Reklama u nespotřebitelského zboží a služeb

Vydáno: 2 minuty čtení

Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 25. 4. 2019, sp. zn. 7 Afs 321/2018 , www.nssoud.cz

Reklama u nespotřebitelského zboží a služeb
JUDr. Ing.
Ondřej
Lichnovský,
Daňové spory, a. s.
K předpisům:
Soud zároveň souhlasí se stěžovatelkou, že jí je nepřípadně kladeno k tíži, že jako společnost vyrábějící obalové materiály inzerovala mj. v obchodních centrech, kde se nacházejí primárně spotřebitelé – v obchodních centrech se totiž mohou nacházet také osoby působící v oblastech, na které se stěžovatelka zaměřuje. Argumentace daňových orgánů by ve svém důsledku znamenala, že reklama s plošným dopadem bude v případě obchodního styku mezi podnikatelskými subjekty téměř vždy považována za „podezřelou“, přestože je jinak zcela běžná.
Reklama je obvyklou oblastí svárů mezi správcem daně a daňovými subjekty. Jedním z argumentů správce daně je, že nelze uznat reklamu na výhradně spotřebitelsky zajímavých místech na produkty, které nejsou pro koncového spotřebitele určeny. Tento argument však zcela ignoruje snahu o zviditelnění značky, která je jedním ze způsobu prezentace. Ostatně tento způsob je v praxi zcela běžný, jak zde výstižně upozornil Nejvyšší správní soud.

Související dokumenty

Zákony

Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů