Dotace Antivirus, COVID-Gastro a COVID-Nájemné a zaúčtování v daňové evidenci

Plné znění otázky

Jsem OSVČ a vedu daňovou evidenci. Z důvodu uzavření restaurace jsem žádal o dotaci v programu Antivirus plus na zaměstnance ve výši 100 %.

1) Jak zaúčtovat tuto podporu-mzdy za listopad byly vyplaceny v prosinci a účtovány v prosinci jako výdaje snižující základ daně. Podpora za listopadové mzdy byla schválena až v lednu 2021 (a připsána na účet v lednu 2021). Bude se jednat o příjem zvyšující základ daně až v roce 2021?

2) Dále jsem žádal o dotaci Covid Gastro za období 14. 10. 2020 - 10. 1. 2021. Žádost podána v lednu 2021. Dotaci jsem obdržel v únoru 2021 - jedná se o příjem daňový nebo nedaňový?

3) Dotace Covid - Nájemné Výzva 2 za období červenec - září 2020 (nájemné uhrazeno v období roku 2020 -výdaje snižující základ daně). Žádost podána v lednu 2021, dotace byla schválena a vyplacena v lednu 2021 - bude se jednat o příjem zvyšující základ daně v roce 2021?

Odpověď

Související dokumenty