Nezaplacené závazky
Plné znění otázky
Převzali jsme od roku 2015 vedení účetnictví firmy, u které jsme následně zjistili, že má v evidenci neuhrazené závazky. Tyto závazky jsou vůči jednomu ze tří společníků této firmy. Jedná se o faktury (údajně prý za nájem prostor, které se nacházejí v objektu, který je v majetku společníka, asi je to jeho bydliště-rodinný dům) se splatností 14.1.2007 - nezaplaceno 15 000,-Kč, 14.1.2008 - nezaplaceno 120 000 Kč a 14.1.2010 - nezaplaceno 80 000 Kč. Podle našeho názoru měly být tyto nezaplacené pohledávky podle § 23/3/a) 12 zák.o dani z příjmu dodaněny v daňových přiznáních za rok 2010, 2011, 2012. V roce 2010 a v roce 2011 spol. vykázala zisk, v roce 2012 ztrátu. Bohužel nemáme k dispozici ani předmětné faktury nebo smlouvy o nájmu, ani daňová přiznání. Máme jen evidenci závazků a zůstatky účtů tř. 4. Informaci o tom o jaké závazky jde a že skoro určitě dodaněny nebyly, jsme získali ústně od jednoho ze společníků. V dalších letech se prý už nájem 'nefakturoval' a firma prostory užívá dál bezplatně. Jak se v této situaci zachovat, co je třeba podniknout, aby se firma zbytečně nevystavovala nějakým postihům?