Účtování STK a EMISÍ - číslo účtu

Plné znění otázky

V odborných publikacích se uvádí mnoho variant účtování (518, 511, 548) poplatku za STK a EMISE. Účet 518 se zdůvodněním je to služba jako jakákoliv jiná. Účet 511 opravy a udržování majetku protože bez udržení auta s platnou STK je nezpůsobilé provozu. Účet 548 se zdůvodňuje tím, že jde o provoz a je tam analogie s pojištěním vozu jako provozního majetku. Při dnešním jednání jsme formou brainstormingu došli k závěru, zdali by to úplně nejsprávnější účtování nemělo být na účet 538.

Odůvodnění: Není to obyčejná služba, proto vypadává skupina 51, skupina 54 provoz se nám také úplně nezdála, není to provozní výdaj. Poplatek za razítko a známku o STK je svým způsobem správní poplatek, protože bez tohoto razítka nelze vozidlo provozovat a nejvíce se to blíží například poplatkům za cejchování měřidel, které se vždy účtuje na 538. Stejně tak blízko to má k STK i poplatek za převod vozidel, který mi umožňuje to samé, jezdit s vozidlem po silnici, a tento poplatek za převod se také účtuje bez pochybností na účet 538. Může se k tomu vyjádřit nějaký odborník a navrhnout „ten nesprávnější účet pro poplatky za STK a emise“ a to včetně zdůvodnění použití tohoto účtu, obdobně jako v otázce? 

Odpověď

Související dokumenty