Dvě firmy v jedné kanceláři

OaO ID: 11594 Zodpovězeno: 11. 04. 2014

Plné znění otázky

Jako fyzická osoba OSVČ vlastním a využívám kancelář pro své podnikání. Zároveň jsem 66 % společníkem s. r. o. se sídlem na stejné adrese a pro s. r. o. využíváme stejnou kancelář. V kanceláři se většina věcí využívá společně např. tiskárna a kopírka, fax, telefon apod. Odhadem se z 90 % využívá pro OSVČ a z 10 % pro s. r. o. Jak by se mělo postupovat s rozdělením nákladů? Lze uzavřít nájemní smlouvu, kde by bylo dohodnuto využít vybavení včetně použití telefonu a použití spotřebního materiálu (např. papír) a platila se jedna částka na základě jednoho dokladu? Jak určit cenu nájmu? Rozdělovat náklady dle jednotlivých položek by bylo dost časově náročné. Navíc jako OSVČ nejsem plátcem DPH, ale s. r. o. je plátcem DPH.

Odpověď