377/1992 Sb.
VYHLÁŠKA
Federálního výboru pro životní prostředí, ministerstva životního
prostředí České republiky a Slovenské komise pro životní prostředí
ze dne 18. června 1992,
kterou se mění a doplňuje vyhláška federálního ministerstva pro
technický a investiční rozvoj č. 84/1976 Sb., o územně plánovacích
podkladech a územně plánovací dokumentaci
Federální výbor pro životní prostředí stanoví podle § 139
odst. 7 a § 143 odst. 1 písm. a), b) a c) zákona č. 50/1976 Sb.,
o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění
zákona č. 103/1990 Sb. a zákona č. 262/1992 Sb., v dohodě
s ministerstvem životního prostředí České republiky a Slovenskou
komisí pro životní prostředí:
Čl.I
Vyhláška č. 84/1976 Sb., o územně plánovacích podkladech
a územně plánovací dokumentaci, se mění a doplňuje takto:
1. § 1 včetně nadpisu zní:
"§ 1
Základní pojmy
(1) Velký územní celek je území, na kterém je umístěno více
sídelních útvarů, nebo velké území, ve kterém se uplatňují
speciální zájmy (ochrana a tvorba krajiny, těžba, průmysl,
zemědělství, rekreace apod.).
(2) Sídelní útvar je každá jednotka osídlení, která tvoří
uzavřený, od jiných jednotek osídlení prostorově oddělený útvar.
(3) Zóna je prostorově ucelená část sídelního útvaru nebo
krajinného celku, která je charakterizovaná specifickým určujícím
znakem, zpravidla funkcí nebo polohou, popřípadě území malého
sídelního útvaru.
(4) Zájmové území je území přilehlé k sídelnímu útvaru,
v němž převládají současné nebo výhledové vztahy k sídelnímu
útvaru a v němž uspořádání musí být řešeno ve vzájemné funkční
a technické závislosti se sídelním útvarem.
(5) Registrační list územně plánovací dokumentace je soupis
vybraných údajů z vypracované územně plánovací dokumentace; slouží
pro tvorbu a aktualizaci registrů integrovaného informačního
systému o území.
(6) Pořizovatelem je orgán, který pořizuje územně plánovací
podklady nebo územně plánovací dokumentaci.
(7) Zpracovatelem je právnická nebo fyzická osoba, která
územně plánovací dokumentaci a územně plánovací podklady
zpracovává na základě oprávnění.1)".
1) Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský
zákon).
Zákon ČNR č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných
architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů
a techniků činných ve výstavbě.
Zákon SNR č. 138/1992 Sb., o autorizovaných architektech
a autorizovaných stavebních inženýrech.
2. § 2 zní:
"§ 2
(1) Urbanistickou studii opatřuje stavební úřad, nebo ten
orgán územního plánování, který ji potřebuje pro usměrňování
využití území. Urbanistickou studii může opatřovat nebo na její
zpracování přispět také každý, kdo se bude podílet na využití
území.
(2) Obsah a rozsah urbanistické studie se určuje v jejím
zadání, které sestavuje, popřípadě odsouhlasuje orgán územního
plánování nebo stavební úřad.
(3) Urbanistická studie se použije zejména jako nástroj
prostorové urbanistické tvorby, na ověření základní koncepce
řešení pro územní plán a pro zhodnocení únosného zatížení území.
Zpracovává se i pro dílčí nebo specifické problémy území, pro
získání variantních řešení.
(4) Pokud je nezbytné urbanistickou studii z hlediska jejího
použití projednat, zejména má-li být podkladem pro územní řízení
nebo pro zpracování územně plánovací dokumentace, potom způsob
jejího projednání stanoví příslušný stavební úřad nebo orgán
územního plánování. Při projednávání urbanistické studie se
postupuje přiměřeně podle § 25 a 26 této vyhlášky.".
