Nový zákon o účetnictví: Kde jsme, kam směřujeme a jak se připravit?

Vydáno: 3 minuty čtení

Chcete se orientovat v neustále se měnící účetní legislativě? Připravovaný nový zákon o účetnictví, dosud ve fázi návrhu, může od základů proměnit způsob, jakým firmy, účetní i daňoví specialisté povedou účetnictví a budou připravovat výkazy. Vývoj schvalování bude záviset na nové Poslanecké sněmovně a vládě po říjnových volbách, nicméně je třeba sledovat aktuální stav a připravit se na různé možné scénáře. Webinář vám umožní získat přehled o plánovaných změnách, včas identifikovat, co bude potřeba upravit v praxi, a díky tomu předejít zbytečným komplikacím při implementaci nových pravidel. Buďte o krok napřed – informovanost je v době legislativních změn vaší největší výhodou!

Kdy a kde?

Datum: 21. 10. 2025, 9–13 hod.

Místo konání: ONLINE – Microsoft Teams

Obsah

  • Představení finálního návrhu nového zákona o účetnictví a souvisejících změn v daňové legislativě (verze červenec 2025).
  • Informace o procesu projednávání zákona v nové Poslanecké sněmovně po říjnových volbách, očekávané datum účinnosti od roku 2028.
  • Seznámení s aktuálním stavem příprav rekodifikace účetních předpisů a novelizací.
  • Identifikace oblastí, které je vhodné začít řešit již nyní z hlediska budoucí implementace.
  • Detailní zaměření na vybrané změny účetní legislativy oproti dřívějším školením.
  • Doporučení postupů, které lze aplikovat v účetnictví již před platností nové normy.

Lektoři

Ing. Libor Vašek, Ph.D.

Absolvent VŠE v Praze, Fakulty financí a účetnictví, na níž nadále působí jako odborný asistent na katedře finančního účetnictví a auditingu. Je účetním expertem certifikace účetní profese, členem Komory certifikovaných účetních a v letech 2013 až 2021 byl jejím předsedou. Dlouhodobě se věnuje se lektorské a poradenské činnosti v oblasti Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) a konsolidací účetních závěrek, byl účasten řady projektů implementace IFRS a své zkušenosti a poznání přenáší do výkladu a nastavování českých účetních předpisů. Je členem pracovní skupiny MF ČR pro tvorbu nové účetní legislativy a dlouhodobě se aktivně účastní jednání Národní účetní rady, je též (spolu)autorem několika interpretací.

Ing. Jan Molín, Ph.D.

Absolvent Fakulty financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze, kde v současné době působí jako zástupce vedoucího katedry finančního účetnictví a auditingu. Je daňovým poradcem, zkušebním komisařem a členem Prezidia Komory daňových poradců České republiky. Působí jako předseda Etické komise Komory certifikovaných účetních, místopředseda Metodické rady Svazu účetních České republiky a zástupce Svazu účetních v Národní účetní radě.
Od roku 1996 do roku 2018 byl společníkem a jednatelem účetní a poradenské společnosti MIVO s.r.o., v současné době svoji praxi vykonává ve společnosti Ademia Consulting, s.r.o.
Odborně se zaměřuje zejména na vztah účetní regulace a ostatních oblastí práva, vztah účetnictví a daní a na profesní odpovědnost auditorů, daňových poradců a účetních. Je autorem řady článků a odborných publikací a dlouhodobě se věnuje přednáškové činnosti pro účetní, daňové poradce, auditory a další odbornou veřejnost.

Tento webinář je nabízen v rámci tzv. průběžného vzdělávání úředníků ÚSC.
Naše vzdělávací společnost je akreditována Ministerstvem vnitra ČR (číslo akreditace: AK/I-23/2025.), jsme tudíž oprávněni poskytovat vzdělávání úředníků podle zákona č. 312/2002 Sb.