96/2012 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 21. března 2012,
kterou se mění vyhláška č.323/2002 Sb., o rozpočtové skladbě, ve znění pozdějších
předpisů
Ministerstvo financí stanoví podle § 2 odst. 4 zákona
č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
pravidla), a podle § 12 odst. 1 zákona č. 250/2000 Sb.,
o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve
znění zákona č. 477/2008 Sb.:
Čl. I
Vyhláška č.323/2002 Sb., o rozpočtové skladbě, ve znění vyhlášky č. 568/2002
Sb., vyhlášky č. 484/2003 Sb., vyhlášky č. 440/2006 Sb., vyhlášky č. 233/2007 Sb.,
vyhlášky č. 306/2007 Sb., vyhlášky č. 175/2009 Sb., vyhlášky č. 357/2009 Sb., vyhlášky
č. 51/2011 Sb. a vyhlášky č. 452/2011 Sb., se mění takto:
1. V § 1 odstavec 2 zní:
„(2) Rozpočtová skladba třídí příjmy a výdaje z různých hledisek do jednotek
třídění, kterými jsou povinny označovat své rozpočtované i skutečné příjmy a výdaje
organizační složky státu a právnické osoby uvedené v odstavci 1 (dále jen „organizace“).
Hlediska třídění a systematiku jednotek třídění stanoví tato vyhláška. Názvy, číselné
označení a náplně jednotlivých jednotek třídění stanoví v případě jednotek, které
vyjadřují málo proměnlivé skutečnosti, příloha k této vyhlášce a v případě jednotek,
které vyjadřují skutečnosti měnící se často nebo skutečnosti vznikající z operativní
činnosti správců kapitol státního rozpočtu1), Ministerstvo
financí nebo tito správci.“.
2. Za § 1 se vkládá nový § 1a, který včetně nadpisu
zní:
„§ 1a
Druhy třídění příjmů a výdajů a hlediska třídění
(1) Rozpočtová skladba obsahuje tato třídění příjmů a výdajů:
a) odpovědnostní (třídění příjmů a výdajů z hlediska odpovědnostního),
b) druhové (třídění příjmů a výdajů z hlediska druhového),
c) odvětvové (třídění příjmů a výdajů z hlediska odvětvového),
d) konsolidační (třídění příjmů a výdajů z hlediska konsolidačního),
e) zdrojové (třídění příjmů a výdajů z hlediska jejich zdroje),
f) doplňkové (třídění výdajů z hlediska jejich příslušnosti ke zvlášť
sledovaným celkům),
g) programové (třídění výdajů z hlediska jejich příslušnosti k programům
podle § 12 a 13 rozpočtových
pravidel),
h) účelové (třídění výdajů z hlediska účelu rozpočtového přesunu),
i) strukturní (třídění příjmů a výdajů z hlediska jejich věcné podstaty),
j) transferové (třídění příjmů a výdajů z hlediska účelů transferů).
(2) Zdrojové třídění sestává z třídění podkladového (třídění příjmů a výdajů
z hlediska podkladu pro změnu rozpočtu), prostorového (třídění příjmů a výdajů z
hlediska jejich prostorového původu) a nástrojového (třídění příjmů a výdajů z hlediska
nástrojového).“.
3. V § 2 se odstavec 1 zrušuje.
Dosavadní odstavce 2 až 5 se označují jako odstavce 1 až 4.
4. V § 2 se doplňují odstavce 5 až 12, které včetně
poznámek pod čarou č. 3 a 4 znějí:
„(5) Z hlediska podkladu pro změnu rozpočtu se třídí příjmy a výdaje státního
rozpočtu podle druhů podkladu pro změnu rozpočtu, která příjem umožňuje nebo k výdaji
opravňuje. U příjmů se druhem podkladu pro změnu rozpočtu rozumí skutečnost, zda
umožňují výdaje nad schválený rozpočet a z jakého právního důvodu, a u výdajů oprávnění,
na základě kterých organizační složka státu výdaje provádí.
(6) Z hlediska prostorového původu příjmů a výdajů se třídí příjmy a výdaje
rozpočtů a ostatních peněžních fondů obcí, krajů, regionálních rad a dobrovolných
svazků obcí s výjimkami uvedenými v § 1 odst. 1
(dále jen „územní rozpočty“), státního rozpočtu a rozpočtů
státních fondů podle toho, zda zdrojem příjmů
nebo výdajů je tuzemsko nebo zahraničí. Zahraničními
zdroji se rozumějí peněžní prostředky z rozpočtu
Evropské unie, z finančních mechanismů3), z peněžních
fondů Organizace Severoatlantické smlouvy a odjinud
ze zahraničí. Zdrojem příjmů se rozumí, zda přijaté
peněžní prostředky pocházejí z tuzemských nebo ze
zahraničních zdrojů. Zdrojem výdajů se rozumí, zda
se vydané peněžní prostředky považují za kryté příjmy
z tuzemských nebo ze zahraničních zdrojů.
(7) Z hlediska nástrojového se třídí příjmy a výdaje státního rozpočtu, státních
fondů a územních rozpočtů podle toho, zda zdrojem je tuzemsko, rozpočet Evropské
unie, finanční mechanismy3), jiné peněžní prostředky
ze zahraničí nebo peněžní fondy Organizace
Severoatlantické smlouvy, a podle jednotlivých peněžních
fondů, programů a projektů a mezinárodních
smluv o finančních mechanismech.
(8) Z hlediska příslušnosti výdajů ke zvlášť sledovaným celkům se třídí výdaje
státního rozpočtu na dílčí průřezové ukazatele uvedené v příloze zákona o státním
rozpočtu, které nejsou definovány prostřednictvím ostatních třídění stanovených touto
vyhláškou, a podle dalších zvlášť sledovaných celků.
(9) Z hlediska příslušnosti výdajů k programům podle § 12 a 13 rozpočtových
pravidel se třídí výdaje
státního rozpočtu na tyto programy a jejich nižší celky.
(10) Z hlediska účelu rozpočtového přesunu se třídí nebo mohou třídit výdaje
státního rozpočtu, k nimž organizační složku státu opravňují rozpočtové přesuny od
organizačních složek státu patřících do jiných kapitol,4) podle kapitol, z nichž
se tyto rozpočtové
přesuny uskutečnily, a podle roku a pořadí
vzniku účelu. Účelové třídění je povinné pro výdaje,
k nimž organizační složku státu opravňují rozpočtové
přesuny z kapitoly Všeobecná pokladní správa. Pro výdaje,
k nimž organizační složku státu opravňují rozpočtové
přesuny od organizačních složek státu patřících
do jiných kapitol než Všeobecná pokladní správa,
je účelové třídění povinné, jestliže tak rozhodne Ministerstvo
financí.
(11) Z hlediska věcné podstaty příjmů a výdajů se třídí příjmy a výdaje státního
rozpočtu do strukturovaných celků.
(12) Z hlediska účelů transferů se třídí výdaje státního rozpočtu, které
mají povahu transferů územním rozpočtům, příjmy územních rozpočtů z těchto transferů
a výdaje těchto rozpočtů, které jsou těmito transfery kryté, a to podle toho, z které
kapitoly nebo z kterého státního fondu se transfer poskytuje nebo zda se poskytuje
z Národního fondu, a podle pořadí transferu. Z hlediska účelů transferů se třídí
i výdaje rozpočtů regionálních rad, které mají povahu transferů územním rozpočtům,
příjmy územních rozpočtů z těchto transferů a výdaje těchto rozpočtů, které jsou
těmito transfery kryté.
3) § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 218/2000 Sb., ve znění zákona
č. 26/2008 Sb.
4) § 21, § 24a a § 47 odst. 1 písm. b) bod 6 zákona č. 218/2000 Sb.,
ve znění zákonů č. 26/2008 Sb., č. 421/2009 Sb. a č. 465/2011 Sb.“.
5. § 3 včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 5
a 6 zní:
„§ 3
Jednotky třídění příjmů a výdajů
(1) Při třídění příjmů a výdajů z hlediska odpovědnostního se příjmy a
výdaje třídí na kapitoly státního rozpočtu2) (dále jen „kapitola“). Kapitoly jsou
uvedeny v příloze k této vyhlášce v části A. Čísla kapitol
jsou třímístná.
(2) Při třídění příjmů a výdajů z hlediska druhového jsou nejnižšími jednotkami
třídění rozpočtové položky (dále jen „položka“). Položky se seskupují do podseskupení
rozpočtových položek (dále jen „podseskupení položek“), podseskupení položek do seskupení
rozpočtových položek (dále jen „seskupení položek“) a seskupení položek do rozpočtových
tříd (dále jen „třída“). Položky, podseskupení položek, seskupení položek a třídy
jsou uvedeny v příloze k této vyhlášce v části B. Čísla položek jsou čtyřmístná.
První místo označuje třídu, druhé seskupení položek, třetí podseskupení položek a
čtvrté položku.
(3) Při třídění příjmů a výdajů z hlediska odvětvového jsou nejnižšími
jednotkami třídění rozpočtové paragrafy (dále jen „paragraf“). Paragrafy se seskupují
do rozpočtových pododdílů (dále jen „pododdíl“), pododdíly do rozpočtových oddílů
(dále jen „oddíl“) a oddíly do rozpočtových skupin (dále jen „skupina“). Paragrafy,
pododdíly, oddíly a skupiny jsou uvedeny v příloze k této vyhlášce v části C. Čísla
paragrafů jsou čtyřmístná. První místo označuje skupinu, druhé oddíl, třetí pododdíl
a čtvrté paragraf.
(4) Při třídění příjmů a výdajů z hlediska konsolidačního se příjmy a výdaje
třídí na záznamové jednotky. Záznamové jednotky jsou uvedeny v příloze k této vyhlášce
v části D. Jejich čísla jsou třímístná.
(5) Při třídění příjmů a výdajů z hlediska podkladu pro změnu rozpočtu
se příjmy a výdaje třídí na podkladové jednotky. Podkladové jednotky jsou uvedeny
v příloze k této vyhlášce v části E. Jejich čísla jsou jednomístná.
(6) Při třídění příjmů a výdajů z hlediska jejich prostorového původu se
příjmy a výdaje třídí na prostorové jednotky. Prostorové jednotky jsou uvedeny v
příloze k této vyhlášce v části F. Jejich čísla jsou jednomístná.
(7) Při třídění příjmů a výdajů z hlediska nástrojového se příjmy a výdaje
třídí na nástroje. Číselník nástrojů se vytváří tak, že nástroji jsou jednotlivé
fondy, programy a projekty Evropské unie a jednotlivé mezinárodní smlouvy o finančních
mechanismech, případně jednotlivá místa odjinud ze zahraničí, a jejich analytiky,
jsou-li stanoveny. Čísla nástrojů jsou pětimístná. První tři místa označují jednotlivé
fondy, programy a projekty Evropské unie, jednotlivé mezinárodní smlouvy o finančních
mechanismech a jednotlivá místa odjinud ze zahraničí a poslední dvě místa jejich
analytiky.
(8) Při třídění výdajů z hlediska jejich příslušnosti ke zvlášť sledovaným
celkům se výdaje třídí na dílčí průřezové ukazatele. Dílčí průřezové ukazatele jsou
uvedeny v příloze k této vyhlášce v části G. Jejich čísla jsou dvoumístná.
(9) Při třídění výdajů z hlediska jejich příslušnosti k programům podle
§ 12 a 13 rozpočtových pravidel
jsou nejnižšími jednotkami třídění akce. Akce se seskupují
do podmnožin subtitulů, podmnožiny subtitulů
do subtitulů, subtituly do titulů5) a tituly do programů.
