Jak nastavit vnitřní kontrolní systém VZ - veřejní zadavatelé, 3. část

Vydáno: 19 minut čtení

Vnitřní kontrolní systém veřejných zakázek (dále také "VZ") je jedním ze základních prvků řádné správy subjektů veřejné správy. Zákon č. 320/2001 Sb. , o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů (dále jen "ZFK"), ho daným subjektům (z pohledu zákona č. 137/2006 Sb. , o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů [dále jen "ZVZ"]) veřejným zadavatelům ukládá zavést a udržovat. Nyní navazujeme na předchozí část příspěvku v časopise UNESč. 9/2013.

Jak nastavit vnitřní kontrolní systém VZ* - veřejní zadavatelé III. část
Mgr.
Pavel
Bláha
 
Analýza identifikovaných rizik v procesu VZ
Analýza identifikovaných rizik je druhým krokem řízení rizik v procesu VZ. Klade si za cíl zjistit, z jakého důvodu nejspíše rizika v procesu VZ vznikají.
Sama analýza je samozřejmě výrazně odvislá od:
*
Zda je či není kontrolní systém agendy VZ zaveden a jaká je jeho úroveň. Zda úroveň kontrolního systému vnímá všechny okolnosti procesu VZ (potřeby a vstupy; průběh výběrových řízení; ekonomické, právní a rozpočtové souvislosti; finanční kontrolu...). Zda a jakým způsobem případně zavedený kontrolní systém veřejného zadavatele VZ funguje, jaké vykazuje nedostatky, jejich povaha a příčiny.
*
Vnímání kontrolního systému zadavatele v procesu VZ jen jako sice velmi důležitého prostředku (ale pouze prostředku) k naplnění cílů zadavatele. Zadavatel by si měl být vědom, že sám musí mít oprávněný, často zákonný, důvod pro svou potřebu vypsat VZ. Nebo důvod, který je v souladu se záměry a potřebami daného veřejného zadavatele. Ze by měl předem uvedenou potřebu přesně specifikovat co do obsahu, zákonných a zvláštních podmínek, parametrů... Ze by do této potřeby měl zahrnout minimálně v rámci účetního období (rozpočtového roku) všechna spolusouvisející plnění, která v rámci účetního období hodlá zadat. Ze by měl mít předpokládané plnění po celou dobu rozpočtově pokryto. A toto vše vstupuje do zadávacího řízení jako předmět a podmínky (technické a obchodní) předmětu VZ. Další dokumenty a úkony zadavatele v průběhu výběrového řízení jsou pak jen prostředkem k naplnění požadovaného cíle VZ. Tzn. vnímání cílového pojetí v intencích oprávněných potřeb zadavatele, v intencích finančního vykazování a konečně i v intencích správnosti operací v procesu VZ by mělo být pro zadavatele zásadní. Do vnímání cílového pojetí vstupuje nakonec i dodané plnění. To znamená, zda veškeré požadované plnění bylo řádně a včas dodáno, v požadovaných termínech, parametrech i kvalitě. Tedy zda jsou naplňovány cíle konkrétních VZ.
*
Dále analýzu rizik VZ ovlivňují věcné (v předmětu VZ) a odborné (v oblasti zadávacích řízení dle ZVZ) znalosti zaměstnanců zadavatele zapojených do procesu přípravy a realizace zadávacího řízení, míra a úspěšnost jejich přípravy, zaškolení a zapracování. Kromě přípravy zaměstnanců jsou zásadní i praktické zkušenosti zadavatele a jeho zaměstnanců s procesem zadávání VZ.
*
Analýza rizik musí nutně vzít v úvahu i strukturu organizačních složek a útvarů zadavatele a míru jejich spoluúčasti a zapojení do procesu zadávacích řízení.
