72/31.08.05 – Bezúplatně poskytnuté vzorky a dárky malé hodnoty
Ing.
Jan
Čapek,
daňový poradce, číslo osvědčení 1310
Ing.
Stanislav
Kryl,
daňový poradce, číslo osvědčení 3353
Cílem tohoto materiálu je přispět ke sjednocení výkladu ustanovení
§ 13 odst. 10 písm. c) zákona č. 235/2004 Sb.,
o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“), které se týká
poskytování reklamních nebo propagačních předmětů. Tento materiál si rovněž klade za cíl objasnit
otázku, zda-li je z kategorie dodání zboží (a potažmo z předmětu daně z přidané hodnoty) vyňato
pouze poskytnutí reklamního nebo propagačního předmětu splňujícího podmínky definované výše uvedeným
ustanovením, nebo zdali je možné rozšířit uvedené ustanovení na všechny vzorky a dárky malé hodnoty
tak, jak to připouští směrnice Rady 77/388/EHS, ve znění pozdějších změn (dále jen „Šestá
směrnice“).
1. Česká
legislativa
Podle ustanovení zákona o DPH je předmětem
daně z přidané hodnoty dodání zboží za úplatu osobou povin