Automatické zaúčtování faktur

Plné znění otázky

V rámci skupiny jsou propojeny ERP systémy tak, že umožňují automatické zaúčtování faktur vystavených dodávající společností (např. faktury za dodávky materiálu a zboží) do účetnictví přijímající společnosti (účtování na účty pořízení zásob proti dodavateli). Systémy jsou nastaveny tak, že účtování probíhá naprosto automaticky bez zásahu zaměstnance přijímající společnosti. Správnost zaúčtování je zajištěna nastavením systému, které bylo otestováno a při zahájení ostrého provozu i na konkrétních dokladech ověřeno. Jakým způsobem můžeme v takovýchto případech zajistit splnění § 11 Zákona o účetnictví, tj. povinnost vyhotovování příslušných účetních dokladů? Co je v případě těchto automatických, systémem zajišťovaných procesů přenosu a účtování faktur považováno za účetních doklad? V rámci dalšího procesu zpracování faktur jsou faktury porovnávány s příjemkami, případné rozdíly jsou vyčíslovány a dále řešeny, včetně případných požadavků na korekce faktur zaúčtovaných podle výše uvedeného postupu, tj. automaticky.

Odpověď