Otázky a odpovědi: Zařazení interních dokladů dle činností

Vydáno: 1 minuta čtení

Obecně prospěšná společnost je povinna vést odděleně příjmy a výdaje za hlavní činnost, příjmy a výdaje za správu společnosti a příjmy a výdaje za případnou doplňkovou činnost. Je povinnost takto odděleně sledovat i interní doklady, to znamená ke každému internímu dokladu mít přiřazeno, zda jde o interní doklad k hlavní činnosti, ke správě či k doplňkové činnosti?

Otázky a odpovědi: Zařazení interních dokladů dle činností
Ing.
Zdeněk
Morávek
Odpověď:
Podle mého názoru nikoliv, protože zákon č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech, ve znění pozdějších předpisů, v § 19 odst. 1 ukládá oddělené vedení nákladů a výnosů, nikoliv samotných dokladů. Už jenom proto, že na některém dokladu se objeví náklady či výnosy, které budou společné pro více činností, a nebude to jistě výjimečný případ. Pokud ale doklad obsahuje společné náklady či výnosy, je nutné jejich zaúčtováním zajistit odděle­­né vykázání (např. analy­tickými účty, středisky, zakázkami atd., dle možností příslušného účetního programu).