3. Ustanovení § 4 až 7 se vypouštějí.
4. § 8 odst. 1 písm. b) a c) zní:
"b) územně technické podklady integrovaného informačního systému
o území, který slouží pro automatizované zpracování údajů
o stavu a podmínkách území, o záměrech jeho uspořádání
a o navrhovaných, probíhajících a uskutečněných změnách ve
využití území,
c) územně technické podklady zejména pro koncepci vývoje
osídlení, péče o životní prostředí a pro stanovení územních
systémů ekologické stability, pro oceňování pozemků a soubory
vybraných údajů pro regeneraci měst a obcí,".
5. § 8 odst. 1 písm. d) se vypouští.
6. § 8 odst. 2 zní:
"(2) Ústřední orgány státní správy pro územní plánování
zajišťují v dohodě s ostatními ústředními orgány státní správy
jednotný způsob územní identifikace a struktury dat o území,
umožňující jejich zpracování do formy územně technických podkladů,
zároveň určují jednotnou metodiku zpracování, s využitím podkladů
podle odstavce 1 zpracovávají a aktualizují dlouhodobé koncepce
územního rozvoje republik.".
7. V § 10 se slovo "organizací" nahrazuje slovy "právnických
osob nebo fyzických osob podnikajících podle zvláštních předpisů".
8. V § 11 odst. 1 písm. a) se slovo "organizací" nahrazuje
slovy "právnických osob nebo fyzických osob podnikajících podle
zvláštních předpisů".
9. § 15 odst. 2 zní:
"(2) Orgány územního plánování, u kterých jsou územně
technické podklady uloženy, poskytují je orgánům státní správy
a obcí, a dále popřípadě všem subjektům, které se podílejí na
využívání území.".
10. § 16 zní:
"§ 16
(1) Základní kategorií pro všechny stupně územně plánovací
dokumentace je územní plán:
a) pro velký územní celek se zpracovává se zaměřením zejména na
výhledovou strukturu osídlení, regionální územní systémy
ekologické stability, dopravního a technického vybavení,
b) pro sídelní útvar se zpracovává se zaměřením zejména na
urbanistickou koncepci a využití území (např. jako plán využití
ploch),
c) pro zóny se zpracovává jako plán regulační (zastavovací) se
zaměřením zejména na regulační prvky využití parcel.
(2) Územní plán pro malé sídelní útvary se může zpracovat
také se zaměřením na prvky řešené jinak v územním plánu zóny
a územní plán pro velké zóny může v případě potřeby obsahovat
řešení zpracovávané jinak v územních plánech sídelních útvarů.
(3) Územní prognóza se zpracovává v případě potřeby zpravidla
pro stupeň velký územní celek.
(4) Územní projekt se zpracovává v případě potřeby zpravidla
pro stupeň zóna.
(5) Schválená územně plánovací dokumentace je podkladem pro
vyvlastnění pro veřejně prospěšné stavby a může také sloužit jako
podklad pro přiznávání příspěvků státu.
(6) Pořizování územně plánovací dokumentace zahrnuje:
a) přípravné práce,
b) zadání průzkumů a rozborů,
c) zpracování a projednání prognózního úkolu, územních
a hospodářských zásad, programu výstavby,
d) zadání územně plánovací dokumentace a dohled nad jejím
zpracováním,
e) projednání územně plánovací dokumentace.".
11. § 17 zní:
"§ 17
(1) Přípravné práce provádí pořizovatel, zabezpečuje je ve
spolupráci s ostatními orgány státní správy, orgány obcí
a právnickými a fyzickými osobami, které se podílejí na využití
území.
(2) Pořizovatel shromáždí potřebné podklady o stavu území
a o záměrech jeho rozvoje, vyhodnotí je a určí předmět řešení
a stupeň územně plánovací dokumentace a vymezí rozsah řešeného
území, rovněž poskytne zpracovateli zejména podklady, které mají
být použity pro zpracování průzkumů a rozborů a které jsou pro
řešení územně plánovací dokumentace závazné.".
12. § 19 odst. 3 zní:
"(3) Průzkumy a rozbory zpravidla obsahují textovou,
tabulkovou a grafickou část, včetně souhrnného problémového
výkresu znázorňujícího hlavní střety zájmů v území.".