Číselník akcí, podmnožin subtitulů, subtitulů a titulů se
vytváří tak, jak jednotlivé akce schvalují správci programů
podle zvláštního předpisu6). Čísla akcí jsou třináctimístná.
První čtyři místa označují program, v tom
první místo řadu programů, druhá dvě kapitolu, v které
se program realizuje, a čtvrté místo skutečnost, zda
program představuje poskytnutí dotace nebo určení výdajů
organizační složky státu. Další dvě místa označují
titul, další dvě subtitul, další místo podmnožinu subtitulu
a poslední čtyři místa akci.
(10) Při třídění výdajů z hlediska účelu rozpočtového přesunu se výdaje
třídí na účely. Účely jsou jednotlivé rozpočtové přesuny do jiných kapitol, jak je
schvaluje Ministerstvo financí. Čísla účelů jsou devítimístná. První dvě místa označují
rok schválení rozpočtového přesunu, další tři kapitolu, z jejíhož rozpočtu se přesun
provádí, a poslední čtyři pořadové číslo rozpočtového přesunu.
(11) Při třídění příjmů a výdajů z hlediska jejich věcné podstaty se příjmy
a výdaje třídí na bloky, okruhy, množiny a výdaje též na podmnožiny. Podmnožiny se
seskupují do množin, množiny do okruhů a okruhy do bloků. Podmnožiny a množiny stanoví
správci kapitol1) pro organizační složky státu patřící
do jejich kapitol a oznamují je Ministerstvu financí.
Ministerstvo financí stanoví okruhy a bloky. Čísla podmnožin
jsou desetimístná. První tři místa označují blok,
další tři okruh, další tři množinu a poslední místo podmnožinu.
(12) Při třídění příjmů a výdajů z hlediska účelů transferů se příjmy a
výdaje člení na účelové znaky. Účelovými znaky jsou jednotlivé transfery, které uvolňují
ústřední orgány státní správy, státní fondy, Národní fond a regionální rady. Čísla
účelových znaků jsou pětimístná. První dvě místa označují kapitolu, Národní fond
nebo státní fond, z jejichž rozpočtu se transfer poskytuje, a poslední tři místa
kód dotačního titulu.
5) § 2 písm. f) až h) vyhlášky č. 560/2006 Sb., o účasti státního rozpočtu
na financování programů reprodukce majetku,
ve znění vyhlášky č. 11/2010 Sb.
6) § 2 písm. a) vyhlášky č. 560/2006 Sb.“.
6. V příloze v části B položka 1351 zní:
„1351 Odvod z loterií a podobných her kromě z výherních hracích přístrojů Odvod z loterií a jiných podobných her podle části šesté zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění zákona č. 458/2011 Sb., s výjimkou části odvodu z výherních hracích přístrojů a jiných technických herních zařízení (odvod podle § 41i odst. 3 tohoto zákona). Část odvodu z výherních hracích přístrojů a jiných technických herních zařízení patří na položku 1355. Na tuto položku patří i dobíhající odvod části výtěžku z provozování loterií a jiných podobných her na veřejně prospěšné účely, který byl zákonem č. 458/2011 Sb. zrušen.“.
7. V příloze v části B se za položku 1354 vkládá
nová položka 1355, která zní:
„1355 Odvod z výherních hracích přístrojů Část odvodu z loterií a jiných podobných her podle části šesté zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění zákona č. 458/2011 Sb., ve výši dílčího odvodu z výherních hracích přístrojů a jiných technických herních zařízení (§ 41i odst. 1 tohoto zákona). Zbytek odvodu patří na položku 1351.“.
8. V příloze v části B se doplňuje náplň položky
4151, která zní: „Neinvestiční transfery od cizích
států kromě neinvestičních transferů přijímaných
v rámci finančních mechanismů od Švýcarska, Norska,
Islandu a Lichtenštejnska (patří na položku 4155).“.