*
Analýza musí vnímat i zapojení externích poradenských a právních subjektů do procesu zadávání VZ a skutečná praktická erudice uvedených subjektů. Veřejní zadavatelé často řeší svoji nezkušenost se zadáváním VZ tím, že si najmou externí poradenské a právní subjekty, aby pro ně tyto subjekty VZ zorganizovaly a zajistily k nim veškerý poradenský a právní servis. Zadavatel si však musí uvědomit, že z pohledu ZVZ ani smluvním přenesením části úkonů v zadávacím řízení na jiný subjekt je nezbavuje odpovědnosti za správný a zákonný postup zadavatele dle ZVZ a následně při přezkoumání úkonů zadavatele orgánem dohledu. Za vše nese odpovědnost zadavatel. I když si může smluvně s právní a poradenskou firmou upravit, že v případě udělení sankce ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, tuto poradenská firma uhradí. Ale za spáchání správního deliktu bude stižen zadavatel a uložením pokuty si minimálně kazí dobré jméno. V budovaném vnitřním kontrolním systému oblasti VZ by měl zadavatel s rolí externí poradenské nebo právní firmy již při jejím výběru počítat a vymezit jí příslušné místo a odpovědnost za úkony nebo činnosti, které této firmě na základě smlouvy svěří. Pro tento účel je nutné, aby zadavatel své požadavky na odpovědnost této firmy přesně definoval do ZD2 na výběr této firmy a následně i nezpochybnitelně a jasně upravil ve sjednané smlouvě. Jde zejména o části práva, povinnosti a odpovědnost smluvních stran a smluvní pokuty nebo sankce. Protože nesprávně nebo neúplně nastavené povinnosti externího poradce mohou zadavatele dostat do nezáviděníhodné situace k uchazečům o VZ nebo úřadu dohledu.
*
Analýza rizik VZ nesmí opomenout i případné ovlivňování VZ ze strany vrcholových představitelů zadavatele nebo jeho zřizovatele.
*
Analýza by měla vycházet z obecného kontrolního prostředí v organizaci. Tzn. míra ochoty všech zainteresovaných vnímat potřebnost a účinnost kontrolních mechanismů v procesu VZ a skutečný obsah prováděných kontrol.
*
Součástí analýzy musí být i informační a komunikační toky mezi zaměstnanci a strukturami zadavatele zapojenými do procesu VZ.
*
Monitorování procesu VZ kontrolními a auditními orgány zadavatele a v případě závažných zjištění přijetí nápravných opatření v systémové i výkonné rovině...
Dle výše uvedených parametrů bude samozřejmě jak identifikace rizik v procesu VZ, tak jejich analýza a další kroky risk managementu VZ u jednotlivých veřejných zadavatelů různá.
  +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ |                 Identifikovaná možná rizika                 |             Možná analýza identifikovaných rizik               | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Riziko neporovnání předmětu VZ s cíli a záměry veřejné      | * Kontrolní systém zadavatele není nastaven, aby               | | správy a tím nedosažení předpokládaných cílů VZ Riziko      |   provázal připravované VZ s cílovým pojetím konkrétního       | | neprovedení analýz potřebnosti, přesné specifikace          |   veřejného zadavatele jako orgánu veřejné správy.             | | předmětu VZ a jeho podmínek + neprovedení součtu            | * Kontrolní systém zadavatele nemá nastavenu předběžnou        | | spolusouvisejících plnění v rámci účetního období           |   povinnost provedení analýz, odborných posudků                | | a v důsledku toho riziko porušení ZVZ v části zákazu        |   posouzení parametrů, posouzení příslušných norem,            | | záměrně dělit VZ                                            |   zákonných ustanovení a podmínek projektů jako podkladu       | |                                                             |   pro stanovení předmětu a podmínek plnění VZ.                 | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Riziko nesplnění povinnosti zveřejnit předběžné oznámení    | * Není stanovena odpovědnost konkrétního zaměstnance           | | o VZ - viz hrozba správního deliktu dle § 120 odst. 1       |   za zveřejnění + provedení příslušných kontrol věcné          | | písm. b) ZVZ                                                |   a formální správnosti.                                       | |                                                             | * Není nastaven systém spolupráce, informační                  | |                                                             |   a komunikační toky v procesu VZ, nebo tyto toky              | |                                                             |   nefungují.                                                   | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Rizika:                                                     | * Není určena jednoznačná odpovědnost za dostatečnou           | | * Neujasněnost předmětu a podmínek VZ                       |   specifikaci předmětu VZ:                                     | | * Odlišnosti ZD od příslušných předpisů, norem, metodiky    |   - aby plně odpovídal cílům veřejného zadavatele,             | |   EU,         závazných ukazatelů, podmínek 
dotace
... | - aby byly vyhodnoceny všechny parametry požadovaného | | * Porušení zásady rovného zacházení v tom smyslu, že | plnění, provedeny předběžné analýzy odhady... | | předmět a podmínky VZ jsou popsány zvýhodňujícím | a teprve na základě skutečných a měřitelných | | způsobem pro některého z dodavatelů | požadavků byla VZ specifikována, | | * Diskriminační stanovení předmětu a podmínek předmětu VZ | - za plné respektování právních předpisů, metodik, | | * Porušení zásady transparentnosti v tom smyslu, že | projektů, schválených investičních záměrů... | | předmět, podmínky předmětu VZ a kvalifikační kritéria | vztahujících se k předmětu VZ, | | jsou popsána nejasně a natolik volně, že každý | - za záměrně diskriminační definici předmětu | | z případných uchazečů si je může vykládat jiným způsobem | a podmínek VZ. | | * Přílišné odkazy na další normy, metodiky a směrnice, | * Není stanovena jednoznačná odpovědnost za to, že | | takže není jasné, jaké požadavky mají dodavatelé splnit | předmět, podmínky plnění VZ a hodnotící kritéria budou | | | vykazovat znaky účelnosti efektivnosti a hospodárnosti. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | * Neúplná dokumentace k VZ | * Není stanovena odpovědnost za věcnou, formální | | * V zadávací dokumentaci chybí jasný a přesný popis | správnost a legalitu ZD a za její úplnost, a to včetně | | způsobu hodnocení nabídek | všech příloh. | | * ZD a podmínky odkazují na názvy dodavatelů, výrobků | * ZD připravují odděleně zaměstnanci odborných útvarů a | | a služeb, aniž je to odůvodněno předmětem VZ | odděleně právní služba, popř. ekonomové, popř. externí | | * Stanovení hodnotících kritérií, která se nevztahují | poradce, což má za následek nepropojenost, | | k předmětu VZ | nesystémovost a nedomyšlenost dopadů soutěžených | | * ZD nezveřejněna na profilu zadavatele | plnění, případně následně nedosažení plánovaného cíle. | | * ...... | * Není detailně promyšlena vazba hodnotících kritérií | | | na principy 3E a na cíl VZ. | | | * Není stanovena odpovědnost konkrétního zaměstnance za | | | zveřejnění ZD na profilu zadavatele. | | | * Není nastaven systém spolupráce, informační a | | | komunikační toky v procesu VZ, nebo tyto toky nefungují. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Diskriminační stanovení požadavků zadavatele na | * Není určena jednoznačná odpovědnost za dostatečnou | | kvalifikaci dodavatelů | specifikaci požadavku zadavatele na kvalifikaci | | Požadavky zadavatele na kvalifikaci dodavatelů | dodavatelů: | | nezveřejněny na profilu zadavatele | - aby plně odpovídal požadavkům veřejného zadavatele | | | na charakteristiku dodavatele, | | | - aby byly vyhodnoceny všechny parametry požadovaných | | | kvalifikačních požadavků na dodavatele (zejména v | | | části profesní kvalifikační předpoklady), | | | - odpovídající rozsah a formu kvalifikace s ohledem | | | na hodnotu a předmět VZ, | | | - za záměrně diskriminační definici kvalifikačních | | | požadavků zadavatele. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Chyby zadavatele v oznámení o VZ | * Není stanovena odpovědnost konkrétního zaměstnance | | | za zveřejnění + provedení příslušných kontrol věcné a | | | formální správnosti. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Odůvodnění nezveřejněno nebo nezveřejněno v příslušné | * Není stanovena odpovědnost konkrétního zaměstnance za | | lhůtě na profilu zadavatele Odůvodnění není provedeno v | zpracování odůvodnění VZ + provedení příslušných | | rozsahu, jak požaduje prováděcí vyhláška č. 232/20012 Sb. | kontrol věcné a formální správnosti tak, aby skutečně | | Odůvodnění je obecné a je v rozporu se zněním ZD | odůvodnění odpovídalo ZD a požadavku. | | | * Není stanovena odpovědnost konkrétního zaměstnance | | | za zveřejnění odůvodnění VZ na profilu zadavatele. | | | * Není nastaven systém spolupráce, informační a | | | komunikační toky v procesu VZ, nebo tyto toky nefungují. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Požadavky na kvalifikaci dodavatelů, nebo nezveřejněny | Viz výše - odůvodnění VZ, jen změna pro kvalifikaci | | v příslušné lhůtě na profilu zadavatele Požadavky | dodavatelů. | | na odůvodnění kvalifikace dodavatelů nejsou specifikovány | | | v rozsahu, jak požaduje prováděcí vyhláška | | | č. 232/20012 Sb. | | | Požadavky na kvalifikaci dodavatelů jsou obecné a jsou | | | v rozporu se zněním ZD (část kvalifikace dodavatelů) | | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Nesprávně stanovené lhůty v rozporu s ustanoveními ZVZ | * Viz výše - ZD. | | § 39 a Riziko neprodloužení lhůty přiměřeně obsahu | * Není stanovena odpovědnost konkrétního zaměstnance za | | dodatečných informací zadavatele | zpracování provedení příslušného prodloužení lhůty pro | | | podání nabídek tak, aby skutečně odpovídalo charakteru | | | změny nebo úpravy zadávacích podmínek. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Rizika diskriminačního a netransparentního přístupu | * Jsou připuštěny prohlídky místa plnění odděleně dle | | zadavatele k dodavatelům spočívající např. v.: | zájmu uchazečů o VZ, z provedené prohlídky není sepsán | | Umožnění prohlídky místa plnění odděleně jednotlivým | jednoznačný zápis nebo tento není zveřejněn na profilu | | uchazečům | zadavatele. | | Poskytnutí preferovaných informací některému z uchazečů | * U zadavatele je připuštěno separátní jednání s uchazeči. | | Nezveřejnění dotazů uchazečů k VZ a odpovědí zadavatele | * Není stanovena odpovědnost konkrétního zaměstnance | | na tyto dotazy | za zpracování odpovědí na dotazy dodavatelů, za jejich | | | odeslání a za jejich zveřejnění na profilu zadavatele. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Zadavatel nezajistí řádné převzetí nabídek | * Zadavatel nezajišťuje řádné proškolení a přípravu | | Riziko otevření obálky s nabídkou před řádným termínem | zaměstnanců podatelny v režimu a dokladování nabídek na VZ. | | pro otevírání obálek | * Zadavatel neposiluje v době očekávání velkého počtu | | | nabídek službu podatelny tak, aby dokázala zvládnout | | | počet podaných nabídek a tytu řádně, tak jak byly | | | podány, zaevidovat. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Nesprávné určení termínu pro otevírání obálek (není | * Není nastaven systém zadavatele, který by respektoval | | dodržen požadavek na jejich otevření ihned po skončení | požadavek na termín otevírání obálek ihned, resp. cca | | lhůty pro podání nabídek) a jeho nesprávné oznámení | do 5 minut po skončení lhůty pro jejich podání. | | potencionálním dodavatelům Dostatečně nepřipravená komise | * Zadavatel nenastavuje vhodné organizační prostředí | | pro otevírání obálek Nezvládnuté organizační provedení | pro zvládnutí procesu otevírání obálek s nabídkami | | průběhu otevírání obálek Znemožnění účasti a zúčastnit | uchazečů. | | se procesu otevírání obálek Neumožnění uchazečům | * Zadavatel do komise pro otevírání obálek jmenuje členy | | nahlédnout do protokolu, činit si z něj opisy a výpisy | zcela bez zkušeností s tímto procesem, nebo členy řádně | | | neseznámil s věcnou náplní práce komise i | | | s organizačním provedením procesu otevírání obálek. | | | * Zadavatel řádně neproškoluje členy komise tak, aby | | | jednoznačně znali obsah své práce a zvládali jej | | | po organizační i věcné stránce. | | | * Komise zadavatele se schází těsně před termínem | | | otevírání obálek a nemá jasno, co je jejím úkolem, | | | nikdo práci komise neorganizuje. | | | * Zadavatel nestanovuje, kolik zástupců dodavatelů | | | se procesu otevírání obálek může účastnit, jak se mají | | | prokázat, jak se mají zaevidovat... | | | * Zadavatel neorganizuje přístup dodavatelů k otevírání | | | obálek, vyloučil některé ze zástupců uchazečů o VZ. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Nesprávné posouzení úplnosti nabídek a v důsledku toho | * Zadavatel do komise pro otevírání obálek jmenuje členy | | diskriminační jednání zadavatele k některému z uchazečů | zcela bez zkušeností s tímto procesem, nebo členy řádně | | | neseznámil s věcnou náplní práce komise i | | | s organizačním provedením procesu otevírání obálek. | | | * Zadavatel řádně neproškoluje členy komise tak, aby | | | jednoznačně znali obsah své práce a zvládali jej po | | | organizační i věcné stránce. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Nezveřejněny údaje o nabídkách, jež jsou požadovány ZVZ | * Zadavatel do komise pro otevírání obálek jmenuje členy | | v rozsahu § 71 odst. 10 ZVZ Neúplný a nesprávný protokol | zcela bez zkušeností s tímto procesem, nebo členy řádně | | o otevírání obálek | neseznámil s věcnou náplní práce komise | | | i s organizačním provedením procesu otevírání obálek. | | | * Zadavatel řádně neproškoluje členy komise tak, aby | | | jednoznačně znali obsah své práce a zvládali jej | | | po organizační i věcné stránce. | | | * Komise nemá k dispozici standardizovaný protokol | | | o otevírání obálek. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Nesprávné posouzení kvalifikace dodavatelů a v důsledku | * Zadavatel do komise pro posouzení kvalifikace | | toho diskriminační jednání zadavatele k některému | dodavatelů jmenuje členy zcela bez zkušeností | | z uchazečů | s tímto procesem, nebo členy řádně neseznámil | | Neúplný a nesprávný protokol o posouzení kvalifikace | s věcnou náplní práce komise pro posouzení kvalifikace. | | dodavatelů | * Zadavatel řádně neproškoluje členy komise tak, aby | | Neumožnění uchazečům nahlédnout do protokolu, činit si | jednoznačně znali obsah své práce a zvládali jej | | z něj opisy a výpisy | po organizační i věcné stránce. | | | * Členové komise se řádně neseznamují s požadavky | | | zadavatele na kvalifikaci dodavatelů (obsahová | | | a formální část) a se zněním ZVZ § 50 a násl. | | | * Komise nemá k dispozici standardizovaný protokol | | | o posouzení kvalifikace dodavatelů. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Nesprávné posouzení nabídek dodavatelů a v důsledku toho | * Zadavatel do komise pro posouzení nabídek dodavatelů | | diskriminační jednání zadavatele k některému z uchazečů | jmenuje členy zcela bez zkušeností s tímto procesem, | | Nesprávné nebo neúplné posouzení přijatelnosti nabídek | nebo členy řádně neseznámil s věcnou náplní práce | | Nesprávné postupy komise v případě neoprávněně nízké | komise pro posouzení nabídek. | | nabídkové ceny některého z uchazečů Neúplný a nesprávný | * Zadavatel řádně neproškoluje členy komise tak, aby | | protokol o posouzení nabídek | jednoznačně znali obsah své práce a zvládali jej | | | po organizační i věcné stránce. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Neumožnění uchazečům nahlédnout do protokolu, činit si | * Členové komise se řádně neseznamují s požadavky | | z něj opisy a výpisy | zadavatele na předmět a podmínky VZ z hlediska jejich | | | přijatelnosti. | | | * Komise se nevypořádává s otázkou mimořádně nízké | | | nabídkové ceny. | | | * Komise nemá k dispozici standardizovaný protokol | | | o posouzení nabídek. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Nesprávné posouzení nabídek dodavatelů dle hodnotících | * Zadavatel do komise pro hodnocení nabídek dodavatelů | | kritérií a v důsledku toho diskriminační jednání | jmenuje členy zcela bez zkušeností s tímto procesem, | | zadavatele k některému z uchazečů Komise si upraví | nebo členy řádně neseznámil s věcnou náplní práce | | hodnotící kritéria, jejich váhu nebo způsob hodnocení | komise pro hodnocení nabídek. | | Početní chyby při číselném vyjádření hodnocení nabídek | * Zadavatel řádně neproškoluje členy komise tak, aby | | Chyby při přepisu výsledků hodnocení do závěrečné tabulky | jednoznačně znali obsah své práce a zvládali jej po | | a v důsledku toho změny v pořadí nabídek | organizační i věcné stránce. | | Neúplný a nesprávný protokol o hodnocení nabídek | * Komise nepřepočítává výsledky hodnocení nabídek a | | Neumožnění uchazečům nahlédnout do protokolu, činit si | neověřuje si správnost výpočtů. | | z něj opisy a výpisy | * Komise nekontroluje správnost přenášení výsledných | | | hodnot z hodnotících kritérií konkrétních uchazečů do | | | shrnující hodnotící tabulky a ke správným uchazečům. | | | * Komise nemá k dispozici standardizované tabulky pro | | | hodnocení nabídek a standardizovaný protokol | | | o posouzení nabídek. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Proveden výběr v rozporu se závěry hodnotící komise | * Zadavatel rozhoduje o výběru nejvhodnější nabídky | | o výběru nejvhodnější nabídky | v rozporu s doporučením komise pro hodnocení nabídek | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Oznámení vykazuje vady oproti požadavkům ZVZ | * Zadavatel nevyužívá zkontrolované standardizované | | Nezasláno všem dotčeným uchazečům, nebo jeho nezaslání | oznámení o výběru nejvhodnější nabídky. | | ve lhůtách | * Zadavatel nestanovuje odborně zdatného a znalého | | V oznámení chybí poučení pro uchazeče | zaměstnance, který nese odpovědnost za zaslání oznámení | | | o nejvhodnější nabídce všem dotčeným uchazečů a | | | o zaslání v zákonné lhůtě. | | | * Zadavatel řádně nepoučuje dodavatele o možnosti podat | | | námitky. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Nedodržení lhůt Nesprávné vypořádání se s námitkami | * Zadavatel nebo externí poradce nereagují včas a | | uchazeče v rozporu s ustanovením § 111 ZVZ | zákonným způsobem na námitky uchazečů. | | Smlouva uzavřena v rozporu s návrhem smlouvy vítězného | * Zadavatel nezajišťuje kontrolní činnost před podpisem | | uchazeče Smlouva uzavřena v rozporu se lhůtami, které | smlouvy a smlouva je podepsána v rozporu s návrhem | | stanoví ZVZ Ve formě smluvních dodatků se mění základní | smlouvy, který podal vítězný uchazeč. | | podmínky plnění | * Zadavatel připouští zásadní změny sjednané smlouvy na | | | plnění VZ. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Porušení podmínek § 147a ZVZ a nezveřejnění příslušných | * Zadavatel nezveřejňuje sjednanou smlouvu včetně všech | | dokumentů ve stanovených lhůtách | jejích změn a dodatků v zákonných lhůtách na profilu | | | zadavatele. | | | * Zadavatel dále na profilu zadavatele v zákonných | | | lhůtách nezveřejňuje: | | | - smluvní dodatky, | | | - zaplacenou cenu, | | | - seznam subdodavatelů. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Nezveřejnění oznámení ve lhůtách a způsobem, jak | * Zadavatel v zákonné lhůtě nezveřejňuje oznámení | | stanoví ZVZ | o zadání VZ ve Věstníku VZ, a tím porušuje princip | | | transparentnosti. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Neúplná dokumentace k VZ a o úkonech zadavatele | * Zadavatel v průběhu řízení nekompletuje celou | | v procesu VZ | dokumentaci VZ včetně všech úkonů zadavatele, | | Neuchovávání dokumentace po celou archivační lhůtu | dodavatel, a případně úřadu dohledu. | | stanovenou ZVZ nebo předpisy EU (pro prostředky EU) | * Zadavatel tuto dokumentaci řádně nearchivuje. | | | * Zadavatel připouští, aby jednotlivé části dokumentace | | | k VZ byly ukládány na různých místech a s různou | | | archivační lhůtou. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+ | Plnění nebylo dodáno v požadovaném množství, | * Zadavatel neporovnává původní záměr a zadávací podmínky | | čase nebo kvalitě | s dodaným plněním. Může tedy dostat neúplné, | | | nedostatečné či jinak pochybné plnění za původní cenu. | +-------------------------------------------------------------+----------------------------------------------------------------+
Pokračování v příštím vydání časopisu UNES.
2 zadávací dokumentace