Daňové doklady po rozhodném dni fúze
Plné znění otázky
Dvě společnosti A a B obě s. r. o. a plátci DPH realizují fúzi s rozhodným dnem dopředu k 1. 1. 2015. Nástupnickou bude A.
Otázka 1: Po 1. 1. 2015 přijde celá řada daňových dokladů vystavených datumově až po 1. 1. 2015 s DUZP do 31. 12. 2014 na odběratele -zanikající "B". Takové doklady by měly být zaúčtovány již do nástupnické "A". Účetně bychom si uměli představit, že takové doklady zaúčtujeme ještě do starého období roku 2014, co ale s DPH. DPH stanoví, že nárok na odpočet máme až v okamžiku držení daňového dokladu, tedy v roce 2015. V době držení daňového dokladu ale již "B" neexistuje - zanikla. Bude si uplatňovat DPH nástupnická "A", přesto, že na dokladu není uvedena jako odběratel?
Otázka 2: Po 1. 1. 2015 přijdou jistě i doklady mnohem později než v lednu např. až v dubnu 2015 za vyúčtování energií. Tyto doklady budou vystavené ještě na "B" Ta už neexistuje. Na náklady za energie budou v zanikající "B" roce 2014 sice vytvořené dohadné položky, opět ale narážím na nárok na odpočet DPH. Bude si uplatňovat DPH nástupnická "A", přesto, že na dokladu není uvedena jako odběratel?
Otázka 3: Pokud po 1. 1. 2015 přijdou doklady vystavené na "B", které se věčně a časově vztahují do roku 2014 a s tím, že byly i v tomto období vystavené (stará zatoulaná faktura). Řekněme, že by šlo o běžný provozní výdaj s nárokem na odpočet. Společnost B již podala řádné daňové přiznání k dani z příjmů za rok 2014, účetní knihy za rok 2014 jsou již uzavřené. Jak s takovým dokladem naložit? Bude nástupnická "A" za zanikající "B", která již neexistuje, podávat dodatečné daňové přiznání k dani z příjmů i DPH, nebo to bude kompletně řešit nástupnická organizace?
Děkuji za odpovědi a budu moc rád, když mě navedete i na jednotlivá ustanovení zákona.