveden
v příloze č. 8 k této vyhlášce.
§ 76b
Obory vzdělání související s drážní dopravou
Obory vzdělání související s drážní dopravou pro posouzení způsobilosti
k provozování drážní dopravy jsou:
a) Doprava,
b) Dopravní provoz,
c) Management dopravy,
d) Mezinárodní obchod, přeprava, zasílatelství,
e) Management železniční dopravy,
f) Provoz a ekonomika dopravy,
g) Strojírenská a elektrotechnická zařízení,
h) Zabezpečovací a sdělovací technika v dopravě, nebo
i) Železniční stavitelství.
18) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2015/171 ze dne 4. února 2015 o některých
aspektech postupu vydávání licencí železničním podnikům.".
21. V příloze č. 1 části I bod 10 zní:
"10. Návěsti přejezdníků
Přejezdník (kmenový a opakovací přejezdník) je návěstidlo, které informuje
osobu řídící drážní vozidlo o stavu přejezdového zabezpečovacího zařízení anebo výstražného
zařízení pro přechod kolejí. Kmenový přejezdník se umisťuje nejméně na zábrzdnou
vzdálenost od přejezdu nebo úrovňového přechodu kolejí a je označen označovacím pásem
s černými a bílými pruhy stejné šířky, doplněnými bílými odrazkami v černých pruzích,
pokud není označovací pás vyroben z materiálu odrážejícího světlo. Opakovací přejezdník
se umisťuje na vzdálenost kratší, než je zábrzdná vzdálenost, případně až v bezprostřední
blízkosti přejezdu nebo úrovňového přechodu kolejí, a není označen označovacím pásem.
Pokud přejezdník informuje o stavu přejezdového zabezpečovacího zařízení nebo výstražného
zařízení pro přechod kolejí více než jednoho přejezdu nebo přechodu, je součet počtu
přejezdů s přejezdovým zabezpečovacím zařízením a počtu přechodů s výstražným zařízením
pro přechod kolejí vyjádřen černou číslicí na označovacím pásu nebo na samostatné
bílé tabulce na stožáru přejezdníku.".
22. V příloze č. 1 části I bod 10.1. zní:
"10.1. "Otevřený přejezd" je návěst, při které na kmenovém přejezdníku
nebo opakovacím přejezdníku svítí pouze dvě žlutá světla, nejsou-li nahrazena odrazkami.
Na návěst "Otevřený přejezd" musí jet drážní vozidlo k přejezdu anebo k úrovňovému
přechodu kolejí za podmínky jízdy, kdy přejezdové zabezpečovací zařízení anebo výstražné
zařízení pro přechod kolejí nedává výstrahu uživatelům pozemní komunikace anebo uživatelům
úrovňového přechodu kolejí, že se k přejezdu anebo k úrovňovému přechodu kolejí blíží
vlak nebo jiné drážní vozidlo (§ 35 odst. 3 a 4 vyhlášky). Nesvítí-li na kmenovém
přejezdníku nebo opakovacím přejezdníku žádné světlo, znamená to vždy návěst "Otevřený
přejezd".".
23. V příloze č. 1 části I bodě 10.2. se za slova "k přejezdu" vkládají slova
"anebo k úrovňovému přechodu kolejí".
24. V příloze č. 1 části I bodu 14 tabulce 1 ve druhém sloupci v řádcích
u označení 4/4N, 4/6N, 4/8N a 4/1N se poznámka č. 2) nahrazuje poznámkou č. 7) a
ve vysvětlivkách k tabulce 1 se doplňuje poznámka č. 7), která zní: "7) Návěsti se
mohou vyskytovat jen na odjezdových návěstidlech; na ostatních hlavních návěstidlech
jen jako důsledek poruchy návěstních obvodů.".
25. V příloze č. 2 v tabulce I.7 v řádce 8 promile a sloupci 70 km/h se číslo
"45" nahrazuje číslem "44", v řádce 9 promile a sloupci 70 km/h se číslo "44" nahrazuje
číslem "45", v tabulce I.10 v řádce 6 promile a sloupci 135 km/h se číslo "333" nahrazuje
číslem "133", v řádce 18 promile a sloupci 60 km/h se číslo "23" nahrazuje číslem
"33", v řádce 18 promile a sloupci 90 km/h se číslo "63" nahrazuje číslem "67", v
tabulce II.4 v řádce 22 promile a sloupci 15 km/h se číslo "13" nahrazuje číslem
"23" a v tabulce II.7 v řádce 4 promile a sloupci 90 km/h se doplňuje číslo "101"
a v řádce 5 promile a sloupci 90 km/h se číslo "101" zrušuje.
26. V příloze č. 3 části I se doplňuje nový bod 12., který včetně poznámky
pod čarou č. 14, zní:
"12. Speciální hnací nebo řídicí vozidlo soupravy speciálních vozidel, které
je určeno výhradně k provozování na území České republiky a je nově schvalováno do
provozu po 1. 1. 2020, musí být vybaveno mobilní částí vlakového zabezpečovače systému
ERTMS/ETCS podle předpisu Evropské unie14) v případě, že bude provozováno na tratích,
které jsou vybaveny provozovanou traťovou částí vlakového zabezpečovače systému ERTMS/ETCS
podle předpisu Evropské unie14). Tento požadavek se nevztahuje na speciální vozidlo,
které smí být samostatně provozováno v dopravnách nebo v traťových úsecích jen na
vyloučených kolejích.
14) Rozhodnutí Komise 2012/88/EU ze dne 25. ledna 2012 o technické specifikaci
pro interoperabilitu týkající se subsystémů pro řízení a zabezpečení transevropského
železničního systému.