13. § 20 odst. 2, 3 a 4 zní:
"(2) Návrhy prognózního úkolu, územních a hospodářských zásad
a programů výstavby zpracuje pořizovatel v součinnosti s dotčenými
orgány státní správy a obcí, jejichž území se řešení dotýká.
Návrhy těchto dokumentů se předkládají k připomínkám veřejnosti,
připomínky musí být uplatněny ve stanovené lhůtě, nejpozději do
30 dnů ode dne jejich zveřejnění.
(3) Územní a hospodářské zásady a program výstavby po
projednání s veřejností (u územních plánů a projektů zón také
s dotčenými právnickými a fyzickými osobami, které mají vlastnická
nebo jiná práva k pozemkům nebo stavbám) schvaluje ten orgán,
který bude schvalovat územně plánovací dokumentaci.
(4) Prognózní úkol, územní a hospodářské zásady, jakož
i program výstavby stanoví obsah a rozsah územně plánovací
dokumentace, postup prací a komplexní požadavky na řešení území.
Základní obsah územních a hospodářských zásad je uveden v příloze
č. 1.".
14. § 21 odst. 5 zní:
"(5) Základní obsah vybrané územně plánovací dokumentace je
uveden v příloze č. 2.".
15. V § 22 odst. 2 se vypouští první věta.
16. V § 24 se třetí věta nahrazuje tímto textem:
"Koncept
řešení je zaměřen na komplexní urbanistické řešení území ve
shodném rozsahu jako návrh. Zpracovává se zpravidla
v alternativách nebo variantách, je podkladem pro projednávání
a rozhodnutí o dalším zaměření a dokončení úkolu.".
17. V § 24 se dosavadní text označuje jako odstavec 1
a doplňuje se nový odstavec 2, který zní:
"(2) Od zpracování konceptu řešení územně plánovací
dokumentace se může upustit v případě, jestliže před zadáním bylo
řešení prověřeno projednanou urbanistickou studií podle § 2 odst.
4, která nahradí koncept řešení podle odstavce 1.".
18. § 25 odst. 1 a 2 zní:
"(1) Projednání konceptu řešení je veřejné, řídí a organizuje
je pořizovatel. Navazuje na všechna jednání zpracovatele
s dotčenými orgány státní správy, orgány obcí a fyzickými
a právnickými osobami, popřípadě na veřejnou anketu.
(2) Projednávání konceptu řešení se zaměří na ověření
správnosti základní koncepce řešení, komplexnost navrhovaného
řešení, zejména s ohledem na únosné zatížení území, na navržené
systémy dopravy a technické infrastruktury a s cílem doporučit
vybranou alternativu nebo variantu schvalujícímu orgánu.".
19. § 26 zní:
"§ 26
(1) Koncept řešení se projedná s orgány obcí, jejichž území
se řešení dotýká, s dotčenými orgány státní správy a s veřejností
podle odstavce 2, u územních plánů a projektů zón také s dotčenými
fyzickými i právnickými osobami, které mají vlastnická nebo jiná
práva k pozemkům nebo stavbám.
(2) Pořizovatel pozve dotčené orgány státní správy a obcí,
fyzické a právnické osoby nejméně 30 dnů před jednáním a zajistí,
aby se mohly v této lhůtě seznámit s konceptem řešení. Orgány,
fyzické a právnické osoby sdělí své stanovisko nejpozději do 15
dnů ode dne projednání konceptu řešení. Ke stanoviskům uplatněným
po této lhůtě se nepřihlíží.
(3) Projednání podle odstavce 2 se vyhlašuje veřejně způsobem
v místě obvyklým. Pořizovatel zajistí při projednání konceptu
řešení vždy jeho obecně srozumitelný odborný výklad a písemný
záznam uplatněných stanovisek.".
20. V § 27 odst. 1 se v první větě za slova "navrhovaného
řešení" vkládají slova "nebo v případě potřeby nařídí nové
projednání konceptu řešení".
21. § 27 odst. 2 zní:
"(2) V případě použití urbanistické studie podle § 24 odst.
2 nahradí souborné stanovisko schválené zadání územně plánovací
dokumentace.".