9. V příloze v části B se na konci náplně položky
4152 doplňují slova „a Organizace Severoatlantické
smlouvy (patří na položku 4156).“.
10. V příloze v části B se za položku 4153 vkládají
nové položky 4155 a 4156, které znějí:
„4155 Neinvestiční transfery z finančních mechanismů Neinvestiční transfery přijaté od Švýcarska, Norska, Islandu a Lichtenštejnska jakožto dotace na úhradu provozních výdajů podle mezinárodních smluv, na základě kterých jsou České republice svěřeny peněžní prostředky z finančního mechanismu Evropského hospodářského prostoru, finančního mechanismu Norska a z programu švýcarsko-české spolupráce. Jsou to neinvestiční transfery přijaté podle tří mezinárodních smluv o implementaci finančních mechanismů a programu spolupráce, kterými jsou memorandum o porozumění pro implementaci finančního mechanismu Evropského hospodářského prostoru pro léta 2004 - 2009 mezi Islandskou republikou, Lichtenštejnským knížectvím, Norským královstvím a Českou republikou (č. 36/2005 Sb. m. s.), memorandum o porozumění pro implementaci norského finančního mechanismu na léta 2004 - 2009 ustaveného v souladu s dohodou z 14. 10. 2003 mezi Norským královstvím a Evropským společenstvím o norském finančním mechanismu pro období 2004 - 2009 mezi Norským královstvím a Českou republikou (č. 35/2005 Sb. m. s.) a rámcová dohoda mezi vládou České republiky a švýcarskou federální radou týkající se implementace programu švýcarsko-české spolupráce na snížení hospodářských a sociálních rozdílů v rámci rozšířené Evropské unie (č. 65/2008 Sb. m. s.), a podle obdobných mezinárodních smluv, které budou uzavřeny v budoucnu. Na tuto položku nepatří neinvestiční transfery původem z finančních mechanismů, přijaté však z Národního fondu (patří na položku 4118), přes nějž v současné době vede jediná cesta, kterou veřejné rozpočty peněžní prostředky z finančních mechanismů přijímají [§ 37 odst. 1 písm. c) rozpočtových pravidel]. 4156 Neinvestiční transfery od NATO Neinvestiční transfery přijaté od Organizace Severoatlantické smlouvy. V současné době směřují jen do státního rozpočtu.“.
11. V příloze v části B se doplňuje náplň položky
4231, která zní: „Investiční transfery od cizích států
kromě investičních transferů přijímaných v rámci finančních
mechanismů od Švýcarska, Norska, Islandu
a Lichtenštejnska (patří na položku 4234).“.
12. V příloze v části B se doplňuje náplň položky
4232, která zní: „Investiční transfery přijaté od
mezinárodních institucí kromě Evropské unie (investiční
transfery přijaté od ní patří na položku 4233) a od
Organizace Severoatlantické smlouvy (investiční transfery
přijaté od ní patří na položku 4235).“.
13. V příloze v části B se za položku 4233 vkládají
nové položky 4234 a 4235, které znějí:
„4234 Investiční transfery z finančních mechanismů Investiční transfery přijaté od Švýcarska, Norska, Islandu a Lichtenštejnska v rámci finančních mechanismů (přijaté podle mezinárodních smluv uveřejněných ve Sbírce mezinárodních smluv pod č. 36/2005 Sb. m. s., č. 35/2005 Sb. m. s. a č. 65/2008 Sb. m. s. a podle obdobných mezinárodních smluv, které budou uzavřeny v budoucnu). Nepatří sem investiční transfery původem z finančních mechanismů, přijaté však z Národního fondu (patří na položku 4218), přes nějž v současné době vede jediná cesta, kterou veřejné rozpočty peněžní prostředky z finančních mechanismů přijímají [§ 37 odst. 1 písm. c) rozpočtových pravidel]. 4235 Investiční transfery od NATO Investiční transfery přijaté od Organizace Severoatlantické smlouvy. V současné době směřují jen do státního rozpočtu.“.
