Zavedení a odpisování budovy

Plné znění otázky

Jak postupovat při zaúčtování - účetnictví (s. r. o.)? a) Společnost pořídila budovu za účelem využívání jako sklad na zboží a sídlo společnosti v ceně 250 000 Kč, uzavřená smlouva v listopadu 2006, platba hotově rovněž v listopadu roku 2006, společnost uhradila prodejci - soukromé osobě - 250 000 Kč, ale protože prodávající dlužil na nějakém úvěru, tak žádost o vklad na KÚ byla podána až 19. 3. 2007 a následně byl proveden zápis. Nevěděla jsem si rady, tak jsem v roce 2006 zaúčtovala úhradu jako 052/211, dnem zápisu jsem přeúčtovala na 042/052, další výdaje nebyly, tak dále na 021/042, nyní jsem se dozvěděla, že v roce 2007 začne probíhat na uvedené budově rekonstrukce, jak se provedené práce a nákup materiálu bude účtovat - na účet 042 a po dokončení rekonstrukce v roce 2007 změnit pořizovací cenu budovy a pak vypočítat odpisy, nebo tento postup není možný? Pokud nebude rekonstrukce dokončena v roce 2007, jaký by byl postup? b) Výpočet odpisů daňových a účetních: pokud by se vycházelo z částky 250 000 Kč, je možné účtovat odpisy tímto způsobem? 3 500 Kč daňové odpisy 551001/081001 3 450 Kč rozdíl mezi daň. a úč. 551002/081002 v daňovém přiznání o částku účetních odpisů upravit daňový základ (je možné zaúčtování účetních odpisů až na konci roku - výpočet je proveden na kartě měsíčně). Jedná se o společnost, která nemá povinnost auditu.

Odpověď