22. V § 28 odst. 1 písm. b) se slova "u komplexní bytové
výstavby dodržení technicko-ekonomických regulativů" nahrazují
slovy "dodržení regulativů schválených územně plánovací
dokumentací vyššího stupně" a v písmenu e) se slovo "směrnic"
nahrazuje slovem "regulativů".
23. § 29 odst. 1 a 4 zní:
"(1) Podle výsledku prověření návrhu územně plánovací
dokumentace vypracuje pořizovatel návrh usnesení o schválení,
který obsahuje
a) rozsah platnosti a závaznosti územně plánovací dokumentace
a úkoly vyplývající z řešení, včetně vymezení veřejně
prospěšných staveb,
b) regulativy využití území a jeho prostorového uspořádání, které
obsahují závazné zásady pro uspořádání území a limity využití
území,
c) výsledky projednání územně plánovací dokumentace.
(4) Návrh usnesení pořizovatel připraví v součinnosti
s dotčenými orgány státní správy a orgány obcí, jejichž území se
řešení územně plánovací dokumentace dotýká.".
24. V § 30 se vypouští odstavec 2, dosavadní odstavce 3 a 4
se označují jako odstavce 2 a 3 a text v novém odstavci 2 pod
písmeny b) a c) zní:
"b) zhodnocení koncepce řešení a jejího souladu se schválenou
územně plánovací dokumentací vyššího stupně,
c) zhodnocení koncepce řešení a jejího souladu s koncepcí
územního rozvoje republik.".
25. § 32 odst. 2 zní:
"(2) Z řešení územní prognózy lze schválit jako závazné
nesporné prvky struktury osídlení řešeného území, zásady dopravy,
technické infrastruktury a územní systémy ekologické stability.".
26. § 33 odst. 2 zní:
"(2) Z řešení územního plánu se jako závazné schvalují
regulativy, které stanoví zejména:
a) u velkého územního celku
koncepci struktury osídlení, zásady pro využití území a limity
jeho využití, vymezení regionálních územních systémů ekologické
stability, koncepci dopravy a technického vybavení včetně
vymezení koridorů, popřípadě ploch pro veřejně prospěšné
stavby,
b) u sídelního útvaru
urbanistickou koncepci prostorového uspořádání s určením
využití ploch, limity využití území, zásady uspořádání dopravy
a občanského a technického vybavení a místní územní systémy
ekologické stability, vymezení ploch pro veřejně prospěšné
stavby,
c) u zóny
využití parcel a objektů, prvky systému ekologické stability,
regulační prvky prostorového uspořádání (např. uliční
a stavební čáry, výšky a objemy zástavby, ukazatele využití
území, řešení dopravy a technického vybavení) a vymezení ploch
pro veřejně prospěšné stavby.".
27. § 34 zní:
28. § 36 odst. 1 až 3 zní:
"(1) Úplný elaborát územně plánovací dokumentace velkého
územního celku je uložen u ústředního orgánu státní správy pro
územní plánování republiky a u všech okresních úřadů, jejichž
území se řešení dotýká. Podle dohody může být též uložen
u Magistrátního úřadu hlavního města Prahy, Magistrátu hlavního
města Slovenské republiky Bratislavy a popřípadě úřadů dalších
měst.
(2) Úplný elaborát územně plánovací dokumentace sídelního
útvaru a zóny je uložen u obecního úřadu obce, pro který byla
pořízena, případně u toho orgánu, který územně plánovací
dokumentaci pořídil a u stavebního úřadu, pokud je jím jiný orgán
než orgány výše uvedené.
(3) Ústřední orgán státní správy pro územní plánování
republiky vede evidenci o schválené územně plánovací dokumentaci
na území republiky. Pro tuto evidenci je mu pořizovatel povinen
zasílat opisy usnesení o schválení územně plánovací dokumentace
a registrační listy územně plánovací dokumentace s vybranými údaji
o schválené územně plánovací dokumentaci pro integrovaný
informační systém o území.".
29. § 37 zní:
"§ 37
Počet vyhotovení územně plánovací dokumentace
(1) Pořizovatel si objedná návrh územně plánovací dokumentace
v tolika vyhotoveních, aby mohla být uložena u všech orgánů
uvedených v § 36 odst. 2.
