Výpověď ze strany zaměstnavatele

OaO ID: 12317 Zodpovězeno: 26. 08. 2014

Plné znění otázky

Zaměstnanci byla dána výpověď pro soustavné méně závažné porušování povinnosti... Před výpovědí zaměstnanec obdržel tři upozornění, ve všech bylo uvedeno konkrétní porušení pracovního postupu a upozornění na možnost výpovědi. Následující den po obdržení výpovědi zaměstnanec písemně oznámil, že výpověď považuje za neplatnou a trvá na dalším zaměstnávání, protože předcházející upozornění byla vystavena účelově a nenaplňují skutkovou podstatu porušování povinností... Na toto oznámení zaměstnavatel reagoval odpovědí, že výpověď je platná, jelikož byla vystavena v souladu se zákoníkem práce a pracovní poměr zaměstnance skončí uplynutím dvouměsíční výpovědní lhůty. Zaměstnavatel nechce, aby zaměstnanec měl nadále přístup k informacím a také do kanceláře, takže předpokládám, že pokud by zaměstnanec během výpovědní doby neměl docházet na přání zaměstnavatele do práce, jedná se o překážky na straně zaměstnavatele. Zajímá mě, jakou formou je potřeba jednat v tomto případě se zaměstnancem. Je potřeba mu písemně doručit nějaké oznámení o překážkách na straně zaměstnavatele a nějakém konkrétním vymezení těchto překážek? Předpokládám, že o tom, zda je výpověď platná, či ne, může rozhodnout pouze soud. Do té doby může zaměstnavatel výpověď považovat za platnou a pracovní poměr zaměstnance ukončit po uplynutí dvouměsíční výpovědní lhůty.

Odpověď