Rozhodnutí Komise 2012/696/EU ze dne 6. listopadu 2012, kterým
se mění rozhodnutí 2012/88/EU o technické specifikaci pro interoperabilitu týkající
se subsystémů pro řízení a zabezpečení transevropského železničního systému.
Rozhodnutí Komise (EU) 2015/14 ze dne 5. ledna 2015, kterým se mění rozhodnutí 2012/88/EU
o technické specifikaci pro interoperabilitu týkající se subsystémů pro řízení a
zabezpečení transevropského železničního systému.
Nařízení Komise (EU) 2016/919 ze dne 27. května 2016 o technické specifikaci pro
interoperabilitu týkající se subsystémů "Řízení a zabezpečení" železničního systému
v Evropské unii.".
27. V příloze č. 3 části II bodě 5 se věta čtvrtá nahrazuje větou "Každé
nově schvalované vedoucí drážní vozidlo, při jehož řízení je přítomna pouze jedna
osoba, musí být s výjimkou hnacích drážních vozidel určených výhradně pro posun vybaveno
funkčním zařízením pro kontrolu bdělosti osoby řídící drážní vozidlo schváleného
typu, které může být součástí řídicích obvodů vozidla a zajišťuje při vyhodnocení
nečinnosti osoby řídící drážní vozidlo zvukovou výstrahu a následné zastavení vlaku."
a za poslední větou se doplňuje věta "Pokud jsou hnací drážní vozidla a řídící vozy
vybaveny mobilní částí vlakového zabezpečovače systému ERTMS/ETCS, mohou být na uvedených
tratích provozovány jako vedoucí drážní vozidlo jen s prokázanou kompatibilitou mezi
mobilní a traťovou částí systému ERTMS/ETCS podle předpisu Evropské unie14).".
28. Za přílohu č. 7 se doplňuje nová příloha č. 8, která včetně nadpisu zní:
"Příloha č. 8 k vyhlášce č. 173/1995 Sb.
Vzor licence k provozování drážní dopravy na dráze místní, speciální, tramvajové,
trolejbusové nebo vlečce
Licence k provozování drážní dopravy
I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 1. Úřad vydávající licenci I [] Nová licence [] Změna licence I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I Vnitrostátní licence č. (pořadově od začátku I Rozhodnutí č.j. I I roku) I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I Příslušný právní předpis I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I Vydávající úřad I Číslo telefonu I I I Identifikátor datové schránky I I I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I Poštovní adresa I Číslo faxu I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I PSČ, Místo I E-mail I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 2. Držitel licence - dopravce I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I Právnická osoba1)I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 2.1. Název nebo obchodní firma: I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 2.2. Adresa sídla: I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 2.3. Identifikační číslo (IČ): I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 2.4. Adresa pro doručování písemností, je-li I I I odlišná od adresy sídla: I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I Fyzická osoba (zapsaná v Obchodním rejstříku)1)I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 2.5. Jméno a příjmení nebo obchodní firma: I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 2.6. Adresa sídla podnikání zapsaná v obchodním I I I rejstříku: I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 2.7. Identifikační číslo (IČ): I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 2.8. Adresa pro doručování písemností, je-li I I I odlišná od adresy zapsané v obchodním rejstříku: I I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 3. Platnost I Licence na dobu určitou [] ANO [] NE I I Platnost od (nabytí právní moci) I Pokud ano, platnost do I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I Pozastavena dne I Zrušena dne I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 4. Druh a kategorie dráhy: I 5. Druh drážní dopravy: I I [] dráha místní [] vlečka [] dráha speciální I [] veřejná [] neveřejná I I [] dráha tramvajová [] dráha trolejbusová I [] nákladní [] osobní I I--------------------------------------------------I--------------------------------------I I 6. Změny I I Změněna dne I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I Popis změny I I I I I I I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I 7. Podmínky a závazky I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I 7.1. Datum zahájení provozování drážní dopravy: I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I 7.2. Rozsah drážní dopravy včetně rozsahu bezbariérové přepravy cestujících s omezenou I I schopností pohybu a orientace1): I I I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I 7.3. Závazky veřejné služby [] ano [] ne I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I 7.4. Vlastník dráhy, provozovatel dráhy, není-li totožný s dopravcem I I I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I 7.5. Označení dráhy, nebo tratí dráhy, na které bude drážní doprava provozována I I I I I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I 7.6. Další podmínky I I I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I 7.7. Trasy linek, na kterých bude drážní doprava provozována, včetně zastávek pro I I nástup a výstup a určení výchozí a cílové zastávky, má-li být doprava provozována na I I dráze speciální, tramvajové nebo trolejbusové (jsou uvedeny v příloze) I I-----------------------------------------------------------------------------------------I I Datum: Razítko, podpis: I I I I --------------- I I1)Nehodící se neuvede I I-----------------------------------------------------------------------------------------I ".
Čl.II
Přechodná ustanovení
Změny jízdního řádu veřejné drážní osobní dopravy na dráze celostátní,
dráhách regionálních a dráhách místních pro období platnosti do 9. prosince 2017
předá provozovatel dráhy nejpozději 7 dnů před jejich platností do Celostátního informačního
systému o jízdních řádech
a) v rozsahu údajů podle § 55 odst. 1 písm. a), b), e), h), i) a k) v elektronické
podobě v datové struktuře umožňující automatizované zpracování v záznamově orientovaném
formátu dat s oddělovači I (svislá čára), a
b) v elektronické graficky přehledné podobě pro potřeby cestujících v rozsahu
údajů podle § 55 odst. 1.
Čl.III
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. dubna 2017 s výjimkou ustanovení čl.
I bodu 6, pokud jde o § 22, které nabývá účinnosti dnem 10. prosince 2017, a s výjimkou
ustanovení čl. I bodu 18, které nabývá účinnosti dnem 9. prosince 2018.
Ministr:
Ing. Ťok v. r.