14. V příloze se doplňují části E, F a G, které
znějí:
E. Podkladové třídění
Podkladová jednotka 1 - Základní rozpočet
Příjmy státního rozpočtu jiné než ty, které se zatřiďují na podkladové
jednotky 2 a 3, a výdaje státního rozpočtu jiné než ty, které se zatřiďují na podkladové
jednotky 2 až 5.
Podkladová jednotka 2 - Posílení rozpočtu rezervním fondem
Příjmy státního rozpočtu z transferů z rezervního fondu téže organizační
složky státu. Příjmy zařazené na tuto podkladovou jednotku jsou totožné s příjmy
zařazenými na položku 4135. Výdaje státního rozpočtu, k nimž organizační složky státu
získaly oprávnění tím, že příslušné částky převedly z rezervního fondu do rozpočtových
příjmů (§ 45 odst. 3 a § 50 odst. 2 rozpočtových pravidel), v nichž se tyto částky
zařazují na položku 4135 a duplicitně na tuto podkladovou jednotku.
Podkladová jednotka 3 - Posílení rozpočtu ostatními mimorozpočtovými a
podobnými prostředky
Na tuto podkladovou jednotku patří tyto příjmy státního rozpočtu:
a) převody ze zisku získaného hospodářskou činností vykonávanou na
základě zvláštního zákona (§
45 odst. 3 rozpočtových pravidel),
b) převod z fondu kulturních a sociálních potřeb (§ 50 odst. 2 rozpočtových
pravidel),
c) převody ze zvláštních účtů k financování obměn a záměn státních
hmotných rezerv podle § 6 odst. 1 zákona č. 97/1993 Sb., o působnosti Správy státních
hmotných rezerv, ve znění zákona č.
174/2007 Sb. (§ 45 odst. 3 rozpočtových pravidel),
d) převody ze zvláštních účtů vedených ministerstvem financí, na kterých
jsou soustředěny finanční prostředky, které přešly na stát ze zrušeného Fondu národního
majetku, a finanční prostředky z výnosu prodeje privatizovaného majetku a ze zisku
z účasti státu v obchodních společnostech, podle § 4 zákona č. 178/2005 Sb., o zrušení
Fondu národního majetku České republiky a o působnosti Ministerstva financí při privatizaci
majetku České republiky (zákon o zrušení Fondu národního majetku) (§ 50 odst. 2 rozpočtových
pravidel),
e) peněžité dary (§ 45 odst. 3 rozpočtových pravidel),
f) prostředky poskytnuté ze zahraničí (§ 45 odst. 3 rozpočtových pravidel),
g) plnění za pojistné události [§ 25 odst. 1 písm. b) rozpočtových
pravidel],
h) příjmy od právnických a fyzických osob na reprodukci majetku (§
50 odst. 2 rozpočtových pravidel),
i) příjmy hasičských záchranných sborů krajů [§ 2 odst. 7 písm. a)
zákona č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých
zákonů, ve znění zákona č. 260/2008 Sb.] podle § 97 zákona č. 133/1985 Sb., o požární
ochraně, ve znění zákona č. 237/2000
Sb. mající povahu příjmů za pohotovostní a jiné služby nebo práce související
se základní náplní
činnosti jednotek požární ochrany (§ 45 odst. 11 rozpočtových pravidel).
Na tuto podkladovou jednotku patří výdaje státního rozpočtu, k nimž
organizační složky státu získaly oprávnění tím, že příslušné částky převedly do rozpočtových
příjmů z jiných mimorozpočtových zdrojů než z rezervního fondu nebo je převedly ze
zdrojů, které mají stejné postavení jako mimorozpočtové zdroje (ze zdrojů, převod
z kterých opravňuje organizační složku státu k překročení rozpočtu výdajů stejně
jako převod z mimorozpočtových zdrojů), nebo tím, že do rozpočtových příjmů přijaly
peněžní prostředky, jejichž příjem je rovněž k překročení rozpočtu výdajů opravňuje.
Jsou to částky, které organizační složky státu
a) převedly do rozpočtových příjmů ze zisku získaného hospodářskou
činností vykonávanou na základě zvláštního zákona (§ 45 odst. 3 rozpočtových pravidel),
b) převedly do rozpočtových příjmů z fondu kulturních a sociálních
potřeb (§ 50 odst. 2 rozpočtových pravidel),
c) převedly do rozpočtových příjmů ze zvláštních účtů k financování
obměn a záměn státních hmotných rezerv podle § 6 odst. 1 zákona č. 97/1993 Sb., o
působnosti Správy státních hmotných rezerv, ve znění zákona č. 174/2007 Sb. (§ 45
odst. 3 rozpočtových pravidel),
d) převedly do rozpočtových příjmů ze zvláštních účtů vedených ministerstvem
financí, na kterých jsou soustředěny finanční prostředky, které přešly na stát ze
zrušeného Fondu národního majetku, a finanční prostředky z výnosu prodeje privatizovaného
majetku a ze zisku z účasti státu v obchodních společnostech, podle § 4 zákona č.
178/2005 Sb., o zrušení Fondu národního majetku
České republiky a o působnosti Ministerstva financí při privatizaci majetku České
republiky (zákon o zrušení Fondu národního majetku) (§ 50 odst. 2 rozpočtových pravidel),
e) přijaly do rozpočtových příjmů jakožto peněžité dary (§ 45 odst.
3 rozpočtových pravidel),
f) přijaly do rozpočtových příjmů jakožto prostředky poskytnuté ze
zahraničí (§ 45 odst. 3 rozpočtových pravidel),
g) přijaly do rozpočtových příjmů jakožto plnění za pojistné události
[§ 25 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel],
h) přijaly do rozpočtových příjmů od právnických a fyzických osob na
reprodukci majetku (§ 50
odst. 2 rozpočtových pravidel),
i) přijaly, jsou-li hasičskými záchrannými sbory kraje [§ 2 odst. 7
písm. a) zákona č. 238/2000 Sb.,
o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů, ve znění
zákona č.
260/2008 Sb.], do rozpočtových příjmů podle § 97 zákona č. 133/1985 Sb., o požární
ochraně, ve
znění zákona č. 237/2000 Sb. jakožto příjmy za pohotovostní a jiné služby nebo
práce související
se základní náplní činnosti jednotek požární ochrany (§ 45 odst. 11 rozpočtových
pravidel).
Podkladová jednotka 4 - Výdaje kryté nároky
Výdaje státního rozpočtu, k nimž organizační složky státu získaly oprávnění
z nároků podle § 47 rozpočtových pravidel.
Podkladová jednotka 5 - Výdaje nad rozpočet podle zvláštních zákonů
Výdaje státního rozpočtu na vrub překročení rozpočtu výdajů, ke kterému
organizační složky státu získaly oprávnění podle jiných zákonů než rozpočtových pravidel.
V současné době jsou to zejména výdaje podle zákonů o přijetí úvěrů Českou republikou
od Evropské investiční banky (posledním z nich je zákon č.94/2009 Sb., o přijetí
úvěru Českou republikou od Evropské investiční banky na financování investičních
potřeb souvisejících s prováděním programu Výstavba a obnova infrastruktury vodovodů
a kanalizací II.) a podle zákona č. 107/2009 Sb., o státním dluhopisovém programu
na poskytnutí finanční pomoci vládě Lotyšské republiky na řešení stabilizace ekonomiky
v letech 2009 a 2010, a zákona č. 382/2009 Sb., o státním dluhopisovém programu na
částečnou úhradu nákladů spojených s odstraněním následků škod způsobených záplavami
a povodněmi v červnu a červenci 2009. Jsou to i výdaje podle ustanovení zákona o
státním rozpočtu umožňujícího překročení rozpočtu výdajů, je-li takové ustanovení
v něm obsaženo (ustanovení obdobná např. ustanovením § 2 odst. 2 a 3 zákona č. 487/2009
Sb., o státním rozpočtu České republiky na rok 2010).