(2) Koncept územně plánovací dokumentace objedná pořizovatel
v počtu vyhotovení odpovídajícím potřebě operativního projednání,
nejméně ve dvou vyhotoveních.".
Čl.II
Dosavadní přílohy č. 1, 2 a 3 vyhlášky č. 84/1976 Sb. se
nahrazují přílohami č. 1 a 2.
Čl.III
Územně plánovací dokumentace rozpracovaná ke dni nabytí
účinnosti této vyhlášky, pokud neumožňuje uplatnění pro požadované
funkce v území, se podle ní upraví.
Čl.IV
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
Ministr-předseda
Federálního výboru pro životní prostředí:
Vavroušek v. r.
Ministr životního prostředí
České republiky:
Dejmal v. r.
Ministr-předseda
Slovenské komise pro životní prostředí:
Tirpák v. r.
Příl. 1
Základní obsah územních a hospodářských zásad
Územní a hospodářské zásady pro řešení všech stupňů územních
plánů obsahují zejména:
a) důvody pro pořízení územního plánu a stanovení vstupních cílů
rozvoje, vyjadřující rozvojový program pořizovatele a varianty
trendů celkového rozvoje území, které mají být řešeny,
b) předběžné vymezení řešeného území,
c) vztahy k vyšší územní jednotce, než je řešené území,
d) základní demografické údaje,
e) požadavky na ochranu a tvorbu životního prostředí a na územní
systémy ekologické stability,
f) požadavky z hlediska ochrany půdního fondu, ložisek nerostů,
kulturních památek, v zájmu civilní obrany a tras nadřazených
systémů dopravního a technického vybavení území a pod.,
g) zásady aplikace výsledků územní prognózy, pokud byla
vypracována,
h) zvláštní požadavky a podmínky pro celkové řešení a na úpravu
a rozsah dokumentace konceptu a návrhu.
Pro jednotlivé stupně územního plánu územní a hospodářské
zásady obsahují též:
Pro velký územní celek:
a) zhodnocení velikosti důležitých sídelních útvarů a jejich
funkce ve struktuře osídlení,
b) demografické výhledy,
c) zhodnocení limitů využití území.
Pro sídelní útvar:
a) závazné části předchozí územně plánovací dokumentace a územně
plánovací dokumentace vyššího stupně, pokud z projednávání
územních a hospodářských zásad nevyplyne potřeba jejich změn
a doplňků,
b) velikost sídelního útvaru a jeho předpokládaný rozvoj,
c) význam a funkce sídelního útvaru ve struktuře osídlení,
d) zvláštní požadavky a podmínky pro řešení přestavby sídelního
útvaru a využití ploch,
e) základní charakteristiky rozvoje dopravy a koncepce technického
vybavení, včetně nakládání s odpady,
f) zvláštní požadavky a podmínky pro urbanistickou kompozici
sídelního útvaru,
g) požadavky na dílčí územně technická řešení jednotlivých zón
a jejich ploch včetně vymezení ploch pro veřejně prospěšné
stavby,
h) požadavky a podmínky pro řešení vzájemných vztahů sídelního
útvaru a jeho zájmového území s ohledem na únosné zatížení
území.
Pro zónu
a) závazné části předchozí územně plánovací dokumentace a územně
plánovací dokumentace vyššího stupně, pokud z projednávání
územních a hospodářských zásad nevyplyne potřeba jejich změn
a doplňků,
b) širší vztahy řešeného území zóny k sídelnímu útvaru z hlediska
dopravy a technického vybavení,
c) požadavky vyplývající z polohy a funkcí zóny na regulaci
výstavby včetně požadavků na řešení dopravy a technického
vybavení,
d) požadavky na zachování a rozvoj přírodního a umělého prostředí,
e) požadavky na asanace,
f) požadované regulační prvky prostorového uspořádání.
Příl. 2
Základní obsah vybrané územně plánovací dokumentace
1. Územní plán
Územní plány všech stupňů obsahují zejména:
A) Textovou část:
a) základní údaje o zadání, podkladech a hlavních cílech řešení,
vymezení území, zhodnocení dříve vypracované a schválené územně
plánovací dokumentace, zhodnocení jak byly splněny územní
a hospodářské zásady, zhodnocení výsledků projednání koncepce
řešení a projednání závazných zásad s příslušnými orgány státní
správy, obcí a veřejností,
b) návrh řešení územního plánu,
- vymezení řešeného území,
- popis a zdůvodnění navrhované základní urbanistické koncepce
řešení,
- návrh prostorového uspořádání území a návrh zásad jeho
využití včetně změn jeho využití,
- komplexní vyhodnocení kvality životního prostředí,
- návrh regulativů funkčního a prostorového uspořádání území
včetně limitů využití území (např. urbanistické, prostorové,
kompoziční, kulturně historické, ekologické, dopravní,
technické),
- návrh územních systémů a prvků ekologické stability,
- vymezení ochranných pásem a chráněných území,
- návrh koncepce dopravy a technické vybavenosti,
- vymezení veřejně prospěšných staveb,
c) dokladovou část, která se po skončení projednání návrhu přiloží
k dokumentaci o projednávání.
B) Tabulkovou část,
obsahující přehlednou sestavu číselných údajů,
charakterizujících navržené řešení podle členění textové části,
pokud nebudou zařazeny přímo do textu. Součástí této tabulkové
části musí být údaje nebo informace o nich, které byly použity
jako vstupy k rozpracování, jakož i charakteristické výstupy
použitelné pro automatické zpracování počítačem.
C) Grafickou část
Počet a obsahovou náplň hlavních a doplňujících výkresů,
modelů, schémat, panoramat atd. určí pořizovatel individuálně
podle povahy a rozsahu řešených úkolů. Vyznačeny musí být
všechny graficky vyjádřitelné regulativy.
D) Návrh regulativů územního rozvoje,
obsahující přesně formulované zásady prostorového uspořádání
a využití území, které jsou podkladem pro vypracování
schvalovacího dokumentu.
E) Registrační list,
obsahující základní údaje z územního plánu.
Územně plánovací dokumentace jednotlivých stupňů obsahuje
též:
Územní plán velkého územního celku
A) Textovou část návrhu řešení, která obsahuje:
- rozvoj sídelní struktury a zhodnocení rozvojových předpokladů
jednotlivých sídelních útvarů,
- důsledky a technické zajištění předpokládané exploatace
nerostných surovin,
- důsledky růstu nebo poklesu obyvatelstva, jeho ekonomických
aktivit, migrace a dojížďky za prací na rozvoj území,
- komplexní hodnocení navrženého řešení, zejména ekologických,
ekonomických, sociálních a územně technických důsledků.
C) Grafickou část s hlavními výkresy, jejichž podkladem jsou
zpravidla mapy měřítek 1 : 100 000, 1 : 50 000, 1 : 25 000
s komplexním urbanistickým návrhem. Samostatné výkresy
regionálních systémů ekologické stability a koncepce dopravy
a technického vybavení.
Územní plán sídelního útvaru
A) Textovou část návrhu řešení:
- základní rozvojové předpoklady sídelního útvaru,
- vymezení řešeného území na základě jednotlivých katastrů,
- návrh organizace a využití území, členěného na polyfunkční
území a monofunkční plochy s popisem vhodnosti a přípustnosti
jednotlivých činností,
- stanovení omezujících nebo vylučujících podmínek pro využití
jednotlivých ploch a intenzitu jejich využití, určení
regulace využití jednotlivých ploch, vyjádřených v obecně
srozumitelné legendě (zákazy, přípustné způsoby a koeficienty
využití),
- nároky na plochy mimo zastavěné území sídelního útvaru,
- nároky na veřejně prospěšné stavby.
C) Grafickou část s hlavními výkresy, jejichž podkladem jsou
mapy měřítek 1 : 10 000, 1 : 5000, případně 1 : 25 000
(u malých sídelních útvarů v měřítku pozemkové mapy),
s komplexním urbanistickým návrhem vymezujícím rozvoj sídelního
útvaru s vymezením jednotlivých ploch.
