350/14.12.11 - Bonusy poskytované finálním zákazníkům.

Koordinační výbor / KV GFŘ; Komora daňových poradců (KDP); Kryl, Stanislav Vydáno:
350/14.12.2011 Bonusy poskytované finálním zákazníkům
PŘÍSPĚVEK UZAVŘEN
Ing.
Stanislav
Kryl
daňový poradce č. osvědčení 3353
Ing.
Jan
Souček
daňový poradce č. osvědčení 4237
1. Účel příspěvku
Tento příspěvek volně navazuje na příspěvek č. 340/14.09.11 – Nepřímé bonusy (dále jen „Předchozí Příspěvek“). Cílem tohoto příspěvku je vyjasnění a sjednocení výkladu ve věci uplatnění DPH v situaci, kdy je vyplácen
bonus
finálním zákazníkům prostřednictvím jiné společnosti v distribučním řetězci, než jeho poskytovatelem.
2. Situace
Případ A
Výrobce zboží (dále jen „Výrobce“) dodává zboží obchodníkovi jako dalšímu článkuv distribučním řetězci (dále jen „Obchodník“). Obchodník následně dodává zbožífinálnímu zákazníkovi, který může být jak plátcem, tak neplátcem daně z přidanéhodnoty (dále jen „Zákazník“).
Výrobce za účelem podpory prodeje vlastních výrobků na trhu vydává a distribuuje,ať už sám nebo prostřednictvím třetí osoby, např. reklamní agentury, poukázky, kupóny, apod. s přesně vymezenými podmínkami pro jejich uplatnění a hodnotou,která jim náleží (dále jen „Poukaz“). Poukaz je distribuován Zákazníkům bezúplatně.
Pokud Zákazník předloží při koupi výrobku Obchodníkovi Poukaz, je mu prodán tentovýrobek se slevou odpovídající nominální hodnotě Poukazu.
Výrobce následně Obchodníkovi proplatí nominální hodnotu Poukazů, které muObchodník předloží.
<