F. Prostorové třídění
Prostorová jednotka 1 - Příjmy a výdaje z tuzemských zdrojů
Příjmy a výdaje státního rozpočtu, územních rozpočtů a rozpočtů státních
fondů jiné než ty, které se zatřiďují na prostorovou jednotku 5.
Prostorová jednotka 5 - Příjmy a výdaje ze zahraničních zdrojů
Příjmy, které státnímu rozpočtu, územním rozpočtům a rozpočtům státních
fondů plynou ze zahraničí nebo které mu plynou z tuzemska s tím, že ten, kdo peněžní
prostředky organizaci převádí, uvede, že jsou to peněžní prostředky původem ze zahraničí
a jako s takovými s nimi má organizace nakládat. Jsou to zejména peněžní prostředky
přijaté z rozpočtu Evropské unie, z Národního fondu a od Organizace Severoatlantické
smlouvy. Výdaje státního rozpočtu, územních rozpočtů a rozpočtů státních fondů, které
organizace považuje za výdaje kryté těmito příjmy.
G. Doplňkové třídění
Dílčí průřezový ukazatel 10 - Institucionální podpora výzkumných organizací
podle zhodnocení jimi dosažených výsledků
Dílčí průřezový ukazatel 11 - Institucionální podpora na mezinárodní spolupráci
České republiky ve výzkumu a vývoji
Dílčí průřezový ukazatel 19 - Ostatní institucionální podpora výzkumu,
vývoje a inovací
Dílčí průřezový ukazatel 20 - Účelová podpora na programy aplikovaného
výzkumu, vývoje a inovací
Dílčí průřezový ukazatel 21 - Účelová podpora na specifický vysokoškolský
výzkum
Dílčí průřezový ukazatel 29 - Ostatní účelová podpora výzkumu, vývoje a
inovací
Dílčí průřezový ukazatel 30 - Zahraniční rozvojová spolupráce
Dílčí průřezový ukazatel 31 - Program sociální prevence a prevence kriminality
Dílčí průřezový ukazatel 32 - Program protidrogové politiky
Dílčí průřezový ukazatel 33 - Podpora projektů integrace příslušníků romské
komunity
Dílčí průřezový ukazatel 34 - Zajištění přípravy na krizové situace podle
zákona č. 240/2000 Sb.
Dílčí průřezový ukazatel 35 - Výdaje na krytí mzdových nákladů pedagogických
pracovníků regionálního školství včetně příslušenství
Dílčí průřezový ukazatel 36 - Vratky přeplatků splátek návratných finančních
výpomocí poskytnutých v letech 1991 až 1995 včetně
Dílčí průřezový ukazatel 37 - Výdaje na očkování a Pandemický plán České
republiky".
Čl. II
Přechodné ustanovení
1. Při třídění příjmů inkasovaných a výdajů uskutečněných do dne 31. prosince
2012 a při třídění rozpočtu těchto příjmů a výdajů se použije rozpočtová skladba
stanovená vyhláškou č. 323/2002 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti této
vyhlášky, s výjimkou příjmů patřících na položky nově stanovené a zřízené článkem
I body 6 a 7, které s účinností ode dne 1. ledna 2012 zavedl zákon o loteriích a
jiných podobných hrách, ve znění zákona č. 458/2011 Sb., a rozpočtu těchto příjmů;
tyto příjmy a jejich rozpočet se na tyto položky zatřídí, avšak nikoliv na ostatní
jednotky třídění zavedené touto vyhláškou.
2. Při třídění příjmů inkasovaných a výdajů uskutečněných ode dne 1. ledna
2013 a při třídění rozpočtu těchto příjmů a výdajů se použije rozpočtová skladba
stanovená vyhláškou č. 323/2002 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti této
vyhlášky.
Čl. III
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. dubna 2012.
Ministr:
Ing. Kalousek v. r.