Samostatně se zpracovává:
- návrh řešení přepravních vztahů a dopravy s vymezením
ochranných pásem a vyznačením nepříznivých vlivů dopravy na
životní prostředí,
- návrh řešení technického vybavení sídelního útvaru obsahující
zejména návrh vodohospodářských, energetických
a telekomunikačních zařízení,
- informativní vymezení etapizace výstavby, zejména veřejně
prospěšných staveb,
- řešení zájmového území a širší vztahy dokumentující začlenění
řešeného sídelního útvaru do systému osídlení,
- vyhodnocení požadavků na zábor zemědělského a lesního půdního
fondu,
- návrh místního územního systému ekologické stability.
U malých sídelních útvarů se za souhlasu pořizovatele
zpracují samostatné výkresy jen tehdy, jestli požadovaná řešení
a vyhodnocení nelze vyjádřit v hlavních výkresech.
Územní plán zóny
A) Textovou část návrhu řešení s těmito požadavky, které rozšiřují
obsah textové části uvedené u územního plánu sídelního útvaru:
- specifické charakteristiky zóny vyplývající z její polohy
a funkcí,
- vazby řešené zóny na širší území,
- regulační prvky pro prostorové a architektonické řešení
(např. uliční a stavební čáry, výšky, objemy a tvary
zástavby, ukazatele využití parcel, nadzemní a podzemní
podlažnost),
- řešení dopravy a technického vybavení.
C) Grafickou část s hlavními výkresy, jejichž podkladem jsou
pozemkové mapy evidence nemovitostí v měřítku 1 : 2 000,
1 : 1 000, s komplexním návrhem obsahujícím základní kompoziční
zásady organizace území s vyznačením ploch, způsobu zástavby,
regulačních prvků, rezervních speciálních ploch, prvků
ekologické stability.
Samostatně se zpracovává návrh řešení přepravních vztahů,
dopravy s vyznačením ochranných pásem dopravy, v případě
potřeby s vyznačením vstupů a vjezdů na pozemky, návrh řešení
technického vybavení území a vyhodnocení požadavků na zábor
zemědělského a lesního půdního fondu.
2. Samostatná doložka civilní obrany
Při provádění průzkumu a rozborů, zpracování územního plánu
a územního projektu zóny zabezpečuje pořizovatel ve spolupráci
s příslušným orgánem civilní obrany postupně dopracování územně
plánovací dokumentace samostatnou doložkou, v níž je řešeno ukrytí
obyvatelstva a určují se v ní objekty, které lze využít jako
dvouúčelové pro potřeby civilní obrany.
3. Vzorový návrh usnesení o schválení územního plánu
Návrh usnesení o schválení územního plánu zpravidla obsahuje:
I. Výrok schvalujícího orgánu o schválení územního plánu.
II. Výrok schvalujícího orgánu o vyhlášení schváleného územního
plánu obecně závazným právním předpisem, který je uveden
v příloze návrhu usnesení a obsahuje zejména tyto části:
1. Úvodní část, v níž se stanoví územní a časový rozsah
platnosti územního plánu.
2. Základní zásady uspořádání území a limity jeho využití;
v této části se stanoví závazné regulativy funkčního
a prostorového uspořádání území řešeného územního plánu.
3. Veřejně prospěšné stavby a asanační opatření, pro které lze
vyvlastnit, nebo vlastnická práva k pozemkům a stavbám
omezit.
4. Závěrečná ustanovení, ve kterých se uvede kde je územní
plán uložen a údaje o účinnosti.
III. Výrok schvalujícího orgánu o námitkách uplatněných při
projednávání územního plánu, s výslovným uvedením, jakým
způsobem bylo rozhodnuto o námitkách právnických a fyzických
osob, které mají vlastnická nebo jiná práva k dotčeným
pozemkům řešeným územním plánem zóny a o námitkách týkajících
se veřejně prospěšných staveb a asanačních opatření.
IV. Výrok schvalujícího orgánu vyjadřující názor ke stanovisku
nadřízeného orgánu územního plánování.
V. Konkrétní úkoly v působnosti schvalujícího orgánu vyplývající
z řešeného